کد خبر: ۷۳۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

باید مراقب دوست شدن ناگهانی دشمنان باشیم/ مواضع ما در مقابل نظام سلطه تغییر نمی کند

آیت الله ایمانی گفت: آنچه در این هوشیاری لازم است این است که ما وحدت، هماهنگی و همراهی امت واحده را حفظ کنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: نکته‌ای که امروز اشاره می‌کنم در ارتباط با مسئله برجام است و نکاتی که این روزها در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای و نتیجه مذاکرات مطرح و عنوان‌شده است.

وی افزود: نکته مهمی که در این مسئله نباید مورد غفلت واقع شود تب‌ و تابی است که در دنیای غرب اتفاق افتاده و ذوق‌زدگی خاصی که به وجود آمده و کشورهای غربی برای عقد قراردادهای تجاری، صنعتی و نفتی در صف انتظار قرار گرفتند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: قطعنامه 2232 در کوتاه‌ترین زمان تصویب شد که شورای امنیت نسب به ما تاکنون چنین چیزی نداشته است، انگلیس برای باز کردن سفارتخانه‌اش تلاش می‌کند و به‌طورکلی یک جنب‌وجوش عظیمی در دنیای غرب شاهدیم که از یک‌سو مایه غرور است و این‌که ایستادگی ملت ما و مقاومت تیم مذاکره‌کنندگان کار را به اینجا رسانیده که آنانی که بارها و بارها می‌گفتند ایران در انزواست امروز برای بستن قرارداد با ایران در نویت ایستاده‌اند.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: این‌یک غرور ملی است و باید به آن افتخار کرد اما نکته‌ای که باید موردنظر قرار داد این است که این دشمنان ما چگونه یک‌مرتبه دوست ما شدند و بعضی از آن‌ها برای قرارداد و تصویب قطعنامه با این سرعت عمل و حرکت کردند اینجاست که ما باید هوشیار و بیدارباشیم و به‌ویژه جانب احتیاط را در رصد آنچه به‌دست‌آمده است از دست ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه این احتیاط را بیشتر برای ما مطرح می‌سازد این است که گاه و بی گاه سخنانی از دولتمردان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و دیگران شنیده می‌شود که انسان احساس می‌کند نکند در دل چیز دیگری غیر ازآنچه به زبان می‌آورند، دارند.

خطیب نماز جمعه شیراز یادآور شد: این‌که می‌بینید آلمان می‌گوید اگر می‌خواهید رابطه خوب داشته باشید رابطه خود را با اسرائیل خوب کنید، انگلیس سخن دیگری می‌گوید، فرانسه ساز دیگری می‌زند، رجال کنگره در امریکا نکات دیگری می‌گویند و این نکات همان دشمنی‌هایی است که قرآن مجید می‌گوید ناخودآگاه از دهان آنان بیرون می‌آید و آنچه در دل دارند بیشتر است و لذا ما باید هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: آنچه در این هوشیاری لازم است این است که ما وحدت، هماهنگی و همراهی امت واحده را حفظ کنیم چراکه دشمن می‌خواهد جامعه ما را دوقطبی بسازد و یک عده موافق و یک عده مخالف، درحالی‌که مسیر قانونی دارد طی می‌شود.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: ما نباید وحدت امتمان را به هم بریزیم و جامعه ما در مقابل این حرکت عظیمی که راه افتاده است نباید دچار تفرقه، اختلاف، دوقطبی و دودستگی بشود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: دستگاه دیپلماسی ما همان‌گونه که در دوران مذاکرات با قاطعیت و شجاعت در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادند امروز نیز باید این ایستادگی را دنبال کنند و در مقابل یاوه‌گویی‌های آنان سکوت نداشته باشند و نکات لازم را در پاسخ آنان بیان بدارند.

