کد خبر: ۷۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 7 مرداد 94

«پای بانکداران سوئیسی به فارس باز می شود»/ 40 زن شیرازی به بهزیستی پناه بردند

موضوع بازداشت پزشک نورآبادی در اکثر رونامه‌های امروز بازتاب یافته است؛ برخی تیترهای صفحه نخست را به این موضوع اختصاص داده‌اند و برخی تیترهای داخلی.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد از «واکنش وزیر به پرونده پزشک نورآبادی» تیتر زده و به درخواست وزیر بهداشت مبنی بر برخورد با رفتار غیر اصولی با این پزشک پرداخته است.

عکس امروز این روزنامه اما به حضور موگرینی در ایران پرداخته و با «بانوی مذاکره در تهران» تیتر شده است.

«حق دارویی» عنوان یادداشت امروز این روزنامه است که سری به بازار دارو و به طور ویژه ای بازار داروی بیماری های خاص زده و به انتقاد از وضعیت موجود در این بازار پرداخته است.

سالاد صفحه اول خود را به دیدار روحانی و موگرینی اختصاص داده است. تیتر یک، عکس و شرح کامل این خبر تمام صفحه نخست را اشغال کرده است. «توافق وین نمایش قدرت دیپلماسی برای حل اختلافات بود» تیتری است که به نقل از روحانی برای این مطلب انتخاب شده است.

اخبار داخلی امروز این روزنامه بدون استثنا از سایر خبرگزاری ها آورده شده است. از این مطالب که بگذریم به کاریکاتور امروز این روزنامه می رسیم که وضعیت ریزش ساختمان های قوه قضاییه را به تصویر کشیده است؛

سالاد

سالاد تیتر زده: «مدیران از طرح مشکلات مردم در رسانه ها نگران نشوند». این را استاندار در دیدار با مدیران صداوسیما عنوان کرده است.

عکس امروز این روزنامه به حضور موگرینی در ایران مربوط است و با «موگرینی: از حمایت های شخصی و سیاسی رهبر ایران تشکر می کنیم» تیتر شده است.

این روزنامه گزارشی از خبرگزاری ایسنا را منتشر کرده که در آن به آشفته بازار مسافربر های شخصی پرداخته شده. این گزارش با تیتر «مسافرکش های شخصی، داستان دنباله دار» در صدر اخبار داخلی جا گرفته است.

سالاد با دستانی پر خود را به روزنامه فروشی ها رسانده است. تیتر یک امروز به «پای بانکداران سوئیسی به فارس باز می شود» اختصاص یافته است. این هیات که اولین قرارداد خود را به ارزش 100 میلیون یورو در قزوین امضا کرده اند قرار است با مسئولان استان وارد مذاکره شوند. البته در این خصوص جعفر قادری در گفتگو با خبرگزاری مهر، آماده نبودن شرایط و بستر سرمایه گذاری در فارس را عاملی برای ناکامی جذب سرمایه گذاران خارجی دانست.

«شالیکاری در استانی که آب در بساط ندارد!» مربوط به جریمه شدن کشاورزان کامفیروز است که در اراضی خود برنج کشت کرده اند. این خبر را مدیر کل جهاد کشاورزی فارس داده و و به بخش نامه های این سازمان مبنی بر کشت برنج صرفا با آب های سطحی، استناد کرده است و گفته 112 میلیون متر مکعب از آب های زیرزمینی غیرقانونی صرف کشت برنج شده است. معلوم نیست آنهایی که تنها از راه کشت برنج به تامین معیشت خود می پردازند، پس از بیکاری اجباری، معیشت خانواده خود را از کجا باید تامین کنند...

«ماجرای حادثه ممسنی به روایت فرماندار» هم در صفحه نخست تیتر شده است. این ماجرا که به دستگیری تنها جراح این شهرستان ختم شد و سر و صدای زیادی در رسانه ها به راه انداخت، به گفته فرماندار ممسنی تنها یک سوء ظن بوده که برطرف شده است. پیکری با بیان این مطلب گفته، بازپرس در در این مورد عجولانه رفتار کرده است.

از جمله اخبار داخلی این روزنامه به سه مورد اشاره می کنیم؛ اولین تیتر «40 زن شیرازی از فرط آزار و اذیت های همسران خود به خانه امن بهزیستی پناه بردند» است که به گفته مدیر کل بهزیستی شیراز از افزایش بیش از 2 برابری این تعداد خبر داده است.

دومین تیتر مربوط به شهردار منطقه 10 شیراز است که گفته: «درهای بزرگ ترین پارک جنوب کشور هشت ماه دیگر به روی شیرازی ها گشوده می شود». وی از میزان پیشرفت فازهای مختلف این پروژه هم گزارشی داده است.

سومین تیتر اما مربوط به درد دل رییس کانون هموفیلی استان است که گفته: «داروهای 40 میلیون تومانی کمر بیماران هموفیلی را شکست».

سالاد به بهانه یک طرفه شدن برخی از مسیرها در شیراز گزارشی را با عنوان «ترافیک به گلوی خیابان های شیراز چنگ می زند» تیتر یک خود کرده است. نویسنده با بررسی این معضل بزرگ سوال کرده: «آیا یک طرفه کردن خیابان ها راه علاج است؟».

«نمایندگان فارس، وزیر کشور را استیضاح می کنند» هم از جمله تیتر های داخلی این روزنامه است که به بررسی موضوع استیضاح وزیر کشور پرداخته است. «استیضاح وزیر کشور با بیش از 40 امضا در حال پیگیری است» و «تقاضای استیضاح وزیر کشور در دست باهنر، نائب رییس دوم مجلس قرار دارد از جمله مواردی است که د این مطلب به آن پرداخته شده است.
نظرات بینندگان