کد خبر: ۷۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
هفتاد و هشتمین معجون وبلاگی شیرازه؛

مجلس اصل را نگه دارد/ 6 سال پیش احمدی نژاد به کروبی درباره موضوع هسته ای چه گفت؟

در هفتاد و هشتمین قسمت از معجون وبلاگی، منتخبی از مطالب وبلاگ نویسان فارس در موضوعاتی از قبیل « قول بی شاخ و دمی به اسم کنکور! »،«آزمون مجلس نهم/ مجلس «اصل» را نگه دارد…» و موضوعات دیگر منتشر شده است.
شیــــــرازه: وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

کلام فارس نوشت: روز خبرنگار در راه است/جایگاه وبلاگ نویسان در این روز کجاست؟

حسین کشتکار/در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. این روز ارزشمند اجتماعی، بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان پیشاپیش گرامی باد.

امروزه رسانه‎ها نقش بسیار مهمی در امورات و مسائل جوامع و بلکه در دنیا ایفا می‎کنند و خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع‎رسانی با اخبار، گزارش‌ها، مطالب تحلیلی و… بیش از هر زمان دیگر افکار عمومی و اذهان افراد و جامعه را تحت تأثیر قرار می‎دهند.

سرعت برق‌آسای جابجایی اطلاعات و اخبار از یک سوی به سوی دیگر، افزایش حجم اخبار و اطلاعات قابل مخابره و انتشار و رشد غول‌آسای تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعات مشخصه‎ای است که دنیای امروز را از گذشته‎اش به کلی متمایز می‎کند و این شرایط به ما این نکته را دیکته می‎کند که دنیای امروز عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات است.

اهمیت وبلاگ نویسان در روز خبرنگار

خبرنگار، ترازوی دو کفه ای است که در یک کفه ی آن درد و رنج و دغدغه های مردم سنگینی می کند و در کفه ی دیگر مسئولان قرار دارند که حلقه ی اتصال بین دو کفه را سؤالات و پی گیری خبرنگار میسر می کند، که گاهی بی پاسخ می ماند ؛ پرسشی که باید هزار ترفند، استرس، اضطراب و گاهی تهدید، از مسئولی پرسید و جواب دست و پا شکسته ای را گرفت و آن را در زمان کوتاه منتشر کرد .

خبرنگار نه شغلی است که به صرف نشستن در پشت میز و یا درآمد بالا مورد توجه باشد و نه در میان عامه ی مردم دارای منزلت اجتماعی است، بلکه خبرنگار یک نوع علاقه است که به خدمت رسانی به جامعه عجین شده است. خبرنگار ضمن تذکر و یادآوری به مسئولان، در مورد اشتباهاتشان در صدد آن است تا از یک طرف اشتباه آنها را اصلاح کند و از طرف دیگر با بیان عملکرد مثبت آنها، روح امید و تعهد را در آنها بدمد.

روز خبرنگار در مرحله اول تلنگریست برای خبرنگار این روز می تواند روز تأمل و تفکر و تدبر برای بازگشت و رجوع به اصل خویش و توجه به رسالت حرفه‎ای باشد تا اگر خدای ناکرده درخم و چم کارهای روزمره اگر به مسیری غیر غلطیده‎ایم به راه مستقیم و راه منتهی به هدف بازگردیم و در مدار رسالت حرفه‎ای خویش قرار گیریم.

این روز در راه است، روزی که یکبار دیگر باید همه مشکلات این مهم را یادآور شویم و به مسئولین بگوییم و و دوباره در وعده و وعیدها به فراموشی سپرده شود و سال بعد هم با حرف ها و مشکلات تکراری در خدمتتان باشیم.

خبرنگار واقعی تنها کسی است که نه از مالی برخوردار است و نه حمایت معنوی، با این وجود، تنها چیزی که اورا وادار به حرکت و تلاش می کند ساختن جامعه ای آرمانی است؛ که در آن جامعه، عدالت و سعادت اساس زندگی مسئولان و مردمان آن باشد .

