کد خبر: ۷۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
اعتراض خانواده شهدا به بنیاد شهید

حذف حجله‌های شهدا در استهبان

علی رغم اعتراض بسیاری از خانواده شهدا و مسئولین این شهرستان پروژه ساماندهی قبور شهدای این شهر آغاز شده است و در ابتدا تمام حجله های این شهدا که به شکلی زیبا و شکیل در این گلزار می درخشد در حال حذف شدن است.
به گزارش شیرازه به نقل از شهدای ایران، ساماندهی گلزارهای شهدا طرحی بود که در دولت اصلاحات کلید خورد و بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراهی شهرداری ها قبور شهدا را به بهانه بازسازی و ترمیم و بهسازی به طور کلی تخریب و به سبک غربی ساختند تا جایی که مقایسه گلزار هایی که ساماندهی نشده  و آنهایی که ساماندهی شده اند بی رنگ شدن فضای معنوی آنها و تبدیل شدنش به تفرجگاه را به خوبی نشان می دهد.

در این میان، بسیاری از خانواده های شهدا به دلیل گود برداری قبور شهدا و بیرون آمدن استخوان های شهدا، بردن لودر روی قبور شهدا و در داخل محوطه گلزار های شهدا اعتراض کردند که حتی رسانه ملی نیز این اعتراض ها را به نمایش گذاشت.

علاوه بر این خانواده شهدای تهران بعد از ورود لودر به گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و تخریب قطعه 44 که ساخت آن معایب بسیاری چون جابجا شدن قبور شهدا را در پی داشت بعد از تجمع در کنار قبور فرزندانشان به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و حکم دیوان اعلام کرد: هر گونه دست زدن به قبور شهدا بدون رضایت خانواده های ایشان خلاف موازین شرع و قانون بوده و با متخلفان برخورد صورت می گیرد.

بنا بر این گزارش شاید این حکم چند سال است که مرهمی بر دل مادران شهدایی که هر هفته حجله های فرزندانشان را تزئین می کنند باشد اما در بسیاری از شهرستان ها بنیاد شهید با اصرار قصد ساماندهی قبور شهدا را دارد.

حذف حجله های شهدا در استهبان
نمایی زیبا از گلزار شهدای استهبان با حجله های شهدا

جمعی از خانواده شهدا در استهبان از استان فارس نیز در تماس با شهدای ایران از آغاز حذف حجله های شهدای این شهرستان خبر داده  و گفتند: علی رغم اعتراض بسیاری از خانواده شهدا و مسئولین این شهرستان پروژه ساماندهی قبور شهدای این شهر آغاز شده است و در ابتدا تمام حجله های این شهدا که به شکلی زیبا و شکیل در این گلزار می درخشد در حال حذف شدن است.

این خانواده های شهدا می گویند: گلزار شهدای شهرشان هیچ ایراد ظاهری ندارد و تبدیل کردن آن به یک بیایان با یک قبر آن هم وقتی خانواده شهدا رضایت ندارند خیانت به خون شهید است.

لازم به ذکر است مقام معظم رهبری در دیدار اخیری که از گلزار شهدای بهشت زهرا (س) داشتند تأکید کردند که شکل ظاهری گلزار شهدا حفظ شود و بدون شک مهمترین بعد از شکل ظاهری گلزار شهدا حجله های شهدا است.
نظرات بینندگان