کد خبر: ۷۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

رتبه برتر کنکور سراسری: خواندن نماز اول وقت و قرآن به من آرامش می‌داد

رتبه ۳۹ کنکور سراسری معتقد است که با کسب علم می‌توان مشکلات جامعه را حل و به مردم خدمت کرد.
به گزارش شیرازه، پس از اعلام نتایج اولیه بزرگترین ماراتن علمی کشور، داوطلبان ورود به دانشگاه بخشی از استرس خود را پشت سر گذاشتند. و در ادامه، تلاش خود را برای پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود انجام می‌دهند.

لادستان گپ‌ و گفتی با نیلوفر زائر، فارغ‌التحصیل رشته ریاضی از دبیرستان فرزانگان شهرستان لارستان که موفق به کسب رتبه ۳۹ منطقه دو و ۱۰۹ کشوری داشته است که به شرح زیر منتشر می شود.



* روز کنکور برای شما چگونه بود و چطور گذشت؟

روز کنکور اصلاً استرس نداشتم. روز قبل از آزمون سراسری همراه مادرم به بازار رفتم و خواستم راه بروم تا خسته شوم. شب هم حدود ساعت ۱۰:۳۰ خوابیدم و صبح ساعت ۵ از خواب بلند شدم. با دوستانم در محل آزمون می‌خندیدیم ولی بقیه اینطور نبودند. هیچکدام از ما (من و دوستانم) استرس نداشتیم.

* چطور از رتبه خود مطلع شدید؟

نزدیک ظهر از موسسه‌ای که در آن آزمون‌های آزمایشی می‌دادم زنگ زدند و گفتند که رتبه‌های یک تا ۱۰ اعلام شده و بقیه هم فردا معرفی می‌شوند. از همان موقع استرسم شروع شد و شب همان روز تا ساعت ۳ بیدار بودم و با دوستانم در گروه واتس‌اَپ حرف می‌زدیم. تا اینکه خوابم برد. مدیر مدرسه‌مان ساعت ۸:۳۰ صبح تماس گرفت و بیدارم کرد. همان موقع با برادرم وارد سایت سنجش شدم. من نتیجه را نگاه نکردم و برادرم گفت که ۳۹ شده‌ام. پس از آن به مدیر زنگ زدم و تشکر کردم.

* نحوه درس خواندن شما چگونه بود؟


به زور درس نمی‌خواندم، بلکه درس خواندن را دوست داشتم. اول دبیرستان را خوب می‌خواندم، دوم سست شدم ولی از تابستان دوم، خواندن برای کنکور را شروع کردم. همیشه سعی می‌کردم برنامه مطالعاتی خاصی داشته باشم. روزهای آزمون هم اصلاً درس نمی‌خواندم ولی آزمون را بررسی و تحلیل می‌کردم.



* از کلاس‌های کنکور هم استفاده می‌کردید؟

رفتن به کلاس شیمی را از تابستان پیش‌دانشگاهی شروع کردم، چون شیمی نسبت به سایر دروس ضعیف‌تر بودم ولی در کنکور خوب زدم.

* مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور چه بود؟

در ابتدا کمک خدا بود، چون در این دو سال خیلی از حوادث غیرمنتظره مانند مریض شدن و ... می‌توانست اتفاق بیفتد ولی به خواست خدا نیفتاد. خانواده هم از تفریحاتشان زدند و خیلی از من پشتیبانی کردند. خودم نیز پشتکار داشتم. نمازهایم را به موقع می‌خواندم و سعی می‌کردم حداقل دو خط قرآن نیز بخوانم و این‌ها خیلی به من آرامش می‌داد.

* اولویت شما برای انتخاب رشته چیست؟

می‌خواستم در ابتدا مکانیک را انتخاب کنم ولی به برق علاقه‌مند شدم، اما باید بیشتر تحقیق کنم. اولویت‌های بعدی‌ام مکانیک و هواوفضا است، البته رشته کامپیوتر را هم دوست دارم.

* اگر باز هم کنکور بدهید، چه اشتباهی را دوباره تکرار نمی‌کنید؟

من زیاد سریال می‌دیدم و تحت تاثیر فیلم‌ها قرار می‌گرفتم. در سه ماه آخر سعی کردم فیلم نبینم. در گروه واتس‌اَپ هم زیاد با بچه‌ها حرف می‌زدیم و در مقطع پیش‌دانشگاهی گوشی‌ام را کنار گذاشتم.

* بیشترین چیزی که می‌تواند موفقیت دانش‌آموزان در کنکور را تهدید کند،‌ چیست؟

تنبلی؛ خیلی از بچه‌ها بااستعداد هستند ولی این فاکتور در روند آنها تاثیر می‌گذارد.

* هدف شما برای ورود به دانشگاه چیست؟

کسب علم برای من در زندگی خیلی مهم است. از این طریق می توانم مشکلات جامعه را حل کنم. شاید این حرف خیلی بزرگ باشد ولی آرمانی است که هر کسی می‌تواند داشته باشد. مثلاً دوست دارم با مهندسی پزشکی و ساخت دستگاه‌ها به مردم خدمت کنم.



* چه توصیه‌ای برای کنکوری‌های آینده دارید؟

بچه‌ها از لحاظ روحی خودشان را تامین کنند. به آینده‌شان بعد از کنکور فکر کنند که چه شادی می‌توانند در خانواده به وجود آورند.

من یک کلمه می‌گویم و شما درباره آن یک یا چند جمله بگویید.

کنکور

زحمت کشیدن برای رسیدن به چیزی که می‌خواهیم.

تست

سنجیدن آن چیزی که یاد گرفته‌ایم.

آزمون آزمایشی

شبیه‌سازی کنکور

نمره منفی

در آزمون‌ها زیاد داشتم. در کنکور هم زیاد منفی خوردم.

سایت سنجش

استرس روز قبل از اعلام نتایج کنکور

رتبه ۳۹

فکر نمی‌کردم به دستش بیاورم ولی عددش شانس من است.

والدین

پشتیبان

مشق شب

یاد خواب می‌افتم. خیلی وقت‌ها در حال خواب حلش می‌کردم.

دانشگاه

خیلی نقشه‌ها برایش دارم.

و حرف آخر؟!

از پدر و مادرم تشکر می‌‌کنم. واقعاً در این دو سال خیلی کمکم کردند و اگر کمک آنها نبود از لحاظ روحی کم می‌آوردم. از معلمان خوبم نیز تشکر می‌کنم مخصوصاً خانم عزیزی، معلم ریاضی دوران راهنمایی‌ام؛ چون علاقه به ریاضی را ایشان در من به وجود آوردند. برای همه بچه‌های کنکوری هم آرزوی موفقیت می‌کنم.
برچسب ها: لارستان
نظرات بینندگان