کد خبر: ۷۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 10 مرداد 94

ترافیک هیئت های تجاری اروپایی پشت دروازه قرآن شیراز/ پافشاری دکتر ایمانیه بر اجرای تمام و کمال طرح پزشک خانواده/ توپ حمایت از تیم های ورزشی در زمین شهرداری

حضور سرمایه گذاران خارجی در شیراز، دیدار فرمانده سپاه فجر با استاندار فارس و سخنان روز گذشته آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه محور مشترک روزنامه های امروز است.

به گزارش شیرازه؛حضور سرمایه گذاران خارجی در شیراز، دیدار فرمانده سپاه فجر با استاندار فارس و سخنان روز گذشته آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه محور مشترک روزنامه های امروز است. همچنین سخنان شهردار شیراز در رابطه با مناسب سازی شهر برای معلولان و جانبازان و بهره برداری از دو ایستگاه متروی شیراز تا دهه ی فجر از دیگر مطالب روزنامه های 10 مرداد است.

ماجرای نبش قبرهای کریم خان زند/ همیشه و همه‌جا دولت قبل مقصر است! ترافیک شرکت هایی اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران  بعد از توافق وین مختص به تهران نشده و پای آنها به شیراز نیز باز شده است. خبر جنوب در همین رابطه با تیتر «خواب و خیال های ایتالیایی ها و سوئیسی ها برای زباله های شیراز» در گزارشی نوشته است: یک گروه سرمایه گذار خارجی قرار است سایت بازیافت انرژی از زباله را در شیراز راه اندازی کنند. در این گزارش آمده است:« گروه ایتالیایی- سوئیسی در حالی آخرین روز هفته گذشته میهمان اتاق بازرگانی شیراز بودند که پیشنهادهایی برای خلاص شدن شیراز از انبوه زباله های تلنبار شده در سایت برمشور داشتند. این گروه سرمایه گذاری خارجی دو طرح احداث نیروگاه تولید برق از زباله را در دو استان کشور اجرا کرده و حالا قرار است در صورت همراهی مسئولین شهرداری شیراز و مدیران اقتصادی فارس، این طرح را در شیراز هم به اجرا در آورند.

تصادفات متعدد در محور شیراز- داراب چند سالی است که مسئولین را به فکر احداث بزرگراه در این مسیر انداخته است. مدیر ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی فارس گفته: «عملیات اجرایی تکمیل بزرگراه شیراز-فسا- داراب- گهکم به عنوان یکی از محورهای شریانی و پر تردد فارس و کشور در دست اجرا است. این مطلب با تیتر « یکی از پر ترددترین محورهای فارس تبدیل به بزرگراه می شود» چاپ شده است. 

« لوفت هانزا به شیراز پرواز می کند»، تیتر دیگر روزنامه خبر جنوب است. یک مسئول شرکت هوایی "لوفت هانزا" بیان داشته:«این شرکت آماده است تا به محض این که فرصت مناسب پیدا شد، خدمت خود را به ایران را توسعه دهد و پروازهایی به مقصد اصفهان و شیراز برقرار نماید. "هینز لاچینگر" گفته: «این شرکت اتریشی در حال حاضر به دنبال برقراری پرواز به مقصد شهرهای مرکزی یعنی اصفهان و شیراز است که هر کدام حدود 1و نیم میلیون نفر جمعیت دارند»

خبرجنوب همچنین خبر مربوط به دیدار فرمانده سپاه فجر و استاندار فارس را در صفحه استانی کار کرده است. این روزنامه محلی از میان صحبت های سردار غیب پرور این عبارت را تیتر کرده:« برخی افراد بی خردانه به فضای تنش و تقابل در فارس دامن می زنند»

ماجرای نبش قبرهای کریم خان زند/ همیشه و همه‌جا دولت قبل مقصر است!با انتخاب تیتر«فارس استانی بخشنامه پذیر و توسری خور» در صفحه نخست در گزارشی به بررسی فروش امتیاز تیم بهمن به یک تیم شهرستان بابل اشاره کرده. در این گزارش آمده است که چرا شورای شهر و شهرداری شیراز آنچنان حمایت مالی از تیم بهمن نکردند. هر چند تیتر نیم نگاه جای بحث دارد اما باید از نویسنده گزارش پرسید که چرا توپ حمایت از تیم های ورزشی را تنها باید در زمین شهرداری بیندازیم. در حالی که تیم های حاضر در لیگ برتر هیچ کدام از سوی شهرداری ها حمایت نمی شوند. 


