کد خبر: ۷۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴

شیراز نامزد عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از قرار داشتن نام شیراز در جمع شهرهای متقاضی عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه ورزش و جوانان فارس حیدرعلی کامیاب اظهار داشت: شیراز، اصفهان، همدان، تبریز و مشهد برای کسب این عنوان در تلاش هستند اما نام شیراز در بین گزینه های اصلی قرار دارد.
وی تاکید کرد: برای کسب عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معیارها و ملاک های مختلف در نظر گرفته شده که شهر نامزد باید در تمام این زمینه ها سرآمد و غنی باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: داشتن آب و هوای مناسب، نیروهای آموزش دیده برای برگزاری بهینه برنامه های بین المللی، برخورداری از مراکز علمی و ساختارهای آموزشی و دانشگاهی مناسب، بیشترین آثار چاپی در زمینه های علمی، آموزشی، مذهبی و محصولات دینی از جمله ملاک های انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام است.
کامیاب اضافه کرد: دارا بودن زیرساخت های لازم برای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، سابقه فرهنگی و مذهبی، برخورداری از چهره های به نام در حوزه های علمی، ادبی، هنری، فرهنگی و مذهبی و نیز شناس بودن در زمینه اماکن مقدس، بناهای تاریخی و آثار تمدن ایران باستان از دیگر معیارهای این انتخاب است.
وی تصریح کرد: درجلسه ای که بدین منظور در وزارت ورزش و جوانان برگزارشد هر یک از مدیران کل استان های منتخب در خصوص قابلیت ها، ظرفیت ها و ویژگی های استان خود صحبت و بر این نکته تاکید کردندکه در نهایت شهری باید انتخاب شود که آیینه تمام نمای ایران اسلامی با تمام ویژگی ها و ظرفیت های شایسته آن برای معرفی به نسل جوان کشورهای اسلامی باشد.
شهر استانبول به عنوان نخستین پایتخت جوانان جهان اسلام، در سال 2015 معرفی شده است و پیشنهاد انتخاب یکی از شهرهای جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2016 پیش از این در حاشیه دیدار رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی با وزیر ورزش و جوانان مطرح شد و در دستور کار سال جاری دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.
نظرات بینندگان