در آخر نکته ای که مورد سوال است نحوه انتخاب برای تجلیل از روزی که متعلق به پاسداشت همه اصحاب رسانه است. نکته ای که در این روز نهفته شده است علاقه مندانی است که در این راه با کمترین تجهیزات، رسانه ای پویا را به وجود آورده اند، وبلاگ نویسان را می گویم، اگر از خبرنگاران حمایت نمی شود اصلا وبلاگ نویسان در این روز دیده نمی شوند. امروزه حجم بالای از وبلاگ ها وجود دارد که دوشا دوش سایت ها بدون هیچ چشم داشتی و از روی علاقه و تکلیف برای رسیدن به یک جامعه ی آرمانی فعالیت می کنند.

مسئولین فراموش نکنند که یاداشت نویسان امروز در سایت ها، وبلاگ نویسان سابق هستند که با تمرین و ممارست در این جایگاه قرار گرفته اند. فلذا به مهری است که این قلم به دستان عاشق نادیده گرفته شوند.

از مسئولین خواستارم که در این روز نگاهی هر چند کوچک به وبلاگ نویسان فعال داشته باشند، چون وبلاگ نویسان امید رسانه های کشور هستند و نیاز به حمایت و آموزش دارند.

حسین کشتکار/ مدیر باشگاه وبلاگ نویسان فارس

وبلاگ ایران اسلامی نوشت: آزمون مجلس نهم/ مجلس «اصل» را نگه دارد

از اولین روز قرائت بیانیه وین زمان زیادی نگذشته بود که همین دوشنبه گذشته، قطعنامه پرحرف و حدیث شورای امنیت نیز به تصویب رسید.

از هیاهوی زنجیری های حوزه رسانه و تبریک و شادباش های منحصربه فرد برخی مسئولین هم که بگذریم و حتی بالکل این را هم نشنیده بگیریم که عده ای از همین جماعت منهدم الحال(!) فوق الذکر تفاوت میان قطعنامه و توافقنامه را تشخیص نمی دهند و قلم و نطقشان تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را "تصویب توافقنامه وین(!)” معرفی می کند…، تازه می رسیم به وکلای ملت در مجلس؛

هرچند از مفاد قطعنامه، بی اعتبارکردن هرنوع مخالفت و ردمتن امضا شده را توسط مجلس شورای اسلامی ایران و یا هر نهاد دیگری در کشور استنتاج می شود، لیک باز هم این ملت ایران است که نمی گذارد هیچ یک از قراردادهای استعماری امضا شود.

آقایان حاضر در مجلس باید به یاد داشته باشند که به یاد داریم مسئولیت آنها در این برهه عمیقا متوجه عزّت و منافع ملّی است، که ارجح بر هر موضوع دیگر است.

آزمون بزرگ برای مجلس نهم/نمره این آزمون در آینده نزدیک از سوی ملت داده خواهد شد

القصه؛ آنچنان بد هم نمی دانیم که بررسی دقیق متن برجام را "آزمون مجلس نهم” در دوره چهار ساله خود بنامیم. آزمون معیاری که نمره اش را مستقیما از سوی ملّت دریافت خواهند کرد، در آینده ای نزدیکتر از تصور

با توجه به اتفاقات و موضعگیری های اخیر مشاهده شده، پیشنهاد به رییس کنونی مجلس این است که دوراندیشی و آینده نگری خود را از "هفت ماه آینده” به "قضاوت تاریخ” ارتقاء بخشد! با این گمان که استقلال کشور را به کرسی ریاست مجلس ترجیح دهد؛ مابقی نمایندگان نیز به همین مراتب. چرا که پروسه وتو های محاسبه گرانه جناب لاریجانی، بیش از همه فرض را به سمت تئوری "لاریجانی نقد را به عارف نسیه ترجیح می دهیم”، متمایل می کند.

از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی توقع است در این حال که دولت یازدهم در سیاست خارجه، خود را از "اسب” به زیر پَرت کرده، مجلس لطف کند "اصل” را حفظ نماید.

پی نوشت: جمهوریّت جامعه نیز این نکته را عنایت داشته باشند که ذهنشان را بیهوده اسیر جوسازی های رسانه های پر سروصدا و شایعات جهت دار، آن هم با توسل به کارناوال های خیابانی عده ای نامُشرف بر متن توافق نکنند. چه بسا که مدینه فاضله ترسیم شده پس از دوستی با شیطان بزرگ، وَهمی است که دولت ها و ملت ها و رجال زیادی را قبلا در خود غرق کرده و عُقلا راه رفته را هرگز دوبار نمی پیمایند.

