کد خبر: ۷۳۷۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
تاملی بر آن چه در تفرجگاه های سپیدان می گذرد

میزبانی که نمی تواند به شایستگی از پس «حبیب خدا» برآید/ باغ داران خوشحال و مسافران سرگردان

مسافری می گوید: براي ورود به مناطق گردشگری و تفرجگاه ها و پاركينگ ها باید گاها تا 35000 تومان پرداخت کنیم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، وجود باغها وچشمه های و  رود های جاری و جنگل‌هاي زيبا، طبيعت بكر، پارك‌هاي طبيعي، فضاهاي رودخانه‌اي مطلوب و جاذبه‌هاي دلنشين و قرار گرفتن در مسير کوهستانی، سپیدان را به قطب گردشگري كشور و منطقه تبديل كرده است تا جايي كه براساس آخرين آمارها در  سال گذشته  شهرستان سپیدان حضور بيشترين مسافر را شاهد بوده و توانسته است رتبه های برتر جذب گردشگر را به خود اختصاص دهد. در اين‌ ميان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دلسوزان عرصه گردشگري، رضايتمندي مسافران به اين شهرستان است تا اين سفرها در فرصت‌هاي بعد به همين مناطق تكرار شود و به قول معروف گردشگران به سبب نارضايتي عطاي سفر به سپیدان را به لقايش نبخشند، اما به‌رغم استقبال پرشمار مسافران  سپیدان را براي سفر انتخاب كرده بودند، مسوولان آنچنان كه بايد نتوانستند شرايط مطلوبي براي آنها فراهم آورند.

مارگون نوشت: در همين راستا نبود امكانات رفاهي براي جذب گردشگر، اسكان، بهداشت، نبود امكانات تفريحي عمومي و ورزشي را يكي از مهم‌ترين مشكلات موجود در اين عرصه دانست. هريك از آنها به دليل نداشتن اماكن رفاهي مناسب و عدم بهره‌وري از آب شرب استاندارد به ميزان لازم، نبود سرويس‌هاي بهداشتي مناسب از لحاظ كمي و كيفي و عدم رسيدگي به آنان موجب دلسردي و بيزاري مسافران شده است.

طبيعت خدادادي، باغ وچشمه های زیبا، رودخانه های وآبهای جاری بيشترين عامل جذب مسافران است. اما متاسفانه تمامي اين مواهب خدادادي و طبيعت زيبا بدون ساماندهي در اختيار مسافران قرار مي‌گيرد.

قيمت‌هاي نجومي و سرگرداني مسافران

بي‌كيفيت بودن غذاي برخي اماكن پذيرايي، نامناسب بودن وضعيت بهداشتي پارك‌ها و اماكن گردشگري، كمبود كمپينگ و مراكز اقامتي، عدم رعايت بهداشت در تعدادي از مراكز پذيرايي و تفرجگاه‌ها، انباشت زباله در تفرجگاهها و پاركينگ‌هاي جنبي، گراني كنترل نشده مكان‌هاي اقامتي و ويلاها و كمبود راهنما را بايد به عنوان برخي از موارد نارضايتي مسافران در سپیدان برشمرد. مسافری درگفتگو به خبرنگار ما، گفت: اماكن مناسب براي اسكان و اقامت مسافران در سپیدان وجود نداشت و ويلاها و مكان‌هاي اقامتي موجود هم با قيمت‌هاي بسيار بالا (شبي هشتاد هزار تومان به بالا)‌ خدمات ارائه مي‌كردند كه موجب دلسردي گردشگران براي سفر مي‌شود.

وی همچنین گفت: براي ورود به مناطق گردشگری و تفرجگاه ها و پاركينگ ها باید گاها تا 35000 تومان پرداخت كرديم، اما با ورود به اين منطقه هيچ‌گونه خدماتي از جمله سرويس بهداشتي وجود ندارد و معلوم نيست براي چه اين مبلغ دريافت مي‌شود.

اين مسافر افزود: در برخی مکانها كانكس هایی نصب شده بود  نشان مي‌داد اتاقك سيار سرويس بهداشتي است، اما بر در آن قفل زده بودند و فقط به صورت نمايشي نصب شده بود. به نظر مي‌رسد نظارت بر ويلاهاي استيجاري نيز در تابستان امسال از كنترل گردشگري سپیدان خارج شده بود، به نحوي كه افزايش نجومي بهاي ويلاها و سوئيت‌ها سبب شد تعداد زيادي از مسافران در پارك‌ها و ديگر نقاط به چادر روي آورند.

نارضايتي و گلايه‌مندي مردم  از نبود و كمبود امكانات و خدمات رفاهي در حالي است كه مسوولان گردشگري معتقدند تمام شرايط و امكانات لازم براي استقبال و پذيرايي از مسافران تابستانی را مهيا كرده‌اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
0
مشکلات گفته شده بخشی از موضوع است اما بی مبالاتی و بی قید و بندی گردشگران نیز قسمت عمده مشکلات گردشگری امروز اسن مناطق است. برخی از افراد انگار از کشوری دیگر آمده اند و با ویژگی های فرهنگی ایران آشنایی ندارند. گردشگری را مساوی با بی بند و باری گرفته اند. ادامه این روند تهدیدی جدی و مخرب فرهنگ بومی مناطقی است که هنوز ته مایه های از فرهنگ بومی خود را حفظ کرده اند.