کد خبر: ۷۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

نخبه لارستانی کنکور سراسری: خدا کند کنکور دیگر تکرار نشود

رتبه ۱۲۲ کنکور سراسری از اینکه چیزهای زیادی را در دوران کنکور کنار گذاشته، پشیمان است و می‌گوید ان‌شاءالله کنکور هیچ وقت تکرار نشود.
به گزارش شیرازه، پس از اعلام نتایج اولیه بزرگترین ماراتن علمی کشور، داوطلبان ورود به دانشگاه بخشی از استرس خود را پشت سر گذاشتند. و در ادامه، تلاش خود را برای پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود انجام می‌دهند.

 لادستان با زهرا اخلاقی، دانش‌آموز دبیرستان فرزانگان که سال‌های دوم و سوم خود را در رشته ریاضی بوده ولی در رشته انسانی فارغ‌التحصیل می‌شود و در آزمون سراسری موفق به کسب رتبه ۱۲۲ منطقه دو و ۴۲۱ کشوری شده است گپ و گفتی داشته اشت.

روز کنکور برای شما چگونه بود و چطور گذشت؟

صبح روز کنکور طبق معمول بیدار شدم و صبحانه خوردم. توصیه‌هایی از قبیل نخوردن غذاهای جدید و از این قبیل کارها را نیز گوش کردم. آماده شدم و به محل آزمون رفتم. در آنجا یکی از کتاب‌ها را برداشتم و سعی کردم بخوانم اما فایده‌ای نداشت و پس از مستقر شدن‌، زیاد استرس نداشتم ولی بعضی‌ها را می‌دیدم که استرس داشتند.



* بعد از آزمون چه کاری انجام دادید؟

بعد از کنکور منزل رفتم، چون عصر همان روز کنکور هنر نیز داشتم، ۲۰ دقیقه بیشتر نتوانستم استراحت کنم. البته ناهار هم خوردم و آماده شرکت در کنکور هنر شدم.

* چطور از رتبه خود مطلع شدید؟

از ساعت ۱۲ سایت سنجش را چک می‌کردم و آخرین باری که وارد سایت شدم ساعت ۲ بامداد بود ولی نتایج اعلام نشده بود و در ادامه ترجیح دادم بخوابم. صبح از ساعت ۴ تا ۵:۳۰ هم چک می‌کردم اما باز هم نیامده بود و دوباره خوابیدم. ساعت ۸ بود که مدیر مدرسه‌ به خانه‌مان زنگ زد و به من اطلاع داد که نتایج آمده و همان موقع رتبه‌ام را در سایت دیدم.

* همان لحظه‌ای که رتبه خودتان را دیدید، چه حسی داشتید؟

از درون لرزیدم، اما بیشتر مشتاق بودم رتبه دوستانم را بفهمم. خدا را شکر رتبه‌ام خوب بود ولی با انتظاراتی که داشتم کمی متفاوت بود.

* چه انتظاراتی؟

فکر می‌کردم رتبه بهتری بیاورم.

* واکنش خانواده چه بود؟

خوشحال شدند.

* نحوه درس خواندن شما چگونه بود؟

طبق ضریب دروس، درس می‌خواندم. بعضی‌ درس‌ها را بیشتر و بعضی‌ها را کمتر می‌خواندم.

* اصلاً چرا تغییر رشته دادید؟

چون شرایط کاری رشته ریاضی مردانه است، ترجیح دادم رشته انسانی بروم. البته بعضی از دروس انسانی را هم دوست داشتم و به این رشته رفتم.

* از کلاس‌های کنکور هم استفاده می‌کردید؟

در کلاس عربی که مدرسه برگزار می‌کرد، شرکت می‌کردم.



* مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور چه بود؟

واقعاً نمی‌دانم. رضا به جای خواهرش پاسخ داد: پشتکار؛ در خواندن دروس پشتکار زیادی داشت.

* اولویت شما برای انتخاب رشته چیست؟

هنوز به طور دقیق معلوم نیست که چه رشته‌ای بروم.

* اگر باز هم کنکور بدهید، چه اشتباهی را دوباره تکرار نمی‌کنید؟

کنترل سر جلسه آزمون خیلی مهم است. کنکور فقط داشتن دانش و خواندن دروس نیست. هم باید سرعت داشت، هم دقت و هم کنترل. اگر دوباره کنکور بدهم، اشتباهاتی که در آزمون‌های آزمایشی می‌دادم از جمله جابه‌جا کردن گزینه‌ها و اشتباه خواندن کلمه درست و نادرست را تکرار نمی‌کنم.

* هدف شما برای ورود به دانشگاه چیست؟

به رشته‌ای که در آن علاقه و استعداد دارم، بروم. به رشته‌هایی‌ که اسم و رسم دارند، نمی‌روم بلکه به رشته‌های مورد علاقه‌ام می‌روم.

* چه توصیه‌ای برای کنکوری‌های آینده دارید؟

منطقی فکر کنند و استرس هم نداشته باشند. برای خود هدف تعیین کنند و باانگیزه باشند.



من یک کلمه می‌گویم و شما درباره آن یک یا چند جمله بگویید.

کنکور

ان‌شاالله هیچ وقت تکرار نشود.

تست

گاهی اوقات خوب بود و گاهی اوقات هم نه، اعصابم را خُرد می‌کرد.

آزمون آزمایشی

خیلی وقت‌ها حوصله نداشتم بروم.

نمره منفی

معمولاً خیلی نداشتم.

سایت سنجش

دوست داشتم.

رتبه ۱۲۲

چیزی به ذهنم نمی‌رسد.

والدین

خیلی زحمت کشیدند، خیلی زحمت کشیدند. واقعاً بیش از حد

مشق شب

بدبختی بود.

دانشگاه

ان‌شاالله، نقطه روشنی است.

و حرف آخر؟!

ان‌شاالله بچه‌ها با توکل به خدا و با داشتن انگیزه، در کنکور موفق می‌شوند. کنکور همه زندگی نیست. از اینکه در دوران کنکور خیلی از چیزها را کنار گذاشتم، پشیمانم.
از پدر و مادرم و همچنین برادرم که به من مشاوره و امید می‌داد، تشکر می‌کنم. شوهر خاله‌ام همیشه پیک سنجش برایم می‌آورد، این پیک واقعاً خوب است. از ایشان و همه کادر مدرسه از جمله مدیر و معلمان پیش‌دانشگاهی و از همه کسانی که اسمشان در خاطرم نیست، تشکر می‌کنم.
برچسب ها: لارستان ، کنکور
نظرات بینندگان