انتهای کلام، تذکر امیرالمومنین، امام علی(ع) کافی است: "وَ اعتَبِروا بما قَد رَأیتُم مِن مَصارِعِ القرونِ قَبلَکم…؛ از آنچه که در میدان

هاى نابودى امت هاى پیشین دیده اید، عبرت گیرید به عوامل سقوط و انقراض آنان توجه کنید

 وبلاگ آسمانیان نوشت: قول بی شاخ و دمی به اسم کنکور! 

فاطمه نیکبخت/ به نظر شما اول این به قول معروف غول بی شاخ و دم را بگم یا نه؟!

پس بذارید بگویم چون روان شناسان می گویند آدم باید با ترس هایش رو به رو شود تا آنها را مقلوب کند.

گفتن اسم این غول بی شاخ و دم چیه؟

خب معلومه کنکوره

همانی که چشمان را  می کند کور!

همانی که گوش ها را  می کند کر!

همانی که مغز ها را می کند هنگ!

همانی که یکی از آزمون های بزرگ زندگی است و به قول معروف سرنوشت آینده ساز قوی

این مرحله حساس باید با زندگی به توافق برسد نه!

فکر نکنید توافق هسته ای رو می گویم، این یه توافق دیگه هست باور کنید اگر سر این موضوع با خودتون یک توافق خوب کنید و به دنبال یک برنامه ریزی جانانه و روزی چند ساعت مطالعه موثر و مفید کنید و علاوه بر این درس خواندن برای استراحتتون آخر هفته برنامه داشته باشید پس از عبور از این مرحله حساس و استراتژی اگه قبول بشوید و ان هم در یک رشته خوب و دانشگاه خوب، نقل محافل می شوید و اقوام شما را روی سرشون نگه می دارند و ابهت می دهند به پدر و مادرتون که اگر وزیر و رئیس جمهورم شده بودند بهشون دست نمی داد و اگرم خدای نکرده قبول نشوید باید با پچ پچ فامیل رو به رو شوید. همه میگن که نگاه فلانی بکنید و البته معذرت میخوام و خاک بچه های مردم تو سرت که اگر من دستم به این بچه مردم میرسید به قول جناب خان داخل خندوانه براشون حسابی می امدم

خلاصه پس بشینید درس بخونید که به این سرنوشت دچار نشید!

امیدوارم همگی کنکور با رتبه های خوب قبول بشویم

کلام فارس نوشت: فابیوس نمونه بارز خیانتکاری فرانسوی ها

فرانسه نامی است که همیشه حامی منافقین و جایگاهی برای به رسمیت شمردن این افراد می باشد. هنوز یادمان نرفته است حمایت های بی دریق فرانسه به دولت صدام، جنگ ۸ ساله در فرانسه کلید خورد. تجهیزاتی که به صدام دادند تا بتواند با قدرت بیشتر ایران اسلامی را به خاک و خون بکشد.

سابقه دولت مردان فرانسه نشان می دهد که از ابتدا از حامیان پروپا قرص صهیونیسم بوده و امید کشورهای عربی به دولت فرانسه است. در کل فرانسه فعل معکوس را به خوبی اجرا می کند؛ فرانسه از سویی افراد مسلمان وتاثیر گذار را به جرم های فراوان به فردی جنایتکار و بد سابقه و فراری محاکمه می کند و از سویی دیگر با تمام نیرو از تروریست ها و آدم کشان حمایت می کند.

فرانسه در روز روشن از ایران دزدی می کند و پول های که تضمین کرده را برنمی گرداند. وقتی به مطالعه رویکرد فرانسه در قبال ایران و اسلام می نشینم، جز پلیدی و گردن کلفتی چیزی در نظرمان مجسم نمی شود.

فاویروس در فارس

نخست وزیر فرانسوی که نامش در ذهن ما فاویروس ثبت شده است، چهره دیگر از جنایات آنهاست. فابیوس باعث و بانی ایدز و هپاتیت در ایران و کشورهای دیگر است. فابیوس نماد پادوی فرانسه برای صهیونیست هاست و نماینده ای انحصاری برای صهیونیست ها به حساب می آید که ردپای آن را در مذاکرات هسته ای به وضوح دیده می شود.

