کد خبر: ۷۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 4 مرداد 94

شعرخوانی دستغیب برای استاندار جدید فارس/ دریاچه مهارلو رنگ خون گرفت!

آشتی کنان، درد بی درمانی به نام ترافیک شیراز، برداشت غیرمجاز از چاه های مجاز فارس از جمله تیترهای امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «آشتی کنان» را به عنوان تیتر یک انتخاب کرده که مربوط به جلسه شورای برنامه ریزی استانداری است که با حضور سه تن از نمایندگان فارس برگزار شده. عکسی از استاندار جدید فارس در کنار عکسی از سه نماینده فارس به همراه گزیده ای از صحبت ها و اتفاقات این جلسه از جمله مواردی است که قسمت اعظمی از صفحه نخست امروز را به خود اختصاص داده است. استاندار در این جلسه به انتقاد از عملکرد دولت پرداخته و گفته: «در 37 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد در هیچ دولتی ندیدم که مدیران همچون مدیران فعلی دستگاه های اجرایی در اطلاع رسانی به مردم این قدر سرد برخورد نمایند». وی در بخشی دیگر با انتقاد از نزاع های مدیریتی گفته: «دامداری که کل زندگی اش چند راس دام است و با تانکر به او آبرسانی می شود از نزاع های مدیریتی ما سودی نمی برد». نمایندگان هم به بیان مشکلات استان پرداخته اند و دستغیب صحبت خود را با شعری جالب آغاز کرد: «ای بسا هندو و ترک همزبان/ ای بسا دو ترک چون بیگانگان/ پس زبان محرمی خود دیگر است/ همدلی از همزبانی بهتر است».

«درد بی درمانی به نام ترافیک شیراز» عنوان گزارشی است که بررسی معضل ترافیک شیراز پرداخته است. از وعده های شورا گرفته تا پروژه های ترافیکی شیراز و نهاد های موثر در این زمینه. صفحه 7 این روزنامه میزبان این خبر شده است.

موضوع تغییر رنگ دریاچه مهارلو هم تیتری است که در صفحات داخلی تیتر شده است. این تغییر رنگ به دلیل وجود جلبکی به نام «دونالیلاسالینا» است: «دریاچه مهارلو تغییر رنگ داد».

سالاد در ماجرای انتخاب افشانی به عنوان استاندار،  نمایندگان فارس در اعتراض به عدم توجه وزیر کشور به گزینه های آنها، استیضاح وزیر کشور را کلید زدند. اما با توصیه آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب مبنی بر پس گرفتن استیضاح این جریان را وارد فاز جدیدی شد. وقتی زمان معارفه استاندار فارس فرا رسید، عده ای سازماندهی شده به نمایندگان توهین کردند. به همین لحاظ، جلسه ای بین نمایندگان و آیت الله ایمانی برگزار شد و جعفر قادری پس از این جلسه گفت: «امام جمعه شیراز نیز با پیگیری این استیضاح موافقت کرد». روزنامه افسانه تیتر یک خود را به همین موضوع اختصاص داده است با عنوان: «عهد شکنی نمایندگان فارس». اما آیا نمایندگان در این موضوع عهدی با آیت الله ایمانی بسته بودند؟! در پس این تیتر تامل برانگیز قطعا نیت خوبی نهفته  نیست.

خبر «طرح تفضیلی شیراز تصویب شد» موضوع عکس امروز این روزنامه است. از نکته های جالب این طرح این است که مدیر کل میراث فرهنگی فارس در مورد آن گفته: «اطلاعی از طرح ندارم».

صدر اخبار داخلی هم به هشدار معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس اختصاص یافته است: «برداشت غیرمجاز از چاه های مجاز فارس». وی با ارایه آماری در این زمینه از کاهش آب های روان و میزان بارش استان خبر داده و در این مورد ابراز نگرانی کرده است.

سالاد واکنش ظریف به اظهارات روز جمعه جان کری در اندیشکده شورای روابط خارجی تیتر یک شده: «شعار «مرگ بر آمریکا» پاسخ به 60 سال تجاوز و دخالت است».

عکس امروز این روزنامه هم مربوط به مسابقات قرآنی شیراز است که با «همدلی و همزبانی دانش آموزان شیعه و سنی در مسابقات قرآنی شیراز» تیتر شده است.

سالاد صفحه نخست خود را به شهرداری اختصاص داده است. از تیتر یک این روزنامه گرفته که به پل کابلی ولی عصر و وعده و وعید ها برای افتتاح آن مربوط است تا بازدید فرمانده ارتش استان از پروژه میدان امام حسین(ع) که با «ساخت مترو با هماهنگی نهادهای مختلف فارس تسریع شد» تیتر شده است.

«انتقاد آیت الله ایمانی از کم‌مهری برخی دستگاه ها در مورد طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)» هم در صفحه نخست تیتر شده و مربوط به نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت است.

سالاد تیتر زده: «عاقبت دلارهای بلوکه شده چه خواهد شد؟» که به بررسی محل هزینه دلارهایی که قرار است آزاد شود پرداخته است. البته گفتنی است این مطلب مربوط به یکی از خبرگزای هاست و علاوه بر صفحه نخست در صفحه 9 نیز کار شده است.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت هم با تیتر «راه های دسترسی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) تسهیل شود» به نقل از آیت الله ایمانی، تیتر شده است.

القاصی مهر در مراسم گشایش مجتمع قضایی شهید قدوسی شیراز با اشاره به کمبود قوه قضاییه در زمینه نیروی انسانی گفته: «مجموعه قضایی فارس، به 30 هزار متر مربع فضای فیزیکی نیاز دارد». این خبر با همین عنوان در صفحه 8 این روزنامه جا گرفته است.

نظرات بینندگان