کد خبر: ۷۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴

اختصاص 45 میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب از سد رودبال به فسا

نماینده مردم ‌فسا در مجلس از اختصاص اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی برای انتقال آب از سد رودبال به این شهرستان خبرداد.
به گزارش شیرازه،  محمدحسن دوگانی در گفت‌ و گو با تسنیم، با بیان اینکه اجرای این طرح تاثیر بسزایی در تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی این شهرستان دارد اظهار داشت: این طرح در سال 89 به تصویب وزارت نیرو رسید و در دو سال گذشته 100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن تصویب شده است.

دوگانی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 50 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است، گفت: امسال نیز 45 میلیارد تومان اعتباری برای ادامه این طرح تصویب شده و تلاش‌ها برای تخصیص آن ادامه دارد.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس با اشاره به طول 104 کیلومتری مسیر انتقال آب از سدرودبال به این شهرستان تصریح کرد: با انتقال این آب مشکل آب آشامیدنی مردم 15 روستای بخش مرکزی و همچنین مردم ششده و قره‌بلاغ و سایر مناطق شهرستان در بلند مدت رفع می‌شود.

وی بیان کرد: با این طرح علاوه بر تامین آب آشامیدنی، آب صنایع ‌فسا از جمله پتروشیمی و فولاد تامین شده و بسیاری از مشکلات موجود شهرستان در تامین آب مورد نیاز صنایع برطرف می‌شود.

نماینده مردم شهرستان فسا همچنین با اشاره به تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فسا در دولت خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز صنایع در این منطقه ویژه به همراه سایر صنایع از تصفیه‌خانه بزرگ شهرستان فسا  تامین می‌شود.

وی گفت: پساب حاصل از تصفیه‌خانه فاصلاب شهرستان فسا تاثیر بسزایی در تامین آب مورد نیاز صنایع و کشاورزی این شهرستان دارد.
نظرات بینندگان