کد خبر: ۷۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

فروش ساختمان آتش نشانی و خانه سالمندان فراشنبد به اداره ارشاد و کمیته امداد!

فرماندار شهرستان فراشبند گفت: از این ساختمان ها می توان به عنوان مرکز کار افرینی بهزیستی یا مسکن خانواده های بی سرپرست و بی بضاعت کمیته امداد استفاده کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از  نخل بیدار  کلنگ زدن پروژه‌های عمرانی متعدد بدون پشتوانه مالی در دولت‌های گذشته به یک رویه تبدیل شده است. از این دست پروژه‌ها در فارس کم نیستند و به سبب عمر طولانی آنها کم کم به آثار باستانی مشابهت بیشتری پیدا می‌کنند.

پروژه آتش نشانی فراشبند امروزه به محلی برای پارکینگ چند خودرو تبدیل شده و همچنان با مرور زمان در حال تخریب است و با این رویه به زودی جز اسکلت فلزی چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

آتش نشانی و پارکینگ عمومی

دیگر پروژه نیمه تمام  با پیشرفت بیش از 80 درصد که به امان خدا رها شده بود، پروژه خانه سالمندان بود که توسط بهزیستی فراشبند در زمان مدیریت منصور فارسی در دولت قبل با هزینه ای گزاف انجام شد و فی الحال به مخروبه تبدیل شده است.

ساختمان سالمندان فراشبند

محسن پورزارعی فرماندار شهرستان فراشبند در گفت و گویی با خبرنگار نخل بیدار با اشاره به این دو پروژه که مدتها رها شده اند گفت: ساختمان آتش نشانی که در دولت قبل ساخته شده بود، به دلیل پیدا شدن معارض شخصی ساخت و ساز ان متوقف شده بود و با تلاش رئیس دادگستری فراشبند و بررسی شواهد و مستندات شخص معارض، نهایتا مشکلات معارض این زمین حل و فصل شد و زمین و ساختمان به تملک شهرداری در آمد.

پورزارعی افزود: شهردار فراشبند نیز مکان تعبیه شده جهت ساختمان آتش نشانی را نامناسب می داند و به همین دلیل، مکانی موقت در قسمتی از شهرداری به این منظور تعبیه کرده است.

وی با بیان این اینکه سال قبل مبلغ 250 ملیون ریال به این پروژه تخصیص دادیم خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات تملک زمین از سوی مسکن  و شهرسازی و دیگر دلیل شهرداری جهت نامناسب بودن مکان این پول نگه داشته شده و به زودی در این پروژه با اعتباری بیشتر صرف خواهد شد.

پورزارعی در ادامه از احتمال واگذاری این ساختمان به اداره ارشاد اسلامی شهرستان سخن گفت و بیان داشت: صحبت هایی با دکتر مریدی مدیر کل ارشاد فارس در این خصوص انجام گرفته و در صورت توان خرید این ساختمان از سوی ارشاد، این اداره می تواند قسمت اداری و نگارخانه ای خود را در این مکان مستقر نماید.

فرماندار شهرستان فراشبند ضمن اشاره به پروژه خانه سالمندان فراشبند و تغییر کاربری صورت گرفته در مورد این پروژه نیز گفت: امسال مبلغ 900 ملیون ریال جهت تکمیل بخشی از این ساختمان ها تخصیص و شروع به کار شده  که دیوارکشی  و محوطه سازی این ساختمانبه زودی به پایان خواهد رسید.

وی پیشنهاد داد: از این ساختمان ها می توان به عنوان مرکز کار افرینی بهزیستی یا مسکن خانواده های بی سرپرست و بی بضاعت کمیته امداد استفاده کرد.

نظرات بینندگان