کد خبر: ۷۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴

اعلام زمان ثبت‌نام اعزام زائران عتبات در محرم و اربعین

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج زیارت با اشاره به اینکه روزانه ۲ تا سه هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند، گفت: پیش ثبت نام برای اعزام ایام محرم و اربعین زائران از شهریور ماه آغاز می شود.
به گزارش شیرازه محسن نظافتی مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج زیارت در گفتگو با مهر در خصوص ثبت‌نام‌های عتبات و عالیات گفت: در حال حاضر با ثبت‌نامی که از قبل انجام شده، اعزام‌ها از ۲۳‌ تیر آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ادامه دارد.

وی گفت: اوایل شهریور ثبت‌نام برای دوره بعدی اعزام‌ها که سه ماهه است و عاشورا و اربعین نیز جزو آن هستند، آغاز می‌شود که البته به دلیل افزایش تعداد متقاضیان برای اعزام در این ایام، پیش‌ ثبت‌نام انجام خواهد شد و از میان آنها برای اعزام نهایی با توجه به ظرفیت‌مان قرعه‌کشی می‌کنیم.

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ثبت‌نام در هر استان انجام می‌گیرد، افزود: مطابق با سهمیه‌ای که به استان‌های مختلف داده‌ایم، ثبت‌نام‌ها در سایت خودشان انجام می‌شود.

نظافتی از کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت اعزام زائران به عتبات خبر داد و گفت: با توجه به کاهش هزینه‌های اقامت، مبلغ‌ اعزام‌ها کاهش یافت، اما برای اعزام‌های ایام اربعین و عاشورا هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم و باید منتظر نرخ‌ها در آن ایام باشیم.

وی با تاکید بر اینکه روزانه دو تا سه هزار نفر به طور متوسط در ایام عادی سال به عتبات اعزام می‌شوند، افزود: البته در برخی مواقع تعداد اعزام‌ها به کمتر از این حد می‌رسد و در برخی ایام نیز مانند عاشورا به دلیل تقاضای زیاد، افزایش سهمیه و ظرفیت خواهیم داشت.

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت گفت: مدتی است که اعزام زائران به سامرا را نداریم، اما به دنبال آن هستیم که زائران اعزامی بتوانند علاوه بر کاظمین، نجف و کربلا، به سامرا نیز برای زیارت اعزام شوند.

نظرات بینندگان