فرانسه به این چند مورد پسنده نکرده است و نقش های متفاوتی را در مقابل ایران رقم زده است از جمله پناه دادن به ارازل فتنه ۸۸ و حمایت از آنها و این جمله را فراموش نمی کنیم که سفارت فرانسه در تهران آماده پناه دادن به اغتشاش گران است. در بازار اقتصادی هم چشمی به دل نمی زند و همیشه خیانت کرده است. رو در روی ما همچنین کشوری قرار دارد که یکی از دشمنان پروباقرس اسلام و مسلمان هاست. حال چگونه می توان با در نظر نگرفتن این موضوع ها به ارتباط با این کشور دست زد!

وبلاگ حجاب برتر نوشت:فضای مجازی و هویت های مجازی

زهرا شفیعی: فضای مجازی همانند نام خود، فضایی غیر واقعی و دارای هویت های جعلی است. فضای مجازی پر از است هویت های دروغین که در بین آن ها کلاهبرداران حرفه ای برای رسیدن به خواسته های شرارت آمیز خود هزاران دروغ می گویند.

افرادی نیز بطور غیر آگاهانه و غافل از خطرات آن در فضای مجازی فعالیت میکنند. این گونه افراد به دست کلاهبردارانی می افتند که دام های زیادی برای دستبرد به حقوق دیگران کار گذاشته اند.

دام های این حقه بازان گاهی به شکل پیشنهاد های دوستی است، و سرانجام این افراد تقاضای اطلاعات شخصی می کنند و از آن اطلاعات سوء استفاده می کنند.

فرزانه دختری۱۵ساله است که فریب طمع کاران را خورده و اطلاعات شخضی خود را در اختیار این افراد گذاشته است.

او می گوید: سرانجام این قصه چیزی جز تباهی و نابوی زندگی من نیست. تمامی اطلاعات شخصی از قبیل فیلم،عکس و..در فضای مجازی و سایر شبکه های اجتماعی پخش شده است. این دختر پس از متوجه شدن این قضایا دست به خودکشی زد و هم اکنون تحت درمان می باشد.

شبکه مجازی, شبکه های مجازی, روابط دنیای واقعی,کاریکاتور و تصاویر طنز

نوع دیگری از این داستان ها داستان پسری است که هم اکنون به دلیل فریب خوردن از سایت های پرورش اندام فوت کرده است:

علی پسری۲۳ ساله بود که همیشه به فکر آینده،درس و تفریح بود.او دوست داشت هیکل ورزشکاری داشته باشد به همین دلیل برخی ورزشکاران را الگوی خود قرار داد.

سرانجام پس ماه ها ورزش وسختی های فراوان روزی در وب گردی های خود تبلیغ عجیبی پیدا کرد که نوشته شده بود:

با مکمل های ما آسان به اندام دلخواه خود برسید …

علی بدلیل استفاده زیاد و مکرر این مکمل ها دچار سکته قلبی شد و فوت کرد.

این ها نمونه های کوچکی از آسیب فضای مجازی است.خوشبختانه پلیس فتا سعی در جمع آوری این حقه بازان و ایجاد امنیت در فضای مجازی نموده  که هم اکنون تا حدودی موفق شده است.

نمونه دیگری از آسیب های فضای مجازی و دیگر شبکه های اجتماعی اعتیاد جوانان و نوجوانان به فضای مجازی می باشد.

محمد پسری مودب و احترام گذار بود و در طول زندگی خود بیش از همه به پدر و مادر خود احترام میگذاشت.

2627644_118

وی در طی چندین ماه کار کردن با فضای مجازی دچار اعتیاد به این خطر پنهان شد.پدر و مادر او بعد از فهمیدن این موضوع وسایل های الکترونیکی را از او دور کردند اما بدلیل بد خلقی های او مجبور به تحویل مجدد وسایل الکترونیکی شدند.بعد از این ماجرا به مشاور مراجعه کردند.اکنون محمد یکی از افرادی است که عقیده دارد وسایل های الکترونیکی باید از او دور باشند.

به بقیه آسیب ها در مطالب بعدی بطور مفصل می پردازیم.

 وبلاگ اعتیاد می نویسد: چند آمار تکان دهنده با طعم آدامس….

