کد خبر: ۷۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

سهم سروستان از 2 درصد نفت و گاز سالیانه چقدر می شود؟

این روزها و در برخی از محافل دولتی سروستان سهم ریالی این شهرستان از 2 درصد نفت و گاز را رقمی بین 80 میلیارد تا 8 میلیارد ریال برآورد می شود که این آمار و ارقام قابل تامل است.
به گزارش شیرازه به نقل از سروآنلاین، پس از بهره برداری از چاه های نفت سروستان در سال 91 بارها و بارها مسئولین شهرستانی و استانی و حتی کشوری از طریق تریبون های رسمی اعلام کردند که به زودی سهم 2 درصد نفت گاز این شهرستان پرداخت می شود و این امر منجر به شکوفایی اقتصاد سروستان خواهد شد.

این وعده هر سال و بنابر بهانه هایی به سال آینده موکول شد تا اینکه اخیرا اعلام شده که بزودی این سهمیه به سروستان اختصاص می یابد.

حال باید دید میزان سهم سروستان براساس قوانین موجود کشور چه مبلغی خواهد بود و از آن مهمتر چه  برنامه هایی از طرف مسئولان این شهرستان جهت هزینه کرد آن پیش بینی شده است.

براساس اخبار شنیده شده، روزانه بین8 تا 10 هزار بشکه نفت از مجموعه چاه های نفت شهرستان سروستان استخراج می شود و قرار است این رقم به حدود 15 هزار بشکه در روز برسد.

به گفنه برخی صاحب نظران، معادل ریالی 2درصد نفت سروستان براساس تولید روزانه 8600 بشکه نفت که از سوی برخی مسئولین این شهرستان اعلام شده سالانه حدود پنجاه میلیارد ریال می باشد که این روزها و در برخی از محافل دولتی عنوان اعداد و ارقام متفاوتی از 80 میلیارد ریال تا 8 میلیارد ریال عنوان می شود که این مساله قابل تامل است.

حال باید منتظر ماند و دید که کارشناسان حوزه نفت و همچنین مسئولین ارشد شهرستان، مبلغ دقیق 2 درصد نفت سروستان را چه زمانی اعلام می کنند و از سوی دیگر برنامه راهبردی و کارشناسی شده نحوه هزینه کرد این درآمد، آن هم پس از سال ها چشم انتظاری مردم این دیار  چگونه خواهد بود.

نظرات بینندگان