کد خبر: ۷۳۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز:

توافقنامه تا زمانی که تمام مراحل قانونی خود را طی نکند الزام آور نیست/ مجلس چشم بسته برجام را تایید نکند

ذوالانوار گفت: نباید مجلس تحت فشار سیاسی و رسانه ای قرار گیرد.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی متن برنامه جامع اقدامات مشترک هسته ای ایران و کشورهای ۵+۱ را به دقت بررسی و بر اساس مصالح عمومی کشور و با در نظر گرفتن خطوط قرمز نظام و عزت ملی در خصوص آن تصمیم خواهند گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از برخی جوسازی های رسانه ای در خصوص متن برجام گفت: نباید مجلس شورای اسلامی تحت فشار غیر متعارف سیاسی و رسانه ای قرار گیرد تا چشم بسته متن برجام را تایید کند.

ذوالانوار افزود: اقدامی که تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان انجام داده اقدامی ارزشمند و ستودنی است و ما یقین داریم دوستان ما در وزارت امورخارحه در تنظیم متن توافقنامه برجام حداکثر دقت و تلاش خود را به کار گرفته اند اما همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته اند متن توافقنامه باید مسیر قانونی خود را در داخل کشور طی کند و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

وی همچنین با اشاره به برخی اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص تسلیم ایران در برابر کشورهای غربی نیز گفت: استیصال و درماندگی مقامات آمریکایی در این ایام برای نظام جمهوری اسلامی قابل درک است و این اظهارات برای مقامات آمریکایی بیشتر مصرف داخلی داشته و با هدف اقناع کنگره و لابی های صهیونیستی که گردانندگان پشت صحنه سیاستهای منطقه ای آمریکا هستند صورت میگیرد.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: مسلما این توافق ذره ای از دشمنی آمریکای جنایتکار علیه انقلاب اسلامی و محور مقاومت نخواهد کاست و از طرفی تغییری در پیشبرد سیاستهای منطقه ای جمهوری اسلامی و استکبارستیزی ملت ایران نیز ایجاد نخواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین بر طبق آنچه که گفته شد متن توافقنامه برجام تا زمانی که مراحل قانونی خود را در کشور طی نکند و به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسد برای کشور الزام آور نبوده و تعهدی ایجاد نمی نماید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
0
همه در مقابل خون شهیدان مسئولیم