کد خبر: ۷۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

افتتاح همزمان چندین مسجد در نقاط مختلف شهرستان قیروکارزین + تصاویر

با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس و همچنین جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی تعداد 6 مسجد در شهرستان قیروکارزین افتتاح شد.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون با حضور حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس و همچنین جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی تعداد 6 مسجد در شهرستان قیروکارزین افتتاح شد.

حجت الاسلام روح اله مقصودی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قیروکارزین در حاشیه افتتاح این مساجد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مساجد و اماکن مذهبی در طول تاریخ اسلام همواره مرکز انسجام بخشی و اتحاد مسلمانان بوده اند.

وی گفت: با تلاش و همت خیران و نیک اندیشان این مساجد به عنوان میراثی گرانبها ساخته شده برای همیشه در کارنامه اعمال بانیان آن باقی می ماند.

وی در ادامه عنوان داشت: بحمداله با تلاش اداره اوقاف و امورخیریه و همچنین خیرین محترم و کمک های ادارات شهرستان توانسته ایم گامی بزرگ در جهت ارتقای وضعیت فرهنگی شهرستان قیروکارزین برداریم و امروز شاهد افتتاح همزمان 6 مسجد در نقاط مختلف قیروکارزین هستیم.

مقصودی در ادامه با اشاره به 2 مسجد افتتاح شده در شهر قیر خاطرنشان کرد: مسجد صاحب الزمان(عج) در شهرک الهادی شهر قیر با زیربنای ۴۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع که توسط راه و شهرسازی واگذار شده با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خیران و اوقاف احداث و افتتاح شد.

وی تصریح کرد: مسجد جواد الائمه(ع) نیز در محله نوید شهر قیر با زیربنای ۴۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کمک خیران و اوقاف بنا و افتتاح شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: مسجد صاحب الزمان(عج) روستای تنگ علیا در بخش افزر با زیر بنای 350 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 170 میلیون تومان با همکاری اداره اوقاف و خیرین محترم ساخته شده است.

مقصودی اظهار داشت: مسجد دیگری که امروز افتتاح شده مسجد حضرت اباالفضل (ع) روستای پیر غیب می باشد که با همکاری اداره اوقاف و خیرین با زیربنای 400 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان ساخته شده است.

وی در ادامه به ساخت مسجد در روستای زاخرویه بالا اشاره کرد و گفت: مسجد امام رضا (ع) روستای زاخرویه بالا با 150 متر مربع زیر بنا و با هزینه ای بالغ بر 150 میلیون تومان توسط اداره اوقاف و با همکاری خیرین ساخته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین با اشاره به آخرین مسجد افتتاح شده در روستای عروسک تصریح کرد: این مسجد که به نام امام مهدی (عج) نامگذاری شده است با زیربنای 200 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 160 میلیون تومان در این روستا ساخته و به بهره برداری رسید.


نظرات بینندگان