آدامس های حاوی مواد مخدر از نظر شیمیایی سردسته موادمحرک فعلی آمفتامین‌ها هستند که تحت عناوین مختلف از جمله قرص شادی و داروی عشق ارایه می شود.

مواد مخدر جدید از ترکیبات مواد شیمیایی تهیه شده و در قالب آدامس، پاستیل و پودر به عنوان خوشبو کننده دهان و با طعم عموماً نعنایی در بسته‌های آلومینیومی و با تصاویر جذاب رنگی به بازار عرضه می‌شود.

مواد مخدر جدید در قالب آدامس و پاستیل!

این آدامس ها پس از مصرف باعث سرخوشی، بی خیالی و توهم شده و حتی می تواند منجر به مرگ فرد مصرف کننده شود.

آدامس های حاوی مواد مخدر از نظر شیمیایی سردسته موادمحرک فعلی آمفتامین‌ها هستند که تحت عناوین مختلف از جمله قرص شادی و داروی عشق ارایه می شود.

این آدامس ها اثر سویی بر سیستم اعصاب از طریق بروز اشکال در سیستم سروتونین و دوپامین مغز به صورت موقت و دایم دارد که بسیار خطرناک است.

این آدامس های حاوی مواد مخدر، بازار جدید و پر سود مافیای موادمخدر دنیا را تشکیل می دهد و بر اساس گزارش های مستند بیش از هشت میلیون نفر در جهان از این آدامس ها استفاده می کنند.

گرفتگی عضلات، افزایش ضربان قلب و فشارخون، بی‌قراری و اضطراب، لرزش، افزایش دمای بدن، از دست رفتن آب بدن، افزایش استعداد ابتلا به بیماری‌های قلبی و مغزی، اختلال حافظه، افسردگی و مسمومیت از عوارض مصرف این نوع آدامس ها است.

این نوع آدامس‌ها در واقع یک نوع تنباکوی جویدنی است که با مواد دیگری از جمله آهک، پان و غیره ترکیب و مصرف آنها موجب بروز ضایعات شدید دهان و دندان و لثه می‌شود.

وبلاگ صادق انلاین نوشت:هسته‌ای را دادند

شما رفتید ایتالیا تحویلتان گرفتند نوش جانت! از نظر من دنیا تنها چند کشور اروپایی و امریکا نیست.

جناب آقای کروبی! برگردید به مواضع امام! این همه انحراف از مواضع امام از شما بعید است.

635173359124605521

من مورد مشخص به شما می‌گویم اصلاً بنده ان‌شاءالله اگر دور بعد مردم به من رأی دادند هرگز از سیاست خارجی جنابعالی و آقای خاتمی پیروی نخواهم کرد!

اینجا به صراحت بگویم، چون به ضرر کشور می‌دانم! هسته‌ای را دادند، محور شرارت هم شدند، تعهد هم دادند الآن همه چیز برگشته است.

امروز در دیپلماسی، دیپلماسی عمومی حرف اول را می‌زند خواهش می‌کنم بروید مطالعه کنید، به دوستانتان هم که اطلاعات را تهیه می‌کنند این‌ها را تذکر بدهید.

دیپلماسی عمومی یعنی باید افکار عمومی را بگیرید. ۴ سال قبل آقای بوش می‌گفت ما باید ایران را براندازیم الآن آقای اوباما می‌گوید ما بدون ایران نمی‌توانیم هیچ کاری را بکنیم همراهی ایران را می‌خواهند.

چطور شما انکار می‌کنید پیروزی ملت را؟ امروز جایگاه ایران در دنیا بالا رفته، می‌گویید ایتالیا ناراحت است خوب باشد مگر ایتالیا ملاک ماست؟

آقای بوش هم همین حرف‌های شما را می‌زند و می‌گفت ایران چرا مقاومت می‌کند؟ چرا هسته‌ای می‌خواهید؟ بروید به کارهای دیگرتان برسید، هسته‌ای به ضرر شماست، چرا مقاومت می‌کنید و علیه رژیم صهیونیستی حرف می‌زنید؟ شما هم دارید همان حرف را می‌زنید. شما هم دارید می‌گویید رابطه با همه جا به هم خورده است! با کجا به هم خورده است؟ فراموش کردید در دولت‌های قبلی چه اتفاقاتی می‌افتاد؟

*مناظره تلوزیونی محمود احمدی نژاد و مهدی کروبی، ۱۶ خرداد ۱۳۸۸

وبلاگ بهار هستی نوشت: گرد و غبار و آلرژی…..

