کد خبر: ۷۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور: وجود صدها امامزاده نشانه دینداری مردم فارس است

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: سه هجرت مهم شامل هجرت پیامبر اسلام(ص)، امام حسین(ع) و امام رضا (ع) در تاریخ زندگی مسلمانان زندگی ساز بوده است و برکات این هجرت ها در زندگی مسلمانان از جمله ملت ایران جاری و ساری است.

به گزارش خبرنگار سرویس سومین حرم شیرازه، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای مشخص کردن خط و مشی فعالیت های فرهنگی مناسب در کشور است.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز بیان کرد: برای تدارک برنامه های دهه کرامت امسال، به غنای محتوایی برنامه ها در زمینه های مختلف توجه ویژه شده است.

وی اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های قبل در بخش ساماندهی مبلغان و بهره گرفتن از آنان در دهه کرامت، برنامه‌ریزی شده است و در این دهه شاهد فعالیت های مناسب و موثر فرهنگی و مذهبی خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در ادامه گفت: دشمنان دین اسلام می کوشند با ارائه الگوهای بدلی از دین، پاسخگوی نیازهای مردم دنیا باشند و راه نجات را به آنان نشان دهند ، ما نیز ضروری است شخصیت های برجسته و الگوهای وارسته خود را به مردم دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد معرفی چهره متفاوتی از اسلام به مردم جهان است ، گفت: ما باید در این نبرد فرهنگی داشته های فرهنگی و معنوی خود از جمله زندگی اهل بیت و ائمه معصومین (ع) و امامزادگان را نشر دهیم.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه احیای راه اهل بیت و ائمه اطهار(ع) از طریق شناخت راه آن‌ها و معرفی صحیح آن‌ها به مردم امکان پذیر است، گفت: ما باید به عنوان داعیه دار فعالیت های فرهنگی و مذهبی در جهان، الگوهای مناسب از زندگی اهل بیت(ع) و تاسی به سیره عملی آن‌ها را به جامعه جهانی ارائه دهیم و این مهم نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: سه هجرت مهم شامل هجرت پیامبر اسلام(ص)، امام حسین(ع) و امام رضا (ع) در تاریخ زندگی مسلمانان زندگی ساز بوده است و برکات این هجرت ها در زندگی مسلمانان از جمله ملت ایران جاری و ساری است.

ارباب سلیمانی بیان کرد: مردم استان فارس از دیرباز در ادب، فرهنگ، فرزانگی و معنویت در کشور زبانزد بودند و وجود صدها امامزاده جلیل القدر در این خطه ، نمونه بارزی از ولایت مداری و دینداری مردم فارس است.

وی با تصریح اینکه در چند سال اخیر حرکت هایی درسطح ملی و فراملی برای معرفی شخصیت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در کشور و استان فارس انجام شده است، گفت: امسال روز شسم ذیقعده که به عنوان بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نامگذاری شده مصادف با روز جمعه است به همین سبب می کوشیم از ظرفیت 830 جایگاه نماز جمعه در کشور برای تبیین شخصیت این امامزاده واجب التعظیم استفاده کنیم.

بنابراین گزارش، از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است. امسال این دهه از 25 مرداد جاری آغاز می شود و تا چهارم شهریور ادامه دارد.

نظرات بینندگان