کد خبر: ۷۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

ساخت زورخانه بین المللی در شیراز

دبیرهیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس با اشاره به برگزیده شدن زورخانه بزرگ شیراز به‌عنوان سومین آکادمی ورزش زورخانه‌ای کشور خواستار ساخت زورخانه بین‌المللی در شهر شیراز شد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حسین غرقی امروز در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی اظهار داشت: برای ساخت زورخانه بین‌المللی در شیراز دو هکتار زمین نیز اختصاص داده شده اما برای ساخت آن اقدامی نشد که خواستار پیگیری و ساخت این سالن هستیم.

غرقی تصریح کرد: شهر شیراز همواره مرکز آموزش ورزش‌های پهلوانی در عرصه ملی و بین‌المللی بوده است و باید برای ساخت زورخانه بین‌المللی در این شهر اقدام شود.

وی با اشاره به فعال بودن 52 زورخانه در استان فارس بیان کرد: برخی از شهرستان‌های این استان از داشتن زورخانه بی‌بهره هستند که باید برای اشاعه فرهنگ ورزش پهلوانی و ایثار و از خودگذشتگی ساخت زورخانه در آن برنامه‌ریزی شود.

دبیرهیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس با اشاره به فعال بودن ورزشکاران این استان در لیگ برتر ورزش‌های زورخانه‌ای کشور افزود: یکی از مشکلات این تیم نبود نداشتن اسپانسر است که از صنایع مختلف درخواست حمایت از این تیم می‌شود.

غرقی با تشریح برنامه‌های هفته فرهنگ پهلوانی از 6 تا 12 مردادماه گفت: گلباران قبور مطهر شهدا توسط ورزشکاران، دیدار اعضای ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی با ائمه جمعه و فرمانداران، تجلیل از مربیان اخلاق‌مدار، اهدای خون توسط ورزشکاران استان، دیدار با پیشکسوتان ورزش و خیرین زورخانه‌ساز از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده این هفته است.


نظرات بینندگان