«دهن کجی  فارسی ها به حمل نقل ریلی»، تیتر دیگر روزنامه نیم نگاه است که در صفحه نخست کار شده. مدیر کل راه آهن استان فارس با بیان اینکه از بار ریلی در این استان استقبال نشده گفته است «امروز بیشترین بارهای استان فارس از طریق جاده ها انجام می شود؛ اما این در حالی است که امکان جابجایی بار از طریق خطوط ریلی در برخی از مسیرها با سهولت بیشتری انجام می گیرد»

ماجرای نبش قبرهای کریم خان زند/ همیشه و همه‌جا دولت قبل مقصر است! «اتحادیه اروپا لغو تحریم ها را آغاز کرد»، معاون وزیر راه و شهرسازی:« مذاکره با فرانسوی ها برای انتقال تجربیات شهر سازی و مسکن محرومان»، شهردار شیراز: « 50 دستگاه اتوبوس ویژه جانبازان و معلولان وارد چرخه حمل و نقل شیراز شد» از مهمترین عناوین امروز این روزنامه است.

همچنین این روزنامه مصاحبه اختصاصی با دبیر همایش «زنگ تفریح در دانشگاه» داشته است. دکتر خیامی گفته:« همایش زنگ تفریح» در دانشگاه  با هدف آشنایی بهتر دانش اموزان با رشته های دانشگاهی و کمک به انتخاب صحیح تر زمینه فعالیت های علمی ایشان در برنامه ریزی گردیده است.  در این همایش سه روزه دانشجویان به فرآیند مسابقات، کارگاهها و سخنرانی ها برای انتخاب رشته مورد علاقه هدایت شدند»

ماجرای نبش قبرهای کریم خان زند/ همیشه و همه‌جا دولت قبل مقصر است!تیتر اصلی صفحه نخست خود را به سخنان شهردار شیراز اختصاص داده. «شیراز شهر بدون مانع می شود» پاک فطرت گفته است:«شهر را به گونه ای می سازیم که افراد معلول بتوانند تردد کنند». افسانه یادداشت امروز خود را به موضوع اشتغال اختصاص داده و تیتر آن را «اشتغال و انتظارات» انتخاب کرده است. نویسنده با بیان اینکه در دیدارهای چهره به چهره ی مردم و مسئولین در فارس اکثریت تقاضا ها در مورد حل مسئله بیکاری است از افشانی استاندار فارس می خواهد تا این معظل را در استان حل کند تا نام وی در لوح زرین تاریخ باقی بماند. همچنین در این یادداشت آمده است که تحریم ها نه تنها در امور اقتصادی بلکه در بخش های فرهنگی نیز اثر گذار بوده است. نویسنده به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره شده کرده و آورده است:«امیدواریم مدیریت ارشد استان با نگاهی واقع بینانه به چینش تیم اقتصادی خود پرداخته و از تمام ظرفیت های فرهنگی استان برای بهبود شرایط استفاده کند»

«بهره برداری از دو ایستگاه متروی شیراز تا دهه فجر» از دیگر عناوین صفحه نخست روزنامه است. در صفحه داخلی افسانه به همایش بخشداران سراسر استان در اقلید اشاره شده است. در این همایش استاندار فارس گفته: « وظیفه بخشداران اجرای سیاست های دولت است و مدیری می تواند در معرفی دولت موفق باشد که مورد قبول مردم باشد»

ماجرای نبش قبرهای کریم خان زند/ همیشه و همه‌جا دولت قبل مقصر است!«خودرو ارزان می شود؟»گزارشی است از آخرین وضعیت بازار خودرو که به نقل از یک خبرگزاری کار شده است. در این گزارش آمده است: « از نگاه برخی از فعالان بازار خودرو، جو روانی برای کاهش قیمت در این بازار، باعث شده تا مردم دست از خرید بردارند؛ اما با این حال خودروسازان باز هم از افزایش خودرها خبر می دهند»

ایمانیه:« مصمم به تداوم برنامه پزشک خانواده هستیم»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته است:« تنها راه نجات جامعه  از چالش های حوزه بهداشت و درمان اجرای کامل نظام ارجاع است.سبحان همچنین در میان سخنان روز گذشته آیت الله ایمانی در خطبه های نمازجمعه این تیتر را انتخاب کرده است: «پرهیز از تنش در بررسی و نقد متن مذاکرات هسته ای»


مدیر آبفای شیراز گفته است: تنها 65 کیلومتر از طرح فاضلاب شیراز اجرایی شده  و 1200 کیلومتر از لوله کشی فاضلاب شیراز ناتمام مانده است». همچنین وی اظهار داشته که 611 هزار مشترک در کلانشهر شیراز برای کولر های آبی خود در هر ساعت بیش از 5 هزار لیتر آب مصرف می کنند. 

نظرات بینندگان