کد خبر: ۷۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

هشدار برای استفاده و خرید اکانت بازی‌های آنلاین

کاربران زیادی در جامعه هستند که علاقه شدیدی به بازی های رایانه‌ای دارند و در کنار خرید این بازی‌ها، به دلیل وابستگی زیاد، حتی حاضرند با هزینه های گزاف اکانت های مراحل بالاتر را نیز بخرند یا نسخه کرک شده نرم افزار را استفاده کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از جام جم، در یکی از پرونده‌های اخیر رسیدگی شده توسط پلیس فتا، شاکی پدربزرگی بوده است که مبلغ قابل توجهی در حدود 18میلیون تومان به‌صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت شده بود. این پیرمرد به کسی مشکوک نبوده و نمی‌دانست چه کسی پول را از حسابش برداشت کرده است. در نهایت پس از رسیدگی و پی‌جویی پرونده توسط کارآگاهان سایبری مشخص شد نوه وی این مبلغ را صرف خرید بازی‌های آنلاین رایانه‌ای و شارژ حساب بازی‌های اینترنتی‌اش کرده است که در نهایت نیز شاکی از شکایتش صرف نظر کرد.
 
با توجه به سودآوری فراوان صنعت بازی‌های رایانه‌ای، شرکت‌های متعددی با سرمایه‌گذاری‌های فراوان به ساخت و تولید بازی‌ها روی آورده‌اند، طوری که این صنعت جزو صنایع سودآور جهان شناخته می‌شود.
 
در نتیجه مشاغل کاذب و بی‌ارزشی مانند خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای به دلیل تقاضای زیاد و درآمدزایی در دنیای وب و فضای مجازی با استقبال زیادی روبه‌رو و به امری عادی تبدیل شده است.
 
برخی هموطنان با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، اقدام به فروش اکانت کاربری خود می‌کنند. این امر باعث شده است در سایت های اینترنتی به خرید و فروش بازی و اکانت‌های سطح بالاتر بازی‌های جذاب تبلیغات زیادی شود.
 
در این بین مجرمان سایبری نیز به سرقت و کلاهبرداری از طریق خرید و فروش بازی‌های رایانه‌ای روی آورده‌اند و برخی افراد سودجو با انتشار مواردی خلاف واقع و انجام تبلیغات اغواگرانه از کاربران عزیز سوءاستفاده می‌کنند. متاسفانه اکثر خریداران اکانت‌های بازی‌ها کودکان و نوجوانان هستند که براحتی در دام کلاهبرداران می‌افتند.
 
والدین و خانواده‌ها حتما باید همراهی با فرزندان و نظارت مستمر بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود در کار با رایانه، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند و ضمن یادگیری، آموزش لازم را به آنان داده و مراقبت کنند عزیزانشان گرفتار آسیب‌ها و تهدیدات نشوند و در دام مجرمان سایبری نیفتند.
 
کاربران عزیز بسیار مراقب افراد شیاد و کلاهبردار هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی رایانه‌ای باشند.
 
بویژه در محیط‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی که هویت‌های کاذب و جعلی در آن رایج است و فروشندگان آن قابل اعتماد نیستند و احتمال این که جزو مجرمان سایبری باشند دور از انتظار نیست.
 
چندی پیش فردی که با فروش اکانت بازی آنلاین در شبکه اجتماعی موبایلی کلاهبرداری کرده بود، در استان گیلان توسط همکاران ما شناسایی و دستگیر شد.
 
همچنین برخی منتشرکنندگان این بازی‌ها با انتشار نسخه‌های جعلی یا کرک شده بازی روی اینترنت که حاوی ویروس و بدافزار است قصد آسیب رساندن به کاربرانی را دارند که برای دریافت این بازی‌ها پولی پرداخت نمی‌کنند و به صورت غیرمجاز این بازی‌ها را دانلود می‌کنند.
 
کاربران زمانی که این بازی‌ها یا اپلیکیشن‌ها را دانلود می‌کنند گرفتار بدافزارها و ویروس‌ها می‌شوند و ممکن است اطلاعات مهم آنها به سرقت رفته یا اطلاعات مهم آنها از طریق باج‌افزارها و با قصد گروکشی و اخاذی به صورت رمز درآید که برای بازیابی نیازمند پرداخت وجه به هکر است.
 
هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات و دسترسی به محتواهای آموزشی و توصیه‌ای پلیس فتا می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا مجرمانه آن را در بخش ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازی‌های رایانه ای نیز به سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نشانی www.ircg.ir مراجعه کنند.

نظرات بینندگان