کد خبر: ۷۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

برگزاری مسابقات شطرنج لارستان با حضور ۵۲ کشور از آسیا و اقیانوسیه

دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا در دیدار فرماندار لارستان تصریح کرد که از ۵۲ کشور آسیایی و اقیانوسیه دعوت شده تا در مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا شرکت کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از لادستان، علی‌محمد طاهرهشام دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا در سفر خود به لارستان با علی‌اکبر نجیب‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در فرمانداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا در ابتدای سخنانش از حضور خود در ایران اسلامی و لارستان ابراز خرسندی و خوشحالی کرد و از مسئولین و مردم شهرستان برای مهمان‌نوازی خوبشان تشکر کرد.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان با حضور کشورهای آسیایی در این شهرستان خبر داد.

علی‌محمد طاهرهشام تصریح کرد: بنده در سفر ۶ روزه خود به لارستان اکثر زیرساخت‌ها، امکانات و اماکن ورزشی موجود در لارستان را به‌منظور میزبانی هرچه بهتر از پیشکسوتان شطرنج آسیا مورد بررسی قرار دادم.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی کشور ایران و لارستان گفت: در این مدتی که در منطقه لارستان حضور داشتیم، از اکثر اماکن ورزشی، اقامت‌گاه‌ها و هتل‌ها بازدید کردیم و با توجه به پتانسیل موجود مانند فرودگاه بین‌المللی لارستان، این منطقه را مستعد برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان آسیا ارزیابی نمودیم.

دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا ادامه داد: مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان آسیا در تاریخ دوم الی نهم مهرماه امسال در رده سنی بالای ۵۰ و ۶۵ سال و به روش سوئیسی، با حضور ۲۰ داور بین‌المللی شطرنج به میزبانی لارستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: این مسابقات برای نخستین بار در این رده سنی در کشور جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی لارستان برگزار می‌شود که در این مسابقه از ۵۲ کشور آسیایی و اقیانوسیه دعوت شده تا در این رقابت بزرگ شرکت کنند.

فرماندار ویژه لارستان نیز ضمن خیر مقدم به علی‌محمد طاهرهشام، در سخنانی اظهار امیدواری کرد و گفت: قطعا سفر دبیرکل کنفدراسیون شطرنج آسیا به کشور ایران باعث پیشرفت ورزش به‌خصوص رشته شطرنج در کشور ایران، استان فارس و منطقه لارستان خواهد شد.

نجیب زاده افزود: امید است لارستان بزرگ میزبان خوبی برای این دوره از مسابقات باشد و شرکت‌کنندگان در این مسابقات با خاطره خوب و خوشی کشور ایران و لارستان را ترک کنند.

وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از حضور طاهرهشام در کشور ایران و منطقه لارستان تاکید کرد: فرمانداری ویژه لارستان نیز در حد مقدورات با دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات همکاری لازم به عمل خواهد آورد.
برچسب ها: لارستان ، شطرنج
نظرات بینندگان