کد خبر: ۷۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

حمایت ویژه کمیته امداد استهبان از دانشجویان تحت پوشش

مدیر کمیته امداد امام خمینی "ره" استهبان گفت:12 دانشجوی نخبه در میان دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی "ره" استهبان حضور دارند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، به نقل از سراج استهبان؛ شهرام بازیار مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان استهبان  گفت: در حال حاضر 116 نفر دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استهبان هستند که خدمات مختلف به آنها ارائه می‌شود؛ چراکه کمیته امداد قصد دارد با علم، به مبارزه با فقر و نداری برود تا این معضل از خانواده‌ها رخت برکند.

وی ادامه داد: کمیته امداد به منظور ترویج و بسط فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه توسط امام راحل در روزهای نخستین پیروزی انقلاب تاسیس شد تا حلقه واسط اغنیاء و فقرا باشد.

وی تصریح کرد: این سازمان به عنوان بال عاطفی نظام اسلامی تلاش دارد تا با مشارکت مردم در کار خیر نه تنها مشکلات نیازمندان مرتفع می شود بلکه خیران، خانواده آنها و جامعه اسلامی از برکت انفاق و نیکوکاری بهره مند می شوند و نیاز معنوی خیران نیز اجابت می یابد.

این مقام مسئول در تشریح خدمات ارائه شده کمیته امداد به دانشجویان تحت پوشش گفت: در حال حاضر 116نفر دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استهبان هستند که در میان آنها تعداد12 از نخبگان کشور نیز حضور دارند.

وی افزود: کمیته امداد با ارائه خدمات مختلف به آنها در تلاش بر توانمند کردن این قشر تحت پوشش است چرا که قصد دارد با علم به مبارزه با فقر و نداری برود تا این معضل از خانواده ها رخت برکند.

بازیار به بیان به نقش دانشجویان در آینده کشور پرداخت و افزود: علم و علم آموزی در توانمندسازی افراد و خانواده ها نقش بسیار مهمی دارد و ما سعی داشتیم با شناسایی راهکارهای عملیاتی برای محو بیسوادی و شناسایی علل ترک تحصیل افراد و راهکارهای برون رفت از آن قدمی در این راه برداریم.

وی ادامه داد: کمیته امداد استهبان تلاش دارد از طریق حمایت های فرهنگی، تحصیلی و اشتغالزایی این دانشجویان که در در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های استان و کشور در حال تحصیل هستند را در عرصه های مختلف به توانمندی لازم برساند.

بازیار در پایان اشاره کرد در سال گذشته مبلغ 426.950.000ریال جهت شهریه دانشجویان تحت حمایت دولتی وطلاب وآزاد ،پیام نور و...در مقاطع لیسانس 96 نفر  ،فوق لیسانس 14 نفر ،دکترا2نفر وطلاب 4نفر به حساب آنها واریز گردیده است.

نظرات بینندگان