کد خبر: ۷۳۱۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

احمدرضا دستغیب: استاندار فارس قول داد معاونت زیارت استانداری منصوب شود/ آیت الله دستغیب: از مانع‌ تراشان انتظار همراهی داشتیم

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: دستگاه های ملی نوع نگاه خود به حرم را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: در بازدیدی که استاندار فارس از حرم مطهر شاهچراغ(ع) داشتند، اعلام کردند که به زودی معاونت زیارت استانداری فارس منصوب می‌شود.

دکتر سید احمدرضا دستغیب در نشست هماهنگی اعضای شورای ستاد ملی دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: عملکرد معاونت زیارت استانداری فراتر از حوزه فرهنگی است و این معاونت در تعامل با دستگاه‌ها و همچنین در ارتباط با اشتغال پایدار و حوزه خدمات هم باید تلاش‌هایی انجام دهد که در این راستا پیشنهاداتی از سوی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در زمان سال تحویل شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان حرم بودیم که با توجه به توسعه ایجاد شده در حرم کاملاً ملموس بود. همچنین یکی از برنامه‌های ثابت گردشگران داخلی و خارجی در شیراز بازدید از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است که توجه به معنویت و جاذبه فراوان معماری اسلامی ـ ایرانی فرصتی برای آن‌ها است تا از حرم بازدید کنند.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به طرح توسعه این آستان گفت: در مجموعه‌ای که در حال آزادسازی فضا برای طرح توسعه حرم مطهر هستیم پیش‌بینی‌هایی برای استقرار نهادهای فرهنگی و مذهبی انجام دادیم که این طرح به تصویب هیئت امنای آستان مقدس و همچنین تأیید تولیت و نماینده ولی فقیه در استان رسیده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین به درخواست‌هایی از سوی نهادهای مختلف جهت شرکت در دوره‌های آموزشی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره و اظهار کرد: از سوی گروه‌های مختلفی از نقاط مختلف کشور درخواست می‌شود تا جهت برگزاری دوره‌های آموزشی خود به‌طور موقت مجموعه‌ای در اختیار آنان قرار گیرد که ما در این راستا از موجودی فعلی آستان استفاده کردیم و به یاری خدا تا یک ماه آینده مرکزی برای برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف در حرم مطهر راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: در طرح جامع توسعه 57 هکتاری حرم مطهر به موازات آزادسازی که در مجموعه بین‌الحرمین می‌شود، پیش‌بینی شده تا تمهیداتی برای احداث زائرسرای ارزان‌قیمت و مناسب برای استان‌ها و شهرستان‌های مختلف با کمک خیران انجام شود همچنین طوری تنظیم شده که مرکز همایش‌های آستان مقدس قابل دسترسی آسان برای زائران باشد.

دستغیب بر لزوم همکاری نزدیکتر دستگاه‌های مختلف با آستان مقدس تأکید و خاطرنشان کرد: ما در شب‌های قدر شاهد جمعیتی بیش از 100 هزار نفر در آستان شاهچراغ(ع) بودیم لذا باید زیرساخت‌های پذیرایی از این زائران فراهم شود که در این راستا باید راه‌های دسترسی حرم مطهر تسهیل شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید فضای نزدیکتر و تنگاتنگی با آستان حرم داشته باشند و دستگاه های ملی نوع نگاه خود را به مجموعه تغییر دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در طرح توسعه حرم از مشاوران غیر بومی استفاده می شود نیاز مردم و درخواست‌های آنان جهت عبور و مرور با پیش‌بینی‌ها در طراحی‌های طرح توسعه همخوانی ندارد که باید تلاش شود واقع بینانه تر نسبت به موضوع حرم نگاه کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که قشرهای مختلف جامعه که ارتباط منظمی را با آستان‌ها ندارند درگیر برنامه‌های دهه کرامت شوند و در این زمینه مشارکت کنند.

افرادی برای توسعه حرم مانع‌تراشی کردند که از آنان انتظار همراهی داشتیم

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) هم در این مراسم با بیان اینکه در طرح توسعه حرم مطهر با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه هستیم، گفت: هر کاری مشکلاتی دارد اما به نظر می‌رسد موانعی که بر سر راه پیشرفت اهداف این حرم‌های مطهر در شیراز وجود دارد، استثنایی است و از ناحیه برخی کسانی است که انتظار می‌رود همراهی و مساعدت کنند اما مشاهده می‌شود که خود این‌ها موانعی را ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب با ابراز امیدواری از اینکه مسئولان تکلیف الهی و قانونی خود را به طور صحیح عمل کنند و در آینده شاهد توسعه ظاهری برای ایجاد شرایط بهتر برای زائران باشیم، گفت: توسعه در تمام ابعاد اعم از عمرانی، فرهنگی و معنوی برای تمام اقشار مختلف در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مدنظر است.

آیت‌الله دستغیب با یادآوری اینکه دهه کرامت در راستای نشر فرهنگ کرامت در جامعه است، گفت: امروز در شرایطی هستیم که شرایط حیات ائمه اطهار تکرار شده و تعهد نسبت به مقام ولایت و حمایت و پشتیبانی از این مقام چیزی است که در حال حاضر مهم‌ترین و عمده ترین وظیفه ما است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت به دلیل اینکه مردمی برگزار می‌شوند و در آن مردم ارادت و علاقه خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان می‌دهند، دارای ارزش فراوانی است بنابراین ستاد دهه کرامت می‌تواند به لحاظ معرفتی گام‌های فراتری را در این دهه بردارد تا مردم به آگاهی بیشتری نسبت به الگوهای سبک زندگی این خاندان دست یابند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
0
بالاخره کی طرح 57 هکتاری اتجام می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
0
چندی پیش یک طرح دادم به شهرداری برای اتصال حرم با یک مسیر بدون توقف به بلوار رحمت و ایجا پارکینگ به ظرفیت 1800 خودرو با احداث پل بزرگراهی بر روی خیابان سردوزک و سرپوشیده کردن بازار سر دوزک .....اما حیف!!!!