کد خبر: ۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

رئیس کل دادگستری فارس: قانون پیش فروش ساختمان جلو سوء استفاده ها را می گیرد

علی القاصی مهر گفت: از امروز نباید اجازه دهیم کسی بیاید در استان و به راحتی آگهی بزند و مردم را برای پیش فروش ساختمان دعوت کند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به سابقه مشکلاتی که بخاطر نداشتن قانون مدونی در زمینه پیش فروش آپارتمان به وجود آمده بود، گفت: باتوجه به رویکرد انبوه سازی که به فرهنگ عمومی کشور تبدیل شده، درخیلی ازموارد فردی زمینی را تامین می کرد و قبل از اینکه سرمایه ای ارائه دهد نسبت به فروش آن به صورت گسترده و مکرر اقدام می کرد و در یک فاصله زمانی کوتاه پول زیادی را از مردم می گرفت و هیچ الزامی برای اجرای تعهدات این فرد وجود نداشت و در مدت زمان کوتاهی یک پروژه بیش از هزار نفر شاکی پیدا می کرد و دستگاه های مختلف درگیر می شدند اما نتیجه ای هم حاصل نمی شد و چه بسا فرد به زندان می افتاد و مشکلاتی هم از این رهگذر به جامعه تحمیل می شد که با اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان به این مشکلات پایان داده می شود.

علی القاصی‌مهر در جلسه هماهنگی اجرایی کردن قانون پیش فروش ساختمان با بیان اینکه شرط ازبین رفتن مشکلات موجود دراین زمینه اجرای دقیق این قانون است، گفت: هرگاه جرائمی در جامعه به وجود آید محصول عملکرد ناهماهنگ دستگاه های متعددی است که در جامعه مسئولیت دارند بنابراین اجرای قانون پیش فروش آپارتمان سبب هماهنگی بیشتر دستگاه ها می شود.

مقام ارشد قضایی استان فارس سوق دادن مردم به سوی معاملات با سند رسمی را موجب آرامش جامعه دانست و افزود: در اجرای دقیق مفاد قانون پیش‌فروش ساختمان دستگاه‌ قضایی، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، کانون سردفتران، ثبت‌ اسناد، دانشگاه، اتاق اصناف و سایر نهادهای ذیربط باید وارد عمل شده و شرایطی را فراهم آورند که این قانون پیشگیرانه اجرایی و حقوق مردم تثبیت شود.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم یک انسجام ایجاد کرده و قانون مداری را پیاده کنیم باید همه دستگاه ها پای کار بیایند چراکه همه ما در برابر مشکلات مردم مسئولیت داریم.

القاصی مهر در ادامه به مزایای اجرایی کردن قانون پیش فروش ساختمان اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون جلو سوء استفاده گرفته و موجب تثبیت مالکیت افراد و رونق اقتصادی در جامعه می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تصریح اینکه قانون پیش فروش ساختمان ضمانت اجرای کیفری دارد، گفت: از امروز نباید اجازه دهیم کسی بیاید در استان و به راحتی آگهی بزند و مردم را برای پیش فروش ساختمان دعوت کند.

وی در پایان از دستگاه های استان خواستار آن شد که برای برطرف شدن هرچه بهتر موانع اجرایی شدن این قانون تلاش کنند تا با اجرای آن مشکلات مردم در این حوزه از بین برود.

نظرات بینندگان