وی ادامه داد: مواضع اصلی و کلان نظام در مقابل نظام سلطه تغییر پیدا نکرده است و ما مذاکرات هسته‌ای را دنبال کردیم اما اختلافات زیادی با نظام سلطه در جهان و منطقه داریم، طبیعتاً آن مسائل مواضع اصلی ما به‌جای خودش باقی است.

تفرقه مسلمانان بعد از ظهور آل سعود و وهابیت پیدا شد

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: در هشتم شوال و به‌طور تقریبی 90 سال قبل شاهد تخریب قبور ائمه بقیع توسط آل سعود بودیم، حکومت آل سعود و فرقه وهابیت از ابتدا با کشتن، غارت‌گری، ناموس مردم را بر باد دادن، زیرساخت‌ها را ویران کردن، سوار کار شدند و از ابتدا چماق تفرقه را بر سر امت اسلامی کوبیدند.

وی اضافه کرد: این تفرقه‌ای که امروز شاهدیم این‌یک تفرقه طبیعی نیست که بگوییم دو جمعیت اختلاف مذهبی دارند و با هم مخالف‌اند نه این جمعیت سال‌ها و قرن‌ها در کنار هم بود و باهم زندگی می‌کرد و برادرانه باهم زندگی می‌کردند، این تفرقه امروز تفرقه تحمیلی است با بیت‌المال مسلمین، با ابزار آل سعود و آل خلیفه، با ابزار کشورهای اسلامی و با برنامه انگلیس و امریکا و اسرائیل عملیاتی می‌شود.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: ما باید هوشیار باشیم که امروز راه علاج امت اسلامی، وحدت و آل سعود و فرقه وهابیت عامل اختلاف، تفرقه و آدم کشی در عرصه‌های مختلف است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: حدود 120 روز است که کشور مظلوم یمن را بمباران می‌کنند و سکوت مرگباری بر جوامع بشری و مجامع حقوق بشر هم حاکم شده است.

اقامه نماز آگاهی‌بخش جمعه در 700 شهر و روستای کشور

وی همچنین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز اظهار داشت: پنجم مردادماه نخستین نماز جمعه به‌فرمان امام راحل توسط آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه شد.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: وظیفه اولیه نماز جمعه آگاهی‌بخشی در عرصه معنویت و مسائل سیاسی اجتماعی است به همین جهت این عبارت از امام راحل نقل‌شده که «نماز عبادی سیاسی یعنی هم عبادت و ذکر است و یاد خدا و توجه به معنویت و ارزش‌های دینی و هم بازگوکننده مسائل سیاسی و اجتماعی که موردنیاز جامعه است».

امام‌جمعه شیراز ابراز داشت: موفقیت و شکست ملت‌ها در فرازوفرودهای مختلف زندگی معلول آگاهی و عدم آگاهی است، بصیرت و مقاومت. اگر ملت‌ها دارای آگاهی لازم و ایستادگی لازم باشند هیچ‌گاه دچار فرود و ذلت نمی‌شوند اما اگر از آگاهی لازم برخوردار نباشند و یا ایستادگی لازم را نداشته باشند فرازها و فرودها آنان را به زمین می‌زند و آن‌ها را نابود می‌سازد.

به گفته وی، علت اینکه انقلاب اسلامی روزبه‌روز شکوفاتر از گذشته بوده و هست و هرروز بهتر از دیروز قرارگرفته و در جایگاه بالاتری واقع‌شده عوامل متعددی است یکی از آن عوامل، نمازهای جمعه است.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: امروز در سرتاسر کشور بیش از 700 شهر و روستا نماز جمعه را بر پا و در عرصه معنویت و سیاسی و اجتماعی برای مردم بازگو می‌کنند و این تداوم آگاهی بخشی ملت ما را بیمه ساخته و آنان را در مقابل حوادث سرپا نگه‌داشته است و بدون شک بصیرت در کنار مقاومت، محصول حضور مردم در نمازهای جمعه در سراسر میهن اسلامی است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
0
بخش نظراتتون اصن استقبال نميشه چون شما هر نظري رو كه نمي پسنديد منتشر نمي كنيد