کد خبر: ۷۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس:

برپایی بیمارستان صحرایی در اقلید تا نهم مردادماه/ در مرحله اول حدود هزار نفر رایگان ویزیت شده اند

نوروزی گفت: در طرح سرشماری از مردم شیراز که با هدف تهیه جامعه آمار بیمه ای و پوشش طرح پزشک انجام می شود همکاری می کنیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس از ویزیت رایگان بیش از 900 بیمار در روز نخست بیمارستان صحرایی شهدای عشایر سپاه فجر فارس خبر داد و گفت: : بیمارستان صحرایی شهدای عشایر از یکم تا نهم مردادماه جاری در منطقه عمومی اقلید فارس برپا شده که استقبال از این بیمارستان با حجم بالای مراجعه کنندگان روبرو بوده است.

سرگرد ستار نوروزی در نشست خبری اظهار کرد: در مرحله نخست برپایی بیمارستان سیار در منطقه یاد شده که به مدت یک هفته برگزار شده است، 20 تیم پزشکی با مراجعه به چادهای عشایر در منطقه فعالیت های پیش بیمارستانی و درمان اولیه، طرح غربالگری، شناسایی بیماران و بینایی سنجی را برای دو هزار و 70 نفر انجام دادند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این طرح که از هفتم تا نهم مرداد 94 در حال برگزاری است، مرکز خدمات درمانگاهی تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان سیار با حضور 85 نفر از پزشکان متخصص و پرستار در منطقه عمومی و آس پاس شهرستان اقلید دایر شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم مراجعه کنندگانی که امکان دسترسی به پزشک متخصص و فوق تخصص ندارند، برای ویزیت رایگان و معاینه تخصصی پالایش می شوند، گفت: در این مرحله از تعداد بیماران ویزیت شده، 650 نفر به بیمارستان تخصصی و پزشکان متخصص ارجاع داده شده اند.

این کارشناس ارشد روانشناسی خدمات تخصصی که در این بیمارستان صحرایی ارائه می شود را برشمرد و گفت: خدمات تخصصی پزشکی از جمله قلب و عروق، گوش- حلق و بینی، چشم، ریه، روماتولژیست، داخلی، پوست، کلیه و مجاری ادراری، کودکان و اطفال، اعصاب و روان، مغز و اعصاب، دندان پزشک، جراحان عمومی، زنان و زایمان، غدد و ارتوپدی به بیماران ارائه می شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه تمام خدمات عمومی و تخصصی به صورت رایگان ارائه می شود، عنوان کرد: همچنین خدماتی از جمله رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل و نقاهتگاه سیار خدمات به مردم داده می شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: بعد از برپایی این بیمارستان صحرایی، ادامه درمان بیماران نیازمند به صورت رایگان در مرکز استان و شهرستان دنبال می شود.

وی افزود: در بحث دارو نیز بر اساس تجربه احداث بیمارستان های صحرایی در استان و مراجعه کاذب و گرفتن داروهای بی مصرف توسط برخی افراد، در این بیمارستان با تخفیف های اعمال شده مبلغ 10 درصد کل دارو از بیماران اخذ می شود.

نوروزی با بیان اینکه در احداث این بیمارستان، همه نیروها عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و در زمینه تخصصی هزینه ای به کسی داده نمی شود، بیان کرد: برای احداث این بیمارستان صحرایی حدود شش میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یکی از مشکلات عمده مردم مناطق محروم را کمبود خدمات بهداشتی و درمانی عنوان و اظهار کرد: در این زمینه سپاه فجر فارس با برپایی بیمارستان سیار در این گونه مناطق به نیازمندان خدمات عمومی و تخصصی پزشکی رایگان ارائه می کند.

نوروزی اضافه کرد: سپاه فجر فارس تاکنون بیمارستان های صحرایی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان های خنج و داراب برپا کرده که تلاش می کنیم در هر فصل چنین بیمارستانی در نقاط محروم و نیازمند استان دایر شود.

به گفته وی برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان ممسنی و رستم، سرچهان، منطقه عشایر نشین در بخش گرمسیر در دستور کار بسیج جامعه پزشکی قرار دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی فارس طرح آمار و سرشماری از مردم شهرستان شیراز را با هدف تهیه جامعه آمار بیمه ای و پوشش طرح پزشک خانواده را دردستور کار دارد.

نوروزی با بیان اینکه در اجرای این طرح با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می کنیم، عنوان کرد: این آمار و سرشماری تا پایان شهریورماه جاری در شیراز انجام می شود و مبنایی برای برنامه ریزی های حوزه سلامت در استان خواهد بود.

نظرات بینندگان