کد خبر: ۷۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

از ماهواره انسان بَر رونمایی شد

رئیس موزه علم و فناوری گفت: برای اولین بار ماهواره انسان بر که توسط اداره هوا فضا ساخته شده بود صبح امروز در معرض دید مردم گذاشته شد.
به گزارش شیرازه به نقل از دانشجو، سیف الله جلیلی  در حاشیه افتتاحیه «نمایش نخستین فضاپیمای سرنشین دار» گفت: امروز بنا است در این مکان دستاوردهای هوافضا به نمایش دربیاید، همچنین ماهواره‌هایی که پیش از این به فضا فرستاده شده بودند و ماهواره سرنشین دار که میمون را به فضا برد ، نیز امروز به عرصه نمایش گذاشته شد.
گفتنی است موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، تنها موزه مشابه مراکز علم در دنیا است که از سال 1389 با هدف ایجاد فضایی فعال و آگاهی بخش برای تمام گروه های سنی، آغاز به فعالیت کرده.
 موزه علوم و فناوری با همکاری پژوهشگاه هوافضا نمایشگاهی را تحت عنوان «نمایش نخستین فضاپیمای سرنشین دار ایران» به همراه معرفی تعدادی از کاوشگران ایرانی با حضور جمعی از مسئولان در موزه ارتباطات برپاکرده است.
رئیس موزه علم و فناوری خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم آشنایی مردم با ماهواره ها و دستاوردهای اداره هوا فضا است.

وی با اشاره نمایش ماهواره انسان بر برای اولین بار افزود: این ماهواره توسط اداره هوافضا ساخته شده و قرار است به زودی به فضا پرتاب شود.

   

 


نظرات بینندگان