کد خبر: ۷۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

خطیب نماز جمعه آباده: حقوق بشر غربی ها را باید حقوق استکبار نامید

با این حقوق بشری که امروز در دنیا مطرح است و رعایت می شود، اگر نام آن را به حقوق استکبار تغییر می دادند، سزاوارتر است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی در خطبه های نماز جمعه شهرستان آباده با اشاره به علت و اسباب فقر در منطق اسلام از نگاه امیرالمومنین علیه السلام اشاره کرد و گفت: سبب اصلی زوال و فقر در زندگی عادی انسان ها این است که انسان ها به دیگرانی که محتاجند، کمک نکند و اگر انسان در روز تواتمندی به دیگران کمک نکند، قطعا گرفتار خواهد شد.

وی با بیان اینکه انان همیشه باید از اموالی که دوست دارد در راه خدا انفاق کند، خاطرنشان کرد: هیچگاه سائل را از خود دور نکنید، شاید او امتحانی باشد از سوی خدا برای شما و یقین داشته باشید برکت را خدا به انسان می دهد.

امام جمعه آباده با اشاره به سالروز نماز جمعه و اهمیت آن گفت: کسانی که می گویند نباید سیاست را با عبادت دخالت داد بدانند که سخت در اشتباهند و اسلام ناب اسلامی است که مسائل و اتفاقات سیاسی حساس، تاثیرگذار و پویا باشد و دشمنان از این اسلام می ترسند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی در قسمت دیگری از سخنان خود، به اظهارات یکی از سران اسرائیل در مورد جایگاه روحانیت در ایران اشاره کرد و گفت: حضور مراجع و روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خاری در چشم صهیونیست ها است تا جایی که معتقدند، وجود مراجع سدی برای ما بوده و هست و آن ها این توانایی را داشتند که مانع تحقق شعار نیل تا فرات باشند.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام اشاره کرد و گفت: ایشان دارای صفات و ولایتمداری بود که الگویی برای شیعیان شد، وی با 4 واسطه به امام حسن مجتبی علیه السلام منسوب می باشد. در وصف ایشان همین بس که زیارت قبر این بزرگوار اجر زیارت امام حسین علیه السلام را دارد و امام هادی علیه اسلام بسیاری از شیعیان را در زمینه های مختلف به ایشان ارجاع می دادند.

وی با اشاره روز جهانی حقوق بشر در این باره گفت: با این حقوق بشری که امروز در دنیا مطرح است و رعایت می شود، اگر نام آن را به حقوق استکبار تغییر می دادند، سزاوارتر است.

امام جمعه آباده با ابراز تاسف از الگوی غلط مصرف مردم کشور و شهروندان از زیاد روی در مصرف برق و آب انتقاد کرد و با بیان اینکه برق و آب برای مصرف است، نه اسراف! یادآور شد: سرانه مصرف آب و برق  در کشور حدود 3 برابر استاندار جهانی است که در شان کشور مسلمانی که احادیث فراوانی در مذمت اسراف دارند، نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسی خراسانی با اشاره به روز اهداء خون، این ماده حیات بخش را نیاز مبرم بسیاری از بیماران دانست و گفت: خون تنها ماده ای است که فقط باید از سوی هم نوع بشر دریافت شود و این مایه افتخار است که اعلام می کنند پاکترین و بهترین خون، خون مردم متدین ایران است.

خطیب نماز جمعه آباده با اشاره 6 مرداد ماه روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای گفت: فنی و حرفه ای همان خط تاکید اسلام بر ایجاد زمینه کار و اشتغال برای جوانان را دنبال می کند که این امر بسیار پسندیده ای است زیرا زمینه تکدیگری و فقرا را در جامعه از بین می برد.
نظرات بینندگان