کد خبر: ۷۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 5 مرداد 94

چند تغییر ترافیکی در محدوده بلوار زند شرقی/ بالاخره آب خلیج فارس به فارس می رسد؟

روزنامه‌های فارس با تیترهایی متمایزی کار امروز خود را شروع کرده‌اند. از مطالب استانی گرفته تا موضوعات کشوری.
اختلاف سنی مسن‌ترین و جوان‌ترین امام جمعه در استان چقدر است؟

به گزارش شیرازه؛

اختلاف سنی مسن‌ترین و جوان‌ترین امام جمعه در استان چقدر است؟ تیتر زده: «هتلداری فارس در تنگنا». نویسنده با اشاره به توافق هسته ای و متحول شدن صنعت گردشگری بعد از این توافق به بررسی موانع توسعه این صنعت در فارس پرداخته است. به گفته رییس جامعه هتلداران فارس افزایش هتل ها در فارس زمانی پاسخگو است که استانهایی مانند اصفهان و یزد که از جمله مقاصد گردشگری در ایران هستند هم از نظر تعداد هتل ها با فارس همخوانی داشته باشند در غیر اینصورت افزایش هتل های فارس به تنهایی دردی دوا نمی کند.

«اساتید موسیقی ایران به شیراز می آیند» هم موضوع عکس امروز این روزنامه است.

یادداشت امروز به «منطقه ویژه اقتصادی شیراز» پرداخته و گفته این منطقه از وجود نوعی خود تحریمی رنج می برد و تا این موضوع حل نشود برداشته شدن تحریم ها تاثیری در کاهش رکود اقتصادی این منطقه نخواهد داشت.

اختلاف سنی مسن‌ترین و جوان‌ترین امام جمعه در استان چقدر است؟ صحبت های افشانی در جلسه شورای مدیران استانداری را تیتر یک خود کرده است: «اقتدار استانداری به انسجام دورنی است».

عکس امروز این روزنامه که با «بالاخره آب خلیج فارس به فارس می آید» تیتر شده مربوط به صحبت های نماینده لارستان در مجلس است که از تصویب پروژه انتقال آب از خلیج فارس برای بخش صنعت استان خبر داده است.

در راستای جلوگیری از انتشار ویروس موزاییک، 122 هزار اصله درخت انجیر در استهبان امحا شد. این خبر را رییس سازمان جهاد کشاورزی استان داده و با تیتر «امحا 122 هزار اصله نهال انجیر در استهبان» در صفحه نخست کار شده است.

اختلاف سنی مسن‌ترین و جوان‌ترین امام جمعه در استان چقدر است؟ مصاحبه یکی از خبرگزاری ها با معاون حفاظت بهره برداری شرکت آب منطقه ای را تیتر یک کرده است: «زالوهای عصر تکنولوژی آب را از دل سفره های فارس می مکند». صالحی با بیان این مطلب از کشیده شدن مایه جان استان از عمق خاک فارس گلایه کرده است.

مطلب «10 ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی شهر، اطراف روستای گچی و سلطان آباد تخریب شد» هم در صفحه نخست تیتر شده است. شهردار منطقه 5 با اعلام این خبر از بررسی 50 ساخت و ساز دیگر هم گفته است.

کنکوری های امسال این روزها سرگرم انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه هستند. در همین راستا دو خبر در صفحه شش این روزنامه کار شده است؛ خبر اول که در صفحه نخست هم چاپ شده مربوط به رییس دانشگاه پیام نور استان است که از آمار دانشگاه ها و رشته های این دانشگاه گفته است. همچنین شرایط تحصیل نیز توسط قرائتی بیان شده است. مطلب دوم مربوط به رییس اداره استعداد های درخشان دانشگاه علوم پزشکی است که به کنکوری ها هشدار داده: که «کنکوری ها فریب تبلیغات مراکز غیر استاندارد انتخاب رشته را نخورند». نورافشان همچنین از مشاوره رایگان به کنکوری های تجربی در این دانشگاه خبر داده که طی امروز، فردا و پس فردا صورت می گیرد.

«تغییر مسیر حرکت در خیابان های منشعب به بلوار زند شرقی»، رئیس پلیس راهور استان فارس از تغییر مسیر حرکت در بعضی از خیابان های منشعب به بلوار زند شرقی به علت حفاری پروژه قطار شهری خبر داد. سرهنگ مصطفی عباسی گفته است:« به علت حفاری مربوط به پروژه قطار شهری در چهار راه زند(ایستگاه زند) تغییراتی در مسیر حرکت در خیابان های منشعب به بلوار زند شرقی به وجود امده است. خیابان رودکی از شمال به جنوب و خیابان سعدی از جنوب به شمال یک طرفه و مسیر حرکت در تمامی منشعبات این دو خیابان نیز نسبت به قبل معکوس شده است»

گزارشی هم در صفحه اقتصادی این روزنامه جای گرفته که مربوط به رکود در بازار مسکن می شود. این گزارش به بررسی بازار ساخت و ساز از نگاه رییس اتحادیه صنف آهن آلات شیراز پرداخته است. در این مطلب همچنین آمده است:« واحدهای صنفی فروش مصالح و آهن آلات در شیراز یکی پس از دیگری تعطیل می شود».

اختلاف سنی مسن‌ترین و جوان‌ترین امام جمعه در استان چقدر است؟ تیتر یک خود را از میان صحبت های رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بسیجیان مدال آور با ایشان انتخاب کرده است: «کسب رتبه های برتر علمی، نشانه استعداد فرزندان انقلاب است». در این دیدار بسیجیان مدال های خود را به رهبر انقلاب تقدیم کردند.

گذشته از صفحه نخست که تمام مطالب آن به مسایل کشوری اختصاص یافته، صفحات داخلی هم مطالب چندانی ندارد و اکثرا از دیگر رسانه ها کپی شده است. «محفل شب قرآنی دانش آموزان کشور در آستان شاهچراغ(ع) برگزار شد» از محدود اخبار تولیدی این روزنامه است که در صفحه 3 این روزنامه به چاپ رسیده است.

اختلاف سنی مسن‌ترین و جوان‌ترین امام جمعه در استان چقدر است؟ صحبت های روحانی در جمع نخبگان کردستان را تیتر یک خود کرده است: «استراتژی دفاعی ایران تدافعی است، نه تهاجمی».

عکس امروز این روزنامه مربوط به خبر «تولید محصولات زراعی در فارس افزایش یافت» است که علی رغم خشکسالی های اخیر این اتفاق افتاده است. این خبر را اداره آمار و فن آوری سازمان جهاد کشاورزی استان داده است. اسکندرنیا در این رابطه به ارایه آماری هم پرداخته است که در صفحه 4 این روزنامه به چاپ رسیده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به نشست خبری حجت الاسلام ملک مکان اختصاص یافته که با انتقاد از روحانی گفته: «رییس جمهور حتی یک ریال هم به ما نداد». رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس به بررسی اوضاع ائمه جمعه از جوان ترین تا مسن ترین آنها پرداخته است. به گفته وی امام جمعه خاوران با 96 سال سن و امام جمعه قطب آباد جهرم با 31 سال سن به ترتیب مسن ترین و جوان ترین امام جمعه فارس هستند.

نظرات بینندگان