کد خبر: ۷۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
گپ‌وگفت لادستان با برترین‌های کنکور/۶

رتبه برتر کنکور: سایت سازمان سنجش یعنی استرس

رتبه ۴۲۸ کنکور سراسری می‌گوید که کنکوری خواندن، دقیقاً درست خواندن است نه زیاد خواندن.
به گزارش سرویس شهرستان های  شیرازه به نقل از لادستان؛ پس از اعلام نتایج اولیه بزرگترین ماراتن علمی کشور، داوطلبان ورود به دانشگاه بخشی از استرس خود را پشت سر گذاشتند. و در ادامه، تلاش خود را برای پذیرفته شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود انجام می‌دهند.

خبرنگاران لادستان به مدت یک هفته، هر روز یک مصاحبه را با برترین‌های آزمون سراسری سال ۹۴ در همین مجله خبری منتشر می‌کنند. و در روز آخر جالب‌ترین بخش گفت‌و‌گو را در قالب کلیپ نشر می‌دهند.

ششمین گپ‌وگفت ما با امیرحسین جلال‌پور، فارغ‌التحصیل رشته تجربی از دبیرستان شهید بهشتی است که موفق به کسب رتبه ۴۲۸ منطقه دو و ۹۲۸ کشوری شده است.

* روز کنکور برای شما چگونه بود و چطور گذشت؟

شب کنکور با پدرم چند دقیقه‌ای قدم زدیم و شام خوردیم و با خیالی راحت خوابیدم. روز کنکور هم خوب بود تا زمانی که سر درس زیست رسیدم که دستم کم‌کم می‌لرزید ولی الحمدلله خوب بود. تقریباً توانستم خودم را کنترل کنم و بر استرسم غلبه کردم.



* چطور از رتبه خود مطلع شدید؟

یکی از دوستان به من خبر داد. اصلاً باورم نمی‌شد که این رتبه را آورده‌ام. تا اینکه خودم وارد سایت شدم و با چشم خودم دیدم. دوستم خوب موقعی خبرم داد چون روزهای آخر خیلی برایم سخت می‌گذشت و خود را به نحوی سرگرم می‌کردم تا استرس را درک نکنم تا حدی که بازی کامپیوتر می‌کردم.

* همان لحظه‌ای که رتبه خودتان را دیدید، چه حسی داشتید؟

از آن چیزی که خودم انتظار داشتم بهتر بود. چون چیزی که خودم پیش‌بینی می‌کردم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بود که الحمدلله بهتر شد. ولی از آن چیزی که خانواده و دوستان انتظار داشتند بدتر بود.

* واکنش خانواده چگونه بود؟

بُهت‌زده بودند. رشته‌ای که می‌خواهم بروم پزشکی است و حتماً با این رتبه قبول می‌شوم ولی خانواده استرس داشت اما در حال حاضر با آن کنار آمده‌اند.

* نحوه درس خواندن شما چگونه بود؟

درس خواندن را از سال دوم به صورت آکادمیک شروع کردم. دنبال این بودم که روش درس خواندن برای کنکور را پیدا کنم. چون خواندن هر درسی روش خاص خود را دارد. درس خواندنم آهسته و پیوسته بود. ارتباطم خیلی کم و محدود بود و سرمایه‌گذاری فقط روی درس داشتم. کنکوری خواندن، دقیقاً درست خواندن است نه زیاد خواندن.



* آیا زمانی را هم برای تفریح در نظر می‌گرفتید؟

تفریح من بیرون رفتن با بچه‌ها نبود بلکه خواندن کتاب‌های رُمان و غیردرسی بود. ماهی یک بار بیرون می‌رفتم نه اینکه هر هفته بیرون باشم.

* از کلاس‌های کنکور هم استفاده می‌کردید؟

کلاس‌های ریاضی و فیزیک را در مدرسه شرکت می‌کردم و درس شیمی و زیست جمع‌بندی را در آموزشگاه.

* مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور چه بود؟

امید و انگیزه از طرف خانواده و اینکه آدم به خودشناسی برسد، از طرف شناختی که خانواده در وهله اول به آدم می‌دهد و نهایتاً به خودشناسی که مقدمه خداشناسی است.
رمز موفقیتم را ایمان، توکل و انگیزه می‌دانم.

* اولویت شما برای انتخاب رشته چیست؟

پزشکی شیراز

* اگر باز هم کنکور بدهید، چه اشتباهی را دوباره تکرار نمی‌کنید؟

کمتر به حرف دیگران گوش می‌دهم. آدم‌های مختلفی را در فضای کنکور می‌بینید، آدم‌های باانگیزه، باامید و باانرژی هست و آدم‌های سست و بی‌استقامت هم هستند. من مثالی می‌زنم؛ امیرحسین رهبر آدمی بود که اگر زمین می‌خورد دوباره بلند می‌شد. من ایستادگی این را از او یاد گرفتم.
در جلسات آزمون پیش افرادی نمی‌نشستم که انرژی منفی بدهند.

* بیشترین چیزی که می‌تواند موفقیت دانش‌آموزان در کنکور را تهدید کند، چیست؟

عدم اعتماد به نفس و خودباوری

* این اعتماد به نفس چطوری به دست می‌آید؟

با کار کردن و زحمت کشیدن؛ در خانه ماندن و رنج حضر و سفر کشیدن.



* هدف شما برای ورود به دانشگاه چیست؟

فضای بزرگ‌تر را تجربه کنم و آدم‌هایی با جنس‌ها و فرهنگ‌های مختلف را ببینم. هدف نهایی این است که وقتی دانشگاه را به پایان رساندم بر جامعه تاثیر مثبت و مفید بگذارم.

* چه توصیه‌ای برای کنکوری‌های آینده دارید؟

درس بخوانند. چون با نخواندن، هم به خودشان و هم به خانواده‌شان خیانت می‌کنند.

من یک کلمه می‌گویم و شما درباره آن یک یا چند جمله بگویید.

کنکور

ماکت زندگی

تست

تجربه

کنکور آزمایشی

خوش بُوَد گر محک تجربه آید به میان

نمره منفی

قدرت نه گفتن

سایت سنجش

استرس

رتبه ۴۲۸

حق

والدین

عشق

مشق شب

الدرسُ مره و التكرار اَلفٌ

دانشگاه

آینده

و حرف آخر؟!

ما یک سال قبل از کنکور یاد گرفتیم که به خدا توکل کنیم و این اشتباه بود. من از دوستانم می‌خواهم که همیشه و هر جایی که هستند به یاد داشته باشند که یک نفری هست که بالاتر و عالم‌تر به همه چیز است و یک نفری هست که مصلحت خودشان را بهتر از خودشان می‌داند. پس توکل کنند، ایمانشان را قوی و ارتباط‌شان را با خدا و اهل‌بیت(ع) مستحکم کنند. ان‌شاالله در زندگی موفق باشند.
برچسب ها: لارستان ، کنکور94
نظرات بینندگان