کد خبر: ۷۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴

حقدل: مرکز پژوهش و مطالعات شورای شهر شیراز فعال می شود

رئیس شورای شهر شیراز گفت: مرکز پژوهش و مطالعات شورا در دوره سوم نیز فعال بود که به دلایلی در دوره فعلی از فعالیت بازماند.
به گزارش شیرازه غلام‌مهدی حقدل در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: شورای اسلامی شهر شیراز در گذشته نشان داده که اهل تعامل و همکاری است و در آینده نیز بنای کار را بر همدلی، هم‌زبانی و تعامل قرار می‌دهیم و امید داریم تمام مسئولان در راستای حفظ وحدت در این استان بکوشند.

وی افزود: لازم است در عزل و نصب‌ها دقت کافی صورت پذیرد تا مبادا افراد حاشیه‌ساز وارد فرایند خدمت‌رسانی شوند که در شرایط فعلی استان فارس آن‌قدر مشکلات دارد که نیازی به اختلافات جدید نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: با استمرار فضای وحدت و همدلی و کار و تلاش، آینده استان روشن است و به‌تدریج مشکلات با همراهی مردم و مسئولان حل می‌شود.

وی در ادامه به اولویت‌های مرکز پژوهشی شورا اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف اصلی مرکز پژوهشی شورا آن است که برای کمیسیون‌ها خوراک تهیه کند چراکه شورا نباید تمام مصوبات خود را بر اساس لوایح شهرداری به صحن بیاورد بلکه بخشی از مصوبات باید بر اساس لوایح و پیشنهاد‌هایی باشد که در کمیسیون‌های شورا تدوین می‌شود.

این عضو شورا بیان کرد: به‌ هر حال اعضا و کارشناسان شورا مسائل را از منظر کلان‌تری می‌نگرند و گاه نیازهایی را می‌بینند که شاید شهرداری تنها از یک بعد به آن توجه کرده و سایر ابعاد را مورد توجه قرار ندهد.

حقدل یادآور شد: شهرداری مجبور است که مشکلات خود را ببیند و مسیر خدمات‌رسانی به مردم را برای خود هموار سازد اما شورا مواردی را در ابعاد کلان‌تر مدیریت شهری مدنظر قرار می‌دهد و به همین دلیل باید مشکلات مردم در مرکز پژوهشی شورا کارشناسی و در قالب طرح توسط کمیسیون‌های 9 گانه ارائه شود.

وی در ادامه بیان کرد: مرکز پژوهش و مطالعات شورا در دوره سوم نیز فعال بود که به دلایلی در دوره فعلی از فعالیت بازماند و بناست که با هدایت مهندس شعرا در رأس کمیته‌ای فعالیت خود را دوباره آغاز کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر پروژه‌های مشارکتی شهر با قوت خوبی در حال اجرا است و سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که هم سود خوبی نصیب آنان می‌شود و هم در حل مشکلات شهر سهیم خواهند بود.

وی با بیان اینکه کاربری تعدادی از پروژه‌های مشارکتی در زمینه تجاری، پارکینگ و خدماتی است، اضافه کرد: این پروژه‌ها هزینه چندانی برای شهرداری ندارد و در واقع با مدیریت هزینه که توسط شهرداری صورت می‌گیرد سودی دوجانبه نصیب شهر می‌شود.

انتقال برخی ادارات به بافت فرهنگی بر رونق این مناطق می‌افزاید

حقدل در پاسخ به اظهار گلایه بسیاری از شهروندان از استقرار ادارات و مدیریت دستگاه‌ها در نقاط بالای شهر و عدم وجود نمایندگی ادارات در برخی نقاط حاشیه‌ای، گفت: پراکندگی ادارات در درجه نخست بر مشکلات ترافیکی شهر می‌افزاید ضمن اینکه دسترسی مردم به خدمات را با مشکل مواجه می‌سازد که در این زمینه شورای شهر پیش‌قدم شد و ساختمان خود را به بافت تاریخی شهر انتقال داد.

وی ادامه داد: زمانی شیراز اصلی همین محدوده بافت فرهنگی و تاریخی امروز بود که با گذر زمان مرکز شهر به‌جاهای دیگر انتقال یافت اما لازم است که برای حفظ مواریث تاریخی و فرهنگی اجازه ندهیم بیشتر از این محل تولد و زندگی بزرگان و مشاهیر شیراز مورد فراموشی و غفلت واقع شود.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: باید با اقدامات مناسب رونق به بافت فرهنگی بازگردد و خواهش ما از دستگاه‌های دیگر نیز این است که در بازگرداندن رونق به بافت فرهنگی شیراز با رویکردی جدید شورا و شهرداری را یاری کنند.

وی متذکر شد: بافت فرسوده تخریب و نوسازی می‌شود اما بافت تاریخی و فرهنگی قابل‌نوسازی نیست و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

حقدل در پایان با بیان اینکه در مدت دو هفته جاری تنها صحن شورا تعطیل است و سیر فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد، گفت: در حال حاضر کمیسیون فرهنگی جلسه دارد و هیئت‌رئیسه شورا نیز به کار خود مشغول است و برخی از اعضا بازدیدها و دیدارهای خود را به روال گذشته انجام می‌دهند.


نظرات بینندگان