کد خبر: ۷۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 13 مرداد 94

اختلاس میلیاردی در جهرم/ برچسب زنی به واحد های صنفی شیراز!

جلسه علنی شورای شهر که همراه با بحث و جدل‌هایی بوده در اکثر روزنامه‌ها کار شده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد نایب رییس شورای شهر شیراز از «لزوم پیشگیری از حاشیه نشینی با افزایش هزینه زندگی در شهر!» گفته که تیتر یک شده است. طالبان در جلسه شورای شهر با اشاره به افزایش این معضل در شیراز گفته باید با افزایش هزینه زندگی در این محدوده ها از افزایش مهاجرت و زندگی حاشیه نشینی پیشگیری کنیم. عکس امروز هم در رابطه با همین موضوع انتخاب شده است.

از جمله اخباری هم که در صفحات داخلی به چاپ رسید مربوط به جلسه شورای شهر و کشمکش های مربوط به مصوبات قبلی شورای شهر است که با تیتر «استانداردسازی وسایل بازی در پارک های شهر همچنان در هاله ای از ابهام» به چاپ رسیده است.

سالاد صحبت حدادعادل در نشست بررسی مذاکران هسته ای را تیتر یک خود کرده است: «بدنه مجلس مایلند نظر رهبری در مورد توافق عملی شود». وی در این جلسه ابراز نگرانی کرده: «آیا باید اقتصاد وابسته جایگزین اقتصاد مقاومتی شود؟».

عکس امروز به بسیج رسانه و جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس اختصاص یافته و با صحبت رییس سازمان بسیج رسانه فارس تیتر شده است: «جشنواره رسانه و دفاع مقدس، فرصتی ناب است». صدر اخبار داخلی به شرح کامل این خبر پرداخته است.

افزایش کاریکاتوری بودجه عمرانی؛

سالاد

سالاد مصوبه مقررات صرافی ها موضوع تیتر یک امروز این روزنامه است: «پالایش صرافی های شیراز». بر اساس این قانون قرار است صرافی ها میزان سرمایه خود را از 20 میلیارد تومان به 4 میلیارد تومان در شهر های بزرگ و 2 میلیارد تومان در شهرهای کوچک کاهش دهند.

«مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر شیراز گشایش یافت» تیتری است که برای عکس امروز انتخاب شده است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس در مراسم افتتاح این مرکز گفته: «این مرکز در مسیر مدرک گرایی قرار نمی گیرد».

یادداشت امروز با تیتر «آرایش بدون ذهن» به واکاوی استفاده از مواد آرایشی در ایران و عدم آراستگس ذهنی در ایران پرداخته استو در بخشی از این یادداشت آمده: «بر اساس آمارها ایرانی ها در مصرف لوکس مانند آرایش و جراحی زیبایی و... در ردیف های بالایی جدول جهانی هستند، ولی درتولید و مصرف فکر و آرایش ذهن و پرورش مغز در ردیف های آخرند».

گفتگویی با یک کارشناس مدیریت و برنامه ریزی در مورد اعتیاد هم در صفحات داخلی این روزنامه و با تیتر «16 میلیون ایرانی درگیر آسیب های اعتیاد» به چاپ رسیده است.

سالاد «افشای جزئیات اختلاس میلیاردها تومان در جهرم»، خبر جنوب به نقل از خبرگزاری قوه ی قضائیه نوشته:« بر اساس گزارش بازرس قانونی پست بانک، سرفصل سایر داراییهای این بانک شامل مبلغ 54 میلیارد تومان بابت جعل اسناد و برداشت های غیرقانونی در شعب و دفاتر خدماتی، طلب از کارکنان و کسر صندوق بوده که بابت آن مبلغ 21 میلیارد تومان ذخیره در حسابها منظور شده است. همچنین بابت صدور 24 فقره ضمانت نامه جعلی در شعبه جهرم، پرونده هایی در مراجع قضایی در حال رسیدگی بوده که تا تاریخ تنظیم گزارش مذکور (اواخر تیرماه 94) نتایج قطعی مشخص نشده است»

«ادعاهای خلاف درباره حادثه بیمارستان ممسنی»، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز گذشته در مورد حادثه بیمارستان ممسنی گفته است:« متاسفانه در مصاحبه یک دقیقه‌ای یک مسئول نظام پزشکی، ۶ مورد خلاف واقع از جمله شلاق زدن، حمله، عدم شناخت آن فرد به عنوان قاضی و ... وجود داشت» اژه ای بدون نام بردن از این مسئول پزشکی گفته است:« متاسفانه پزشک محترمی که در نظام پزشکی دارای مسئولیت است مصاحبه‌ای را با رادیو ایران انجام داد که وقتی من توضیحات وی در خصوص این ماجرا را با واسطه از طریق یکی از دوستان شنیدم در همان زمان گفتم که این پزشک حتما در نقل ماجرا اشتباه کرده است»

«برچسب زنی به واحد های صنفی شیراز!»، رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفته است:« واحد های صنفی بر حسب دارا بودن پروانه کسب و یا فاقد آن، با برچسب های رنگی مشخص می شوند» هاشمی بیان داشته:« واحد های صنفی دارای پروانه کسب برچسب سبز و فاقدین پروانه، برچسب قرمز می گیرند هر روز بیش از 250 پروانه کسب جدید در شیراز صادر می شود»

«شیراز؛ میزبان سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی با حضور 35 کشور جهان»، معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان فارس با اعلام این مطلب بیان داشته:« این اجلاسیه در مهر ماه امسال در شیراز برگزار می شود»حجت الاسلام دانش گفته:«فارس از دیرباز مرکز اشاعه فرهنگ غنی اسلامی و شیعی به مردم داخل و خارج از کشور بوده است و با برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی می توان این ظرفیت استان را احیا کرد و رونق بخشید»

سالاد دکتر پارسایی عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت فارس به گفتگو با نیم نگاه نشسته و از شرایط گردشگری فارس گفته است. پارسایی در بخشی از صحبت خود با اشاره به زیرساخت های موجود در این بخش گفته: «زیرساخت های گردشگری فارس جوابگوی پساتحریم نخواهد بود». این گفته پارسایی تیتر یک این روزنامه شده و تصویر امروز هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

مدتی قبل مشکلاتی در رابطه با موضوع وقف حسینیه رهپویان وصال به وجود آمد و به شدت در سطح رسانه ها بازتاب یافت و در نهایت مشکل بین واقف و هیئت رهپویان برطرف شد. جلسه دیروز شورای شهر همراه با مصوبه ای بود که می تواند فصلی جدید در فعالیت های این هیئت در سطح شیراز باشد. سخنگوی شورای شهر در این رابطه به نیم نگاه گفته: «2000 متر از زمین باغ جنت در اختیار کانون رهپویان وضال قرار می گیرد».

نظرات بینندگان