کد خبر: ۷۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 12 مرداد 94

یک شیر تو شیر واقعی در شیراز/ همایشی که نشان داد شیرازی ها سحرخیز و بانشاطند

تسهیل سرمایه گذاری، قطار شهری و احترام به حقوق شهروندان، گفتگوی تلویزیونی رییس جمهور از جمله مطالب امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالادحدود سه هفته پیش بود که وزیر صنعت و معدن در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد: «براساس بخشنامه جدید معاون اجرائی رئیس جمهور، قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله شیر و لبنیات  6 درصد افزایش خواهد داشت». بعد از آن سخنگوی دولت گفت: «دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت مواد غذایی نداشته است»، این پروسه تایید و تکذیب دولتی ها واکنش هایی را در میان اتحادیه ها و تعاونی های لبنی داشت در همین رابطه خبر جنوب طی گزارشی با عنوان«اوضاع شیر تو شیر صنایع شیر در شیراز» در مصاحبه با مدیر عامل شرکت تعاونی و صنایع شیر و فرآورده های لبنی فارس به نقل از وی نوشته است:« افزایش قیمت فرآورده های لبنی هم به ضرر تولید کننده و هم مصرف کننده است هر افزایش قیمتی موجب کاهش مصرف لبنیات و به تبع آن کاهش تولید این فرآورده ها می شود، کاهش مصرف لبنیات موجب کاهش سطح سلامت مردم شده و کاهش تولید نیز ضرر و زیان تولید کنندگان را به دنبال دارد و به تبع آن موجب اخراج تعداد دیگری از کارگران می شود»

سالاد

ابراهیم معتمدی با اشاره به تعطیلی 40 درصد کارخانجات لبنی در فارس و بیکار شدن حدود 500 نفر می گوید:« با افزایش قیمت شیر بعد از هدفمندی یارانه ها، 19 کارخانه لبنی فارس تعطیل شد و آخرین واحدی که تعطیل شد خرداد ماه امسال در مرودشت بود»

تیتر دیگر شماره امروز خبر جنوب مربوط به ماجرای پزشک ممسنی است. «گروه بازرسی وزارت بهداشت حادثه پزشک جراح ممسنی را بررسی می کند»، محمد هادی ایمانیه با اشاره به نشست خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشته: «موضوع بازداشت پزشک جراح ممسنی در حین انجام خدمت مطرح و وزیر بهداشت با اعزام گروه تحقیق به استان فارس برای پیگیری دلایل این حادثه موافقت  کرد. همچنین در مکاتبه با رئیس کل دادگستری استان فارس، درخواست پیگیری و رسیدگی جدی حادثه بازداشت پزشک جراح بیمارستان ممسنی شده است»

«پروژه های نیمه تمام دانشگاه شیراز سالانه 4 میلیارد تومان خسارت به بار می آورد»، قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز با اعلام این خبر گفته است:« ساختمان های نیمه تمام که ساخت و ساز آن طول کشیده، خسارت زیادی به دانشگاه شیراز وارد کرده و سالانه به طور میانگین به دلیل تورم 25 درصد قرار دادرا باید به پیمانکار اضافه تر بدهیم تا کارگاه نگهداری و موقعیت پروژه حفظ شود»

 «شیراز میزبان کمیسیون مشترک ایران و روسیه با حضور 16 استاندار»، مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی وبین الملل استانداری فارس در مصاحبه با ایرنا گفته است: «سومین نشست کارگروه استانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روزهای 16 و 17 مردادماه جاری به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد. در این نشست که اعضای کمیسیون مشترک ایران و روسیه و استانداران 16 استان کشور حضورخواهند داشت برای بسط و گسترش همکاری های متقابل ایران و مناطق فدراسیون روسیه تصمیم گیری خواهد شد»

سالاد تیتر یک خود را به افشانی و جلسه هماهنگی بانک های استان اختصاص داده است: «تسهیل سرمایه گذاری». افشانی ضمن  تاکید بر این موضوع گفته است که سرمایه گذاران از میان 31 استان کشور، بهترین شرایط را انتخاب می کنند.