گاهی دوستانم را می بینم که با کوچکترین گرد و غبار و دودی شروع به عطسه و سرفه می کنند.

خوب برایم عجیب نبود گرد و غبار گلو و بینی را تحریک میکند و ایجاد عطسه و سرفه میکند این برایم عجیب است که وقتی از مادرم علت علمی آن را میپرسم مادرم میگوید:در ذرات گرد و غبار کوچه و خیابان و حیاط و فرس های خانه روی بالش و پتو و مکت و اسباب بازی های پشمی جانوران بسیار ریزی وجود دارند که با چشم دیده نمیشوند و مایت نام دارند مدفوع این مایت ها دارای پروتئینی است که ایجاد آلرژی و آسم میکند.

با ورود این پروتئین از راه دهان یا بینی به بدن گلبول های سفید که در خون وجود دارند تحریک شده و مجاری هوا را در شش ها ملتهب میکنند.

مجاری تنفسی تنگ شده و حملات آسم رخ می دهد.

بهتر است ملحفه ها روکش بالش تشک و پتو مرتب شسته شوند تا این جانوران لااقل تعدادشان کمتر شود.

البته باید بدانیم که آلرژی کنشا ارثی و مادر زادی هم دارد ولی جه خوب است با رعایت بهداشت و نظافت از بروز حملات آلرژی و آسم بکاهیم.

وبلاگ حرف های دلم نوشت:رابطه بازار کار، مدرک تحصیلی و بازار میوه تره بار!

چقدر خوش حال بودم علی رغم تمام کمبودها و بی بضاعتی های اقتصادی خانواده ام دانشگاه قبول شدم همه می گفتند رشته من رشته خوبی است و آینده اش تضمین شده است. خبر نداشتم ۴ سال عمر پر ارزش و برگشت ناپزیر را در کنار پس انداز پدرم جدا از دوری از پدر و مادرم در طبق اخلاص گذاشته ام و رو به روی آینده ای مبهم و دور از دسترس زندگی کردم و ساختم و رسیدم به نقطه ای که به نظرم چندین فرسخ از شروع تصمیم عقب تر است.

به کجا بروم و به که رو بزنم که گوشه ای از بار زندگی من که مجهول و سردرگم است را با دستگیری و یاری کردن بر زمین بگذاشتم باری سنگین و طاقت فرسا

 نگاه های پدر و مادرم را بگو که سوسوی چشمان پر از امیدشان هنوز هم به این امیدوار است که دخترم کارت درست نشد؟!چه خبر فلان جا رفتی با فلانی مشورت کردی معرفی نامه گرفتی و هزار تا از این چیزا

خدایا کمکم کن فقط میخواهم هزینه بر باد رفته را لااقل برگردانم یعنی میشود ما هم دست در جیب خودمان لقمه نانی به سر سفره ی پدرمان بیاوریم و بگوییم رشته ای را که خواندیم و عمری را که گذراندیم قطره ای از اقیانوس خوشبختی دیگران را نصیب ما هم می کند.

بعید میدانم اما امیدوارم….

وبلاگ به روز مرودشت نوشت: دبه جدید اوباما

http://uploadax.ir/images/c70vimpm9bszrtbdl0dj.jpg

بعد از ماجرای برجام از طرف مقابل باز چرندیات شنیدیم. ما در این سال ها معتقد بودیم کمرشکن ترین تحریم ها هم برای ما فرصت ایجاد کرد اما اوباما چند دقیقه بعد از جمع بندی مذاکرات اعلام کرد این تحریم ها بود که ایران را پای میز مذاکره آورد و به نوعی می خواست تحریم ها مردم ایران را ذله کرده در صورتی که همه می دانیم تحریم ها بی اثر نبود اما علت توافق تحریم ها نبود و تلاش برای حفظ حقوق پایمال شده ملت ایران بود گرچه به عقیده برخی همان هم کامل محقق نشد.

وبلاگ پژواک اندیشه نوشت: خانم آقا! میدونید ذره مثقال چیه؟!

