کد خبر: ۷۳۷۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

واگذاری زمین مجانی به سازمان‌ها یعنی سرمایه گذاری/ شهرداری چند کارشناس به همدان بفرستد/ از پاک فطرت تقدیر شود

حق نگر گفت: از شهردار شیراز تقاضا دارم تعدادی از کارشناسان و شهرداران را به شهر همدان اعزام نمایند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیکاری و سرگردانی جوانان و فارغ التحصیلان را یکی از بزرگترین مشکلات استان فارس و شهر شیراز عنوان و اظهار کرد: بیکاری باعث افزایش انواع ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی نظیر سدمعبر، توسعه دست فروشی، روی آوردن به اعتیاد، مشکلات طلاق، انهدام بنیان خانواده ها، افزایش سن ازدواج و هزاران مشکل دیگر شده است.

محمد حق‌نگر در صد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: از مهمترین برنامه هایی که باید مدیران استان و تصمیم سازان روی آن کار کنند بحث توسعه اشتغال می باشد و در این بین شورای شهر شیراز نیز وظایفی دارد که باید به‌عنوان خادمین و نمایندگان مردم شیراز آنرا دنبال نماید.

وی با اشاره به طرح واگذاری زمین در بافت تاریخی به سازمان ها و ارگان‌های سایر استان‌های کشور در شورای سوم که به منظور ایجاد اشتغال در شهر شیراز طراحی شده بود، گفت: در آن زمان استاندار وقت از این ایده استقبال کرد ولی متأسفانه در شورای شهر و شهرداری شیراز اقبالی از طرح صورت نگرفت.

حق‌نگر خاطرنشان کرد: واگذاری زمین مجانی به سازمان‌هایی نظیر سازمان‌های نظام مهندسی، نظام پزشکی، شورای اصناف و هیئت‌های مذهبی استان های دیگر جهت ساخت هتل و زائرسرا در شهر شیراز عین سرمایه‌گذاری است.

وی ضمن تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر مشهد توضیح داد: در شهر مقدس مشهد با برنامه‌ریزی در قالب ساخت زائر سرا توانسته اند سرمایه های پایداری را از 30 استان کشور برای این شهر جذب نمایند، به طوری که در پروژه بزرگ ساخت زائرسرا در شهر مشهد همه استان های کشور با بذر پاشی شهردار مشهد درگیر شده و هر استان حداقل 20 میلیارد تومان در مشهد سرمایه گذاری آنی و تا سال‌های طولانی سرمایه گذاری پایدار در مشهد انجام خواهند داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در حالی که شهر مشهد از نظر ساخت و ساز هتل کاملاً اشباع شده است ولی شورا و شهرداری مشهد با این ابتکار خویش توسعه پایدار و ایجاد اشتغال شهروندان شهر مقدس مشهد را تضمین نموده و به نظر من رسالت شورایی خویش را نسبت به مردم مشهد انجام داده اند.

حقنگر با بیان اینکه نباید فرصت سوزی کرد، گفت: امروزه در بیشتر شهرهای ایران به صورت چراغ خاموش پروژه‌های بزرگ و منحصر به‌فردی در دست اقدام است و شهرهای کشور روز به‌روز رده‌های خود را بالا می برند.

وی با بیان اینکه اقلیم و آب و هوای همدان تقریباً مثل شیراز است و توسعه زیست محیطی و بخش گردشگری آن شهر الگوی مناسب برای شیراز است، اظهار کرد: از شهردار شیراز تقاضا دارم تعدادی از کارشناسان و شهرداران را به شهر همدان اعزام نمایند تا به‌عنوان نمونه از پروژه باغ موزه دفاع مقدس و پروژه دهکده گردشگری ( گنج نامه) آن دیدار و بازدید نمایند زیرا لازم است تا همدانی‌ها مانند اصفهانی‌ها از ما سبقت نگرفته اند در مسابقه توسعه با آن‌ها رقابت و تعامل کنیم.

این عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان فارس حضرت آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب در جریان معارفه استاندار جدید فارس نهایت تدبیر و درایت را به‌کار بردند، افزود: این امر برخواسته از فرهنگ غنی، حلم، علم و تمدن مردم این دیار می باشد که از دور اندیشی و تدبیر بزرگان استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که بزرگ منشانه از موضع حق خویش بخاطر مصلحت نظام و تعالی استان چشم پوشی نمودند تقدیر می‌کنم و برای استاندار فارس آرزوی توفیق خدمت و حل مشکلات عمده استان را دارم و امیدوارم با تعامل سازنده بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار و کلیه مدیران استان شاهد توسعه همه جانبه استان فارس باشیم.

حقنگر در ادامه سخنان خود ایجاد شور و نشاط و فراهم کردن اسباب سر زندگی شهروندان را از وظایف شهرداری‌ها دانست و گفت: به شهرداری شیراز که در اجرای برنامه های نشاط بخش و پیاده روی خانوادگی گوی سبقت را از سایر شهر های کشور ربوده است، تبریک می‌گویم و از شهردار شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تقاضا دارم از ابتکار بسیار ارزنده سیروس پاک فطرت در برپایی پیاده روی 170 هزار نفری در شهر شیراز تقدیر کنند.

وی با بیان اینکه خلق و خوی مردم و جوانان شهر شیراز بیش از سایر شهر های کشور احتیاج به برنامه های تفریحی و نشاط انگیز دارد، تصریح کرد: در برنامه های عمرانی و پروژه های سال 93 و سال 94 نیز طرح هایی مثل احداث سورتمه و تله کابین، پیست موتور سواری و احداث پارک کوهستان دیده شده بود که متأسفانه تا کنون عملیاتی نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در شهرهای دیگر مثل همدان، تبریز، کرمانشاه، مشهد، رامسر فعالیت های فوق سرعت بالایی یافته و باعث سرزندگی و نشاط شهروندان و همچنین توسعه اشتغال در آن شهرها شده است بنابراین خواهشمندم شهردار شیراز تأکیدی جدی برای عملیاتی شدن حداقل تعدادی از پروژه های فوق داشته باشد تا در پایان سال 94 شاهد افتتاح یکی دو مورد از آن‌ها باشیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
0
تا حالا زمین مجانی به هیئات و کانون های فرهنگی منسوبین خود می دادن و از این به بعد جاده برای واگذاری زمین به نظام مهندسی و ... باز شد که به اسم زائر سرا بسازن و بعد چند سال تخریب ساخت مجتمع تجاری!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
0
ابتکار پیاده روی خانوادگی جناب سیروس پاک فطرت!
پیش به سوی انتخابات مجلس!
باغبان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
0
دغدغه شهرداري شيرازفعلا" مراقبت ازباغات مي باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!