عکس امروز این روزنامه مربوط به فوت « احمد علامه دهر» است که با ««علامه دهرِ» تئاتر فارس «پرده نشین» شد» تیتر شده است. علامه دهر از بازیگران پیش کسوت تئاتر و تلویزیون بود که در فیلم هایی مانند «مختارنامه» به ایفای نقش پرداخت و به علت عارضه مغزی که باعث کمای چند ماهه وی شده بود، به دیدار حق شتافت. این خبر در نهمین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده و به گفتگو با دختر علامه دهر مربوط می شود که در مورد وضعیت پدرش در روزهای پایانی عمر گفته است.

چندی قبل سایت شیرازه طی گزارشی با عنوان «گلایه هایی که شنیده نمی شوند؛ از اتوبوس های لخت تا ایستگاه هایی که نام دارند و نشان ندارند!» به بررسی وضعیت اتوبوس های شرکت واحد پرداخته بود. یادداشت امروز این روزنامه هم که با عنوان «اتوبوسرانی شهری» به همین موضوع پرداخته است.

سالاد تغییر مسیر اخیر در بعضی از خیابان های شیراز خبری بود که چند روز پیش در سطح رسانه های استانی گسترش یافت. اولین حاشیه این خبر امروز در روزنامه ها به چاپ رسیده است. تیتر یک امروز این روزنامه مربوط به همین موضوع و انتتقاد رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر است که با توجه به وضعیت اسفناک ترافیک خیابان زند گفته: «پلیس بدون مصوبه شورای ترافیک مسیر برخی خیابان ها را عوض کرده است». عکس امروز هم از ترافیک خیابان زند گرفته شده است.

صفحه پایانی این روزنامه میزبان خبر مربوط به همایش پیاده روی شیراز است که با صحبت رییس هیئت ورزش های همگنی فارس تیتر شده است: «همایش پیاده روی نشان داد شیرازی ها سحرخیز و بانشاط هستند».

سالاد نبود فرهنگ ترافیکی در بین رانندگان شیرازی و مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی در حوزه ترافیک از جمله دلایلی است که در گزارش امروز سبحان برای ترافیک شیراز عنوان شده است. این موضوع در کنار عرض کم خیابان ها و صبر ترافیکی پایین رانندگان از جمله محور های مهم این گزارش است که با عنوان «هنوز تصمیم گیری برای اجرای طرح ترافیک در شیراز خوب است» به نقل از دبیر شورای ترافیک استان، در جایگاه تیتر یک این روزنامه قرار گرفته است.

صفحه 8 این روزنامه هم حاوی مطالب مهمی است؛ «قریب به 17 هزار زندانی در زندان های فارس به سر می برند» یکی از ایم مطالب است که به نقل از القاصی مهر کار شده است. وی در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری فراشبند به این موضوع اشاره کرده و گفته: «اگر مسئله ناامنی در یک شهرستان اتفاق بیفتد قطعا ما مسئول خواهیم بود».

دومین مورد در این صفحه نشست خبری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس است که با اشاره به این که در برنامه ها و مراسم انقلاب نیاز به یک استراتژی داریم، گفته: «نمی توانیم با شعارهای کم محتوا مردم را پشت انقلابمان نگه داریم».

سالاد تبریک یکی از کانون های استان به افشانی به مناسبت انتصاب وی به عنوان استاندار فارس، تیتر یک این روزنامه شده و بسیار بیشتر از تیتر یک خودنمایی می کند! تقریبا تمام صفحه نخست این روزنامه به نیازمندی ها و اطلاعیه ها پرداخته و تنها موضوعی که در این صفحه جا شده گفتگوی تلویزیونی رییس جمهور است که با «دستاوردهای امروز فراتر از تصورات دیروز است» تیتر یک شده است.

«قطار شهری و احترام به حقوق شهروندان» تیتری است که در صدر اخبار داخلی جا گرفته است. خبرنگار این روزنامه در جریان بازدید اعضای شورای ترافیک از مترو به سراغ آنها رفته و از هرکدام از این بازدیدکنندگان مطلبی کوتاه در مورد مترو شیراز به چاپ رسانده است.

کاریکاتوری دیگر با موضوع کم آبی فارس؛

سالاد
نظرات بینندگان