کد خبر: ۷۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

تصاویر: حمایت جهانی از کودکان فلسطینی

زنان فعال حامی فلسطین با اجرای نمایش‌های خیابانی در نقاط مختلف دنیا ضمن جلب توجه عابران به وضعیت اسفناک مردم فلسطین، سکوت مجامع بین‌المللی را در قبال جنایات رژیم صهیونیستی محکوم کردند.
به گزارش شیرازه به نقل از جبهه جهانی مستضعفین، زنان فعال حامی فلسطین در کشورهای مختلف جهان کمپینی را علیه کودک‌سوزی توسط صهیونیست‌ها و در حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و غزه راه‌اندازی کردند.


زنان حامی فلسطین با برگزاری این کمپین در مالزی، ایتالیا، ایرلند، هنگ کنگ، آلمان، فیلیپین، اسپانیا و سایر کشورها در قالب اجرای نمایش‌های خیابانی، توجه عابران را به کشتار کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی جلب می‌کنند.

در این نمایش‌های خیابانی با خون‌آلود کردن لباس و در دست گرفتن عروسک‌های خونین و نوشتن جملاتی مانند "چیزی برای تماشا اینجا نیست، تنها یک کودک فلسطینی کشته شده است، به راه خود ادامه دهید"، سکوت مجامع جهانی، نهادهای مسئول و دولت‌مردان غربی را نسبت به پاکسازی قومی فلسطینیان توسط اسرائیل محکوم کردند.

سال گذشته یک هنرمند آمریکایی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در اعتراض به حملات وحشیانه نیروهای اسرائیلی به غزه و کشتار صدها کودک فلسطینی چنین نمایشی را اجرا کرد که بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

طراح اصلی این نمایش در مورد هدف خود از این اقدام گفت: "وقتی هنرمندی می‌میرد مردم به احترام او در این پیاده‌رو جمع شده و بر روی ستاره‌ای که به نام اوست شمع روشن کرده و گل می‌گذارند؛ اما وقتی 429 کودک در غزه به دلیل حملات وحشیانه جنگنده‌های اسرائیلی جان باختند برای بسیاری از مردم آمریکا چندان مهم به نظر نرسید و من خواستم با طراحی و اجرای این نمایش آگاهی و حس انسان‌دوستی مردم آمریکا نسبت به اوضاع کودکان غزه را افزایش دهم."

بعد از این نمایش تا امروز که در سالگرد جنگ 51 روزه غزه و شاهد زنده‌سوزاندن نوزاد 18ماهه فلسطینی هستیم، مادران و هنرمندان بسیاری از سراسر جهان با تکرار اجرای این نمایش خیابانی، اعتراض خود را نسبت به کشتار کودکان فلسطینی به نمایش گذاشته‌اند.

 

 

 


نظرات بینندگان