کد خبر: ۷۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴

دوره شبانه کارشناسی در برخی دانشگاه ها حذف شد!

دانشگاه های ایلام، ارومیه، جهرم، خلیج فارس، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی قم، صنعتی همدان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و یزد در دفترچه کنکور سال جاری دوره شبانه را حذف کردند.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۴ اواخر هفته گذشته اعلام شد، داوطلبانی که در مرحله اول پذیرش شده اند از ۵ تا ۱۰ مرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

آمار ظرفیت شبانه ها در ۵ گروه آزمایشی کنکور ۹۴

ظرفیت های پذیرش رشته های تحصیلی دردوره شبانه (نوبت دوم) کنکور سراسری نسبت به کنکور سال گذشته با کاهش روبرو است. به طوریکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره شبانه گروه علوم ریاضی کنکور سراسری سال جاری ۱۱هزار و ۲۴۹ نفر اعلام شده این درحالی است که در کنکور سال گذشته این عدد ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر اعلام شده بود.

همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره شبانه گروه علوم تجربی کنکور سراسری سال جاری، ۶ هزار و ۷۹۱ نفر اعلام شده و این رقم در کنکور سال گذشته در دوره شبانه ۸ هزار و ۲۸۷ ظرفیت اعلام شده بود.

ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره شبانه گروه علوم انسانی کنکور سراسری سال جاری  ۴هزار و یک نفر عنوان شده است که این رقم در سال گذشته ۵ هزار و ۵۹۵ ظرفیت بود.

ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره شبانه (نوبت دوم) گروه هنر کنکور سراسری امسال، ۶۱۵ نفر است و در کنکور سراسری سال گذشته ۸۹۱ نفر بود. همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره شبانه گروه آزمایشی زبان های خارجی در کنکور سراسری سال جاری  ۷۵۳ نفر و در کنکورسراسری سال گذشته ۱۱.۸۱ عنوان شده است.

با بررسی اجمالی ظرفیت های پذیرش دانشجو در دوره شبانه دانشگاه های سراسری سال جاری و سال گذشته آمارهای موجود، کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی شبانه در مقطع کارشناسی دانشگاه ها را نشان می دهد.

حذف و محدودیت دوره های شبانه در برخی دانشگاهها

همچنین برخی از دانشگاه ها نیز به دلیل افزایش کیفیت آموزشی و به دلایل دیگر مانند عدم متقاضی، دوره شبانه مقطع کارشناسی خود را حذف و یا محدود کردند.

براساس این گزارش، دانشگاه های ایلام، ارومیه، جهرم، خلیج فارس، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی قم، صنعتی همدان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و یزد در دفترچه کنکور سال جاری دوره شبانه را حذف کردند این دانشگاه ها در سال گذشته ظرفیت پذیرش برای دوره شبانه نیز اعلام کرده بودند.

برخی دانشگاه ها نیز دوره شبانه خود را به یک تا چهاررشته محدود کردند که از این میان می توان به دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه کردستان و دانشگاه تهران اشاره کرد.

دانشگاه های اصفهان، بجنورد، بناب، امام خمینی (ره)، حضرت معصومه (ع)، خوارزمی، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، شاهد، شهید بهشتی، شهید مطهری تهران، شیراز، صنعت نفت، صنعتی اراک، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، صنعتی شیراز، صنعتی کرمانشاه، علم و صنعت، علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین، قم، کوثر، گنبد و لرستان فقط در دوره روزانه مقطع کارشناسی از طریق کنکور دانشجو پذیرش می کنند.
نظرات بینندگان