کد خبر: ۷۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
مدیر موسسه امام خمینی در فارس:

صلح امام حسن(ع) نباید وسیله ای برای توجیه برخی رفتارها باشد

عرفانی فر گفت: اگر می خواهیم برخی کارها را توجیه کنیم بهتر است به صلح امام حسن استدلال نکنیم و درست نیست همه جا از ائمه مایه بگذاریم.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام عرفانی فر در گفتگو با خبرنگار ما در مورد قیاس شرایط سیاسی امروز با صلح امام حسن علیه السلام اظهار داشت: اصولا هر عملی از جانب امام چه صلح باشد و یا جنگ برای حفظ اسلام و جامعه ی اسلامی است.

مدیر موسسه امام خمینی در فارس افزود: شرایط امروز با شرایط زمان امام حسن علیه السلام قابل مقایسه نیست. در آن زمان معاویه با نیرنگ و پول بسیاری از خواص جامعه ی اسلامی را خرید و باعث شد اطراف امام حسن از نیروهای کارآمد خالی شود. نیروهایی هم که در اطراف امام بودند ظرفیت زیادی از جهات مختلف نداشتند.

دکتر عرفانی فر گفت: اگر در آن زمان جنگی اتفاق می افتاد باقی مانده نیروها و خود امام علیه السلام که رکن دین است نیز به شهادت می رسیدند در واقع باید گفت جنگ هیچ فایده ای نداشت.

وی ادامه داد: شرایطی که معاویه در آن زمان ایجاد کرده بود حتی با زمان یزید هم متفاوت بود. معاویه سیطره عجیبی به جامعه داشت و لذا با توجه به همه ی موارد ذکر شده امام تصمیم گرفتند که بصورت مشروط صلح کنند و این صلح برای حفظ کیان اسلام بود.

دبیر جامعه مدرسین استان فارس با تاکید بر اینکه قیاس صلح امام حسن علیه السلام با شرایط امروز ایران درست نیست گفت: ایران بحمد الله در یک شرایط خوبی از لحاظ نظامی، گروههای شبه نظامی و نیروی کارآمد قرار دارد و اگر می خواهیم برخی کارها را توجیه کنیم بهتر است به صلح امام حسن استدلال نکنیم و درست نیست همه جا از ائمه مایه بگذاریم.

نظرات بینندگان