کد خبر: ۷۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

پاتوقی برای بچه حزب اللهی های نی ریز/ مسجدی که مشتریان پرو پا قرصی دارد + تصاویر

در نی ریز مسجدی وجود دارد، که مدتی است برای شب های جمعه برنامه ویژه ای را تدارک دیده است.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز، روزهای آخر هفته که از راه می رسد، فرصتی ایجاد می شود که افراد به دور از دغدغه های کاری، ساعاتی را در کنار خانواده و دوستان هم بگذرانند و یا به برنامه های مورد علاقه شان بپردازند. از گردش و کوهنوردی گرفته تا بازدید از اقوام و ورزش وسینما...

اما برای برخی از جوانان نی ریزی آخر هفته، حال و هوای دیگری دارد. در نی ریز مسجدی وجود دارد، که مدتی است برای شب های جمعه برنامه ویژه ای را تدارک دیده است. برنامه ای که توانسته با فراهم آوردن فضایی مطلوب، علاقه مندان زیادی را جذب خود کند.

مسجد ذوالانوار نی ریز که پیش از این به داشتن برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و ورزشی معروف بود. اکنون با اجرای برنامه احیا شب های جمعه، خیل عظیم مشتاقان را به سمت خود کشانده است.

حجت الاسلام محمود رضا شیرازی یکی از روحانیون توانای این شهرستان است که توانسته با برنامه ریزی و مدیریت مناسب، نوجوانان و جوانان زیادی را به پای ثابت برنامه های مسجد بکشاند.

او در گفتگو با خبرنگار ما با ذکر احادیث و روایات معصومین از علت برپایی این برنامه می گوید: در دین اسلام و روایات معصومین توصیه های فراوانی به بیداری شب های جمعه شده است و علما و دانشمندان نیز نسبت به احیای شب های جمعه اهمیت می دادند، که نشان می دهد که اگر قرار باشد شبی با شب قدر برابری کند آن شب، شب جمعه است.

حجت الاسلام شیرازی می افزاید: با توجه به فضیلت بالای این شب، تصمیم گرفتیم که برنامه احیا شب های جمعه را از اوایل امسال آغازکنیم و تصمیم داریم این مراسم را در مساجد دیگر و دیگر فضاها در کنار سایر جوانان اجرا کنیم.

او درباره برنامه های اجرایی این شب ها می گوید: تلاوت قرآن، سخنرانی، قرائت دعای کمیل و مناجات، پخش کلیپ های مختلف درباره شهدا و مسائل روز که توسط جوانان مسجد تهیه شده است، توسل به سید الشهدا و سینه زنی و خواندن نماز شب از برنامه های احیا شب های جمعه است.

از او درباره استقبال از این برنامه که می پرسیم، می گوید: بیشتر قشری که در این برنامه شرکت می کنند، قشر جوان است. بعد از تعطیلی عمدی این برنامه در یکی از هفته ها، با اعتراض آنان مواجه شدیم که نشان از علاقه مندی آنان به این برنامه دارد.

آقای شیرازی درباره سایر برنامه های مسجد می گوید: در کنار برنامه های عبادی، ورزش و مسابقات تیراندازی، پینگ پنگ، فوتبال دستی، دارت و ... برگزار می شود و حیاط مسجد محل برپایی برنامه جام های ورزشی از جمله فوتبال و والیبال است.

او ادامه می دهد: علاوه بر و برپایی حلقه های صالحین، برنامه های آموزش قرآن، احکام، اخلاق از مقدماتی تا پیشرفته و به صورت کاملا تخصصی، برنامه های نشاط آوری همچون استخر دسته جمعی مخصوص بچه های مسجد، اردوهای درون شهری و برون شهری، کوهنوردی و ورزش باستانی نیز اجرا می شود.

با دو تن از جوانان این مسجد گفتگو کردیم و از آنان دلیل استقبال از برنامه های مسجد را پرسیدیم. امیرصالح می گوید: اظهارنظرهای ما جوانان در جمع بزرگان جدی گرفته می شود و ما در اجرای برنامه ها آزادی عمل داریم. در قبال مسئولیتی که بر عهده مان گذاشته می شود می توانیم هرکاری را انجام دهیم و بزرگترها بیشتر نظارت دارند.

مهدی بزرگترین نقطه قوت مسجد را مدیریت و اجرای تمامی برنامه های مسجد توسط جوانان عنوان می کند و می گوید: تمامی بخش ها از کانون و پایگاه بسیج در این مسجد فعال اند و این حضور حاج آقا شیرازی بسیار کمک کننده بوده است.

حجت الاسلام شیرازی که موضوع اصلی یکی از مباحث های اصلی وی به مسائل روز از جمله آسیب های اجتماعی، بازی های کامپیوتری و نوع ارتباط گیری فرزندان از تکنولوژی روز است، از ساخت بنای فاطمیه در کنار مسجد خبر می دهد و می گوید: انشا.. با ساخت این بنا فضایی بزرگ برای اقامه مسجد و سالن چند منظوره برای توسعه برنامه های فرهنگی، ورزشی، برپایی نشست ها و همایش های مختلف و بازی های سالم کودکان فراهم خواهد شد.









نظرات بینندگان