سلام هم دنیایی ها
تا حالا چقدر به معنای «فمن یعمل مثقال ذرّه خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرّا یره» دقت کردین؟ یعنی فردای قیامت که درشت ها را حساب کردند، که البته درشت ها که دیگر حساب کردن نداره، نوبت محاسبه مثقال ذره ها میشه!


از بس میخواستیم مردم و حتی خودمون از خدا و شفاعت و دین زده نشوند، مدام حرفهایی زدیم که مردم خوششون بیاد و کسی یک وقت ناامید نشه و یا به ما چپ چپ نگاه نکنن!! همینجوری شد که کم کم خیلی از حرفها و مطالب دقیق و ریز موند و هم ما و هم مردم اینجوری گرفتار شدیم.
خانم ! میدونی ذره مثقال چیه؟!
یعنی همون چند لحظه ای که با ناز و عشوه برای نامحرم میخندی ولی فکرش نمیکنی که تا ساعت ها درگیر همون خنده است!

ذره مثقال یعنی همان چند لحظه ای که حواست به حجابت نیست و جوانی هم در همون حوالی است! ذره مثقال یعنی همون زمانی که در پایان صحبت هایت با نامحرم از روی ادب، جانم و یا قربانت میپرانی و رابطه ای را به همان اندازه سرد میکنی.

ذره مثقال یعنی همان چند لحظه ای که با فروشنده صمیمی میشوی. ذره مثقال یعنی اظهار لطف و وابستگی بیجایی که با پیامک به یک مرد زن دار و یا هر نامحرمی نشان میدهی و ….


آقا ! میدونی ذره مثقال چیه؟!
یعنی همون یک لحظه ای که نگاهت به نامحرم افتاده اما چند ثانیه بهش دقت میکنی! ذره مثقال یعنی همین که اجازه بدی برای لحظاتی یک نامحرم احساس کنه میتونه بهت تکیه عاطفی کنه! یعنی همین که بی دلیل و با لبخندی موزیانه از یک نامحرم بپرسی:

دیگه چه خبر؟! یعنی همین که با خانم های اقوام و یا همکار خیلی راحت حرف بزنی به بهانه خودمونی بودن و احساس خواهر برادری کردن! و ….
این قدرها که پیش ما خیلی خیلی کوچک است و به حساب نمی آیند به ذره مثقال معروفند. همین کارهای کوچکی که مثل ضربه اول دومینو خیلی کوچک است اما انتهایش را روزی که پرده ها کنار رفت خواهیم دید.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

وبلاگ گل یاس نوشت: چشمه زاینده زندگی در رگ های خشکیده ی نیازمندان

هر قطره خونی که در کالبد این شبر فانی تزریق شده است موهبتی حیات بخش از جانب پروردگاری است که خالق محبت و عطا و بخشش است

خون از نظر زیستی نوعی بافت پیوندی مایع است که متشکل از آب و یون و پروتئین و آنزیم و سلول هایی است که هر جز آن وظیفه ای حیاطی را در بدن بر عهده دارند

خون با نقل و انتقال مواد حیاطی در بدن و تنظیم دمای بدن انتقال هورمون ها و ایمنی یکی از بافت های بسیار مهم در بدن محسوب میشود.

حال تصور کنید که ما در امری خدا پسندانه و مردمی بخش از این مایع حیات وجودی خود را به هم نوع خود اهدا کنیم.

ذره ذره ی سلول های بدن ما از طریق خون وارد بدن دیگری میشود و از طریق خون تمام احساسات و عواطف انسان دوستانه مان به وی منتقل میشود.

اهدای خون راه موثری به سمت سلامتی فرد اهدا کننده است چرا که هر بار که بخشی از خون از بدن گرفته میشود مغز استخوان مجددبه صورت تازه و فعالانه خون تازه ایرا درون رگها به جریان می اندازند.

خون ترکیبی عجیب و معجزه آسا از انواع فراورده هایی است که هر یک علاج درمان بیماری است که محتاج آن در بستر بیماری چشم به راه درمان و تندرستی است.

خونی که در بدن در گردش است به علت تبادل دائم مواد حیاطی و مواد زاید بین سلول ها کیسه های هوایی روده باریک و کلیه ها دچار تغییر ترکیب و محتوا میشود.

