کد خبر: ۷۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 11 مرداد 94

از کم کاری پزشکان تا بیش فعالی مراکز پرتونگاری در شیراز

معضل جدید شهر صدرا و سخنان مدیر عامل شرکت عمران صدرا محور مشترک روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد موضوع اتصال شهر جدید صدرا به باجگاه مدتی است که با فراز و نشیب های متعددی روبرو بوده. تازه ترین معضل جدی بر سر راه صدرا، دلالان زمین هستند که با خرید زمین های سر راه این پروژه، درصدد سودآوری اند. مدیر عامل شرکت عمران صدرا هم در پاسخ گفته: «بدون باج به سوداگران زمین، صدرا را به باجگاه وصل می کنیم». افسانه هم این موضوع را تیتر یک خود کرده و تیتر زده: «مجوزهای رانتی در صدرا».

گزارشی در مورد کشت برنج در اراضی فارس با وجود بحران آبی کم سابقه فارس موضوع عکس امروز این روزنامه است. این عکس با تیتر «دوربرگردان ممنوعیت کشت برنج» به چاپ رسیده است.

گفتگوی اختصاصی این روزنامه با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس فارس هم در صفحه نخست تیتر شده است: «شهدای غواص فارس شناسایی شدند». سردار ابراهیمی با اعلام این خبر، گفته تاکنون هویت حدود 30 درصد از شهدا شناسایی شده که تعدادی از آنها مربوط به استان فارس است و اسامی آنها به زودی اعلام می شود.

سالاد این روزها در قامت اصلاح طلبی به دفاع همه جانبه از اصلاح طلبان برخواسته است؛ موضوعی که پیش از این کمتر به چشم می آمد. تیتر یک امروز این روزنامه به «دفاع تمام قد رییس مجلس از توافق» اختصاص یافته که مربوط به گفتگوی علی لاریجانی با یکی از خبرگزاری ها است و شرح کامل آن در صفحه اقتصادی آمده است.

موضوع شهر جدید صدرا و معضلات آن هم در قالب عکس امروز و تیتر آن کار شده: «شرکت عمران شهر جدید صدرا به روی سرمایه گذاران آغوش گشود؛ فرصت سرمایه گذاری در حوزه های دانشگاهی، خدماتی تجاری و ورزشی».

صفحه سوم این روزنامه علاوه بر صحبت های مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا میزبان گفتگوی این روزنامه با رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم شده است. هاجری در گفتگوی خود به موضوعات متنوعی از مسایل شخصی گرفته تا موضوعات کاری پرداخته و توصیه ای هم به رسانه ها کرده است: «قدر جانبازان و ایثارگران این انقلاب و نظام را بدانید و مطمئن باشید هرگاه هویت و شخصیت آنها را زیر سؤال برده و مورد تخریب قرار دادید آنها را کشته اید، همان گونه که من را کشتند».

سالاد تیتر یک خود را به «وضعیت اسفبار حیوانات در باغ وحش شیراز» اختصاص داده که در کنار عکس تکان دهنده امروز خودنمایی می کند.

از میان تیترهای دیگر این روزنامه می توان به «خانواده های شیرازی دارای بیش از دو معلول خانه دار می شوند» و «انهدام باند بزرگ سارقان خودرو در شیراز» به نقل از فرمانده انتظامی فارس اشاره کرد.

گفتگوی لاریجانی با یکی از خبرگزاری ها هم یک صفحه را به خود اختصاص داده و با تیتر «نظام تصمیم درستی در موضوع تفاهم گرفت» به چاپ رسیده است.

سالاد تیتر یک خود را به گزارشی از «جهیزیه عروس های ایرانی از 12 تا 100 میلیون» اختصاص داده که مربوط به یکی از خبرگزاری ها است. طی این گزارش به بررسی قیمت های حدودی برای تهیه جهیزیه پرداخته شده است.

صدر اخبار داخلی به نشست خبری مدیر عامل شرکت عمران صدرا اختصاص یافته و گفته خانی را تیتر کرده است: «از سرمایه گذارانی که مراکز گردشگری بسازند، استقبال می کنیم».

