کد خبر: ۷۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

دریافت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از کارتخوان‌ها صحت دارد؟

اخیراً ادعایی مبنی بر دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای مرداد در هنگام خرید از کارتخوان‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

«از اول مرداد دیگر با عابر خود از مغازه‌ها خرید مستقیم انجام ندهید چراکه به ازای هر خرید 9درصد مالیات افزایش بر ‏افزوده از شما کسر می‌گردد و به خزانه دولت واریز می‌گردد. لطفاً اطلاع رسانی گردد. پس مستقیم از عابر بانک پول دریافت کنید ‏و خرید مستقیم انجام دهید این جوری از شما پولی کسر نمی‌گردد. جلوی اختلاس را بگیریم انقدر این پست را به اشتراک بگذارید ‏تا تمام مردم ایران متوجه استارت زدن اختلاس بعدی بشوند.».

 

 


و اما واقعیت چیست؟ مدعیان این مطلب جعلی سعی دارند با میان کشیدن بحث اختلاس حس بی‌اعتمادی به مسئولان را به مردم منتقل کنند. این مطلب خودساخته پس از چند روز دست به دست شدن در شبکه‌های اجتماعی به گوش مسئولان بانک مرکزی رسید.

براین اساس ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت که: «دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کارتخوان‌ها دروغ تلگرامی است. این پیام صحت ندارد و شایعه‌ای است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود».

نظرات بینندگان