کد خبر: ۷۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

شورای شهر، کلید شهرداری کوار را به چه کسی می دهد؟

با استعفای حسن مهرابی شهردار پیشین کوار، اینک انتخاب شهردار جدید به عنوان آزموني بزرگ براي شوراي اسلامي این شهر تبديل شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، یکی از مهمترین وظایف اعضای شورای اسلامی شهر، تأمین رفاه و آسایش شهروندان و احقاق حقوق شهروندی است و آنچه امروز، هم برای شهروندان کواری از اهمیت زیادی برخوردار است و هم آزمونی سخت برای اثبات توانمندی‌های شورا است، انتخاب شهردار آینده‌ این شهر است.

از آنجا که مهمترین وظیفه شهرداری انجام کارهای عمرانی و زیر ساختی است نه کار سیاسی و بهره برداری های جناحی؛ مهمترین معضلی که می تواند انتخاب شهردار را به چالشی عظیم برای آینده شهر و شهروندان تبدیل کند انتخاب شهرداری با سلایق سیاسی و گروه بندی خاص است.

تقسیم بندی های گروهی و سیاسی و عدم هماهنگی و اختلافات اعضای شورای شهر یکی از مسائل مهم و تاثیر گذار بر عملکرد شورای هر شهر و دیاری است، مسائلی که زمینه انتخاب سنجیده و بجا را از شورا گرفته و به شهر و توسعه آن لطمه وارد می نماید زیرا که یک ساختار موفق در شورای شهر تنها با ایجاد یک محیط شاداب، آرام و بدون تنش می تواند خدمات شایسته و درخوری به مردم ارائه نماید.

برای تحقق این امر و حرکت در مسیر پیشرفت، شهرداری و شورای شهر به همدلی و هماهنگی نیاز دارند. ممکن است در بدنه شورای شهر سلیقه‌های سیاسی مختلف و اختلاف نظر هم وجود داشته باشد و هیچ کس منکر آن نیست چرا که بدون اختلاف نظر، پیشرفتی حاصل نمی شود اما باید به این نکته توجه داشت که در مسائل شهری بحث‌ها و شاخص های تخصصی مطرح است نه شاخص‌های سلیقه‌ای و گروهی.

حال باید دید که شورای اسلامی شهر در مدت تعیین‌شده‌ قانونی، قادر به رونمایی از شخصی که بتواند نگرانی شهروندان را برطرف کند، خواهد بود یا خیر؟

نظرات بینندگان