سالاد «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!» اشتباه نکنید اشاره ی ما به یک برنامه ی تلویزیونی نیست. منظور، مراجعه شما و یا خانواده تان به مرکز«ام آر آی» و یا «سی تی اسکن» است. چرا که بر اساس گزارشی که روزنامه خبر جنوب منتشر کرده، روزانه 15 هزار بیمار در استان فارس "ام آر آی" و یا " سی تی اسکن " می شوند. این روزنامه پر تیراژ در گزارشی با عنوان «در مراکز" ام آر آی" و " سیتی اسکن" شیراز چه خبر است؟» نوشته: « در حال حاضر بسیاری از مراجعات بیماران به آزمایشگاه ها، مراکز رادیولوژی، سی تی اسکن و ام آر آی غیر ضروری است و به نظر می رسد با وقت گذاشتن بیشتر پزشک و توجه به شرح حال و عدم توجه به اصرار بیمار بتوان این روند را تغییر داد»در گزارش خبرجنوب که با برخی از پزشکان نیز مصاحبه کرده آمده است:« بسیاری از مراجعات بیماران به این مرکز به دلیل عدم معاینه دقیق و کامل بیمار توسط پزشک و تشخیص های اشتباه صورت می گیرد» گفتنی است مراجعات بالا به مراکز "ام آر آی" و یا " سی تی اسکن" در حالی است که بیمار باید ساعت ها در نوبت بماند و یا در برخی مواقع این دستگاه ها خراب است و بیمار باید ماه ها در انتظار بماند.

برای رسانه ها انتشار اخبار و گزارش هایی در مورد متروی شیراز تبدیل به «مثنوی هفتاد من کاغذ» شده است. مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز در گفتگو با خبر جنوب گفته: «ساخت 4 خط باقیمانده مترو شیراز به 7 هزار میلیارد تومان اعتبار و 10 سال زمان نیاز دارد» سخنان مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز در حالی است که بیش از 13 سال از زمان شروع به کار ساخت خط یک، فاز یک می گذرد و هنوز تکمیل نشده است. اسد الله حاج زمانی همچنین گفته: «پس از افتتاح فاز اول خط یک قطار شهری به طول 11 کیلومتر از میدان احسان تا میدان نمازی در سال گذشته، تمامی تمرکز ما بر روی اجرای فاز دوم این خط از میدان نمازی تا میدان الله است» حاج زمانی ضمن اشاره به جزئیات هزینه های مالی ساخت مترو گفته است: «به طور میانگین هزینه ساخت هر ایستگاه مترو 50 میلیارد تومان و هزینه ساخت هر کیلومتر از صفر تا 100 یعنی طراحی تا ساخت و خرید واگن، 45 میلیون دلار است»

«ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان تامین اجتماعی در کارخانجات فارس»، عضو شورای عالی اشتغال کشور گفته است:« به زودی قانون منع به کار گیری بازنشستگان تامین اجتماعی در کارخانجات فارس اجرا می شود» مویدی بیان داشته:« طبق این قانون اشتغال کلیه بازنشستگان در کارخانجات، غیر قانونی است و چنانچه نسبت به تسویه حساب نهایی با آن ها اقدام نشود مستمری این بازنشستگان بلوکه و توقیف خواهد شد» لازم به ذکراست این قانون جهت حمایت از اشتغال نسل جوان تحصیل کرده است.

«کشف دومین معدن سنگ ساسانیان در فیروزآباد»، به گفته ی یکی از دوستداران میراث فرهنگی «این معدن بر روی تپه ای در دامنه کوه پودنه در شمال شرقی و در فاصله هزار و 800 نتری شهر فیروزآباد محلی که کوه به دشت دوخته می شود واقع شده است»

خبرجنوب امروز یکی از گزارش های شیرازه را با عنوان «بادمجان هایی که خوراک گاوها می شود!» در صفحه استانی خود کار کرده است.

نظرات بینندگان