کد خبر: ۷۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

حجت الاسلام اسماعیل پور: گردهمایی کاروان های پیاده «کوچ عاشقانه» در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: در این دهه کاروان‌های پیاده با عنوان «کوچ عاشقانه» از سراسر استان فارس در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در این حرم مطهر گردهم می‌آیند.

به گزارش خبرنگار سرویس سومین حرم شیرازه، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در نشست هماهنگی اعضای شورای ستاد ملی دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) امین ولایت بودند که ما باید پا در رکاب ولایت بودن و پیگیری مطالبات رهبری را مورد توجه قرار دهیم و از ایشان تبعیت کنیم.

حجتالاسلام محسن اسماعیل‌پور با تأکید بر لزوم فرامین مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی عنوان کرد: باید از دهه کرامت که جریان‌سازی فرهنگ شیعی را دنبال می‌کند مطالبات فرهنگی رهبری را نیز پیاده‌سازی کنیم.

اسماعیل‌پور با اشاره به جایگاه رفیع حضرت شاهچراغ(ع) گفت: آن حضرت کاتب قرآن بود به طوری که در طول عمر با برکت خویش هزاران قرآن را کتابت کرده و یک هزار بنده را آزاد کرد لذا ما نیز باید از این شخصیت الگوگیری لازم را انجام داده و تمام فعالیت‌های خود را بر مبنای آموزه‌های قرآن انجام دهیم.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در این آستان مقدس گفت: در این دهه کاروان‌های پیاده با عنوان «کوچ عاشقانه» از سراسر استان فارس در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در این حرم مطهر گردهم می‌آیند.

وی تصریح کرد:‌ یکی از فلسفه‌های اجرای برنامه‌های مختلف در این حرم مطهر آن است که دل خود را برای حفظ و تکریم شعائر اسلامی پاک کنیم.

اجرای برنامه‌های دهه کرامت در 20 نقطه از فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این نشست گفت: دهه کرامت، دهه عزیزی است که در آن به یمن همدلی و همزبانی دستگاه‌های مختلف در کشور برنامه‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور در عرصه‌های مختلف اجرا می‌شود.

بهزاد مریدی با بیان اینکه در این راستا فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دهه کرامت در استان فارس پیش‌بینی‌ شده است، افزود: دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی در شیراز استقرار یافته است که امسال دوازدهمین دوره آن به یاری خدا برگزار خواهد شد.

مریدی از رشد 12 درصدی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی خبر داد و گفت: در سال جاری از کتاب «امین ولایت» با محوریت زندگی احمدبن موسی(ع) رونمایی خواهد شد ضمن اینکه نمایشنامه امین ولایت و بررسی تاریخی و معماری حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از دیگر برنامه‌های ایام دهه کرامت در فارس خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، تجسمی به‌همت این اداره‌کل و معاونت قرآن در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌‌‌توان به اجرای تئاترهای خیابانی، تهیه و توزیع نرم‌افزار انیمشین‌های خاندان نبوت و توزیع بروشورهایی در این راستا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دهه کرامت سال جاری در 20 محور در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

نظرات بینندگان