زمانی که بخشی از خون را از این حجم خارج کنیم خونی تازه و سالم با ظرفیت بالای پزیرش اکسیژن  و غذا به سراغ سلولها می رود.

اهدای خون بذر محبتی است که در خاک وجودی مردمان این کره خاکی کاشته میشود و حاصل آن عطوفت سلامتی همبستگی و ایثار است به جرات میتوان گفت که اهدا خون سبب شده است خون درون رگهای بشر در طول تاریخ نسل به نسل وابستگی و پیوند داشته باشد و انسان های همنوع دوست با شبکه ای خونی مملو از عاطفه و دوستی به هم متصل باشد.

وبلاگ حرف بچه های دولت آباد نوشت: فقط به فکر حوائج دنیایی ات هستی یا حوائج آخرتتت؟

شب‌های جمعه در کربلا  غلغله ای است؛ از همه جای دنیا و عراق مردم به این مکان می‌ایند تا گمشده شان را بیایند، می‌ایند تا درد خود را بگویند و درمانی طلب کنند. آه چقدر دردناک است که وقتی تل زینبیه را می‌بینی یا وارد خیمه گاه می‌شوی. این سوال در ذهنت نقش می‌بندد که آیا در زمان حسین بودی، تو از کربلاییان میشدی یا از کوفیان؟ راه بر امامت سد میکردی یا همراهش میشدی؟ حر میشدی یا شمر؟

فقط به فکر حوائج دنیایی ات هستی یا حوائج آخرتتت؟

دیگر تاب و توان تفکر نیست. سریع دست به دامان زیارات می‌شوی و غرق در گفت وگوی با امامت. دلت می‌خواهد هر آنچه به ذهنت می‌رسد. هر حاجتی داری می‌گویی. راستی آیا برای عاقبت به خیری دعا می‌کنی؟ دعا می‌کنی خدا به یاری و شفاعت امامت آن دنیا رو سفیدت کند؟ فقط به فکر حوائج دنیایی ات هستی یا حوائج آخرتتت؟

هر کس را میبینی با کوله باری از غم و درد و دعا به کربلا آمده است. خواسته و دعاهای هزاران نفر را با خود یدک می‌کشد که به خدمت امام عرضه کند. امید دارد که مورد قبول واقع می‌شود و به راستی که اینگونه است و امام حوائجت را پس نمی‌زند. کراماتش را نشانت می‌دهد تا ایمانت روز به روز مستحکم‌تر شود و بدانی که آل محمد دوستدار محبانشان هستند.

هنوز زیارات تمام نشده دست به کتاب میبری تا زیارت عاشورا بخوانی. همین که میرسی به انی سلم لمن سالمکم دلت هری می‌ریزد و اشک در چشمانت حلقه می‌زند. صحرای کربلا دوباره پیش چشمت مجسم می‌شود و غربت و تنهایی امام داغدارت می‌کند. با خود میگویی به راستی این بی دینان چگونه بر فرزند فاطمه تیغ کشیدند اما یادت می‌افتد که امام فرمود شما به حرام خواری مبتلا شده اید. باز دعا میکنی که خدایا ما را از مال حرام دور نگهدار. بازهم دعا هایت شروع می‌شود…

این دعاها تمامی ندارد اما بهرتین دعا عاقبت به خیری است که باید از خدا و امامش خواست. باشد که اینگونه باشیم.

پاتوق وبلاگ نویسان برتر مرودشت نوشت: محرومان برای نجات خویش به دست شما لحظه شماری می کنند

پوستر وصیت نامه شهدا

به رسم پنج شنبه ها دوباره از شهدا می گوییم و می نویسیم

شهید هادی اسداللهی در یک جمله بیان کرده است: برای خدا حرکت تان را سریع تر کنید، که محرومان برای نجات خود به دست شا لحظه شماری می کنند.

برخی ها فقط تو چند روز ماه رمضان به فکر یتیمان و فقیران هستند و بعد باز روز از نو و روزی از نو این خوب نیست باید تلاش کرد هر کس با هر تخصصی که دارد در جهت کاهش محرومیت ها گام بردارد و وجدانش را همراه کلاهش قاضی کند تا بتواند سربلند شود هر کس بتواند دست فقیری را بگیرد پیروز است

نظرات بینندگان