کد خبر: ۷۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 14 مرداد 94

تاکید چندین باره سازمان انتقال خون فارس بر عدم «خون فروشی»/ واکنش مسئولین شیراز به تحقیق غیرمنصفانه دانشگاه تهران/ خبری خوش برای «خانه به دوشان»

دیدار مدیران شهرداری شیراز با ائمه جمعه موضوعی است که تمام روزنامه های شیراز به آن پرداخته اند.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد شهردار شیراز در نشست هم اندیشی مدیریت شهری با ائمه جماعت مساجد با بیان اینکه شهرداری شیراز هیچ گونه کمک ریالی از دولت دریافت نمی کند و تمام درآمدش را از مردم دریافت می کند از هزینه 36 میلیارد تومانی شهرداری برای جمع آوری زباله یک سال مردم خبر داده است. پاک فطرت در بخش دیگری از صحبت های خود از هزینه 146 میلیاردی برای پاکسازی سطح شهر گفته است. این خبر در جایگاه تیتر یک این روزنامه قرار گرفته است: «36 میلیارد تومان، هزینه جمع آوری زباله در شیراز».

سالاد تیتر یک امروز که به «استقبال کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از توافق هسته ای» مربوط است در میان انبوهی از تبریکات و تبلیغات استتار شده است!

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به راه اندازی اولین بخش تزریق خون اتولوگ کشور(جایگزینی خود خواسته) در شیراز گفته: «خون فروشی نداریم». این خبر هم در سومین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است.

دیگر اخبار داخلی این روزنامه اما از سایر خبرگزاری ها آورده شده که از پرداختن به آنها می گذریم.

سالاد گزارش یکی از خبرگزاری ها را تیتر یک خود کرده است: «مسمومیت 1500 نفر در سپیدان». مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس از تایید نشدن مسمومیت آب گفته و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از منشا باکتریایی مسمومیت خبر داده است.

دیدار استاندار با شهردار و مدیران شهرداری در قالب عکس امروز این روزنامه و با تیتر «اسم شیراز با نشاط و شادی همراه است» به چاپ رسیده است.

اخبار داخلی این روزنامه هم چنگی به دل نمی زند.

سالاد روزنامه خبرجنوب امروز با تیتر «زمزمه افزایش وام مسکن به 150 میلیون تومان» روی گیشه های مطبوعات رفته است. این تیتر برگرفته از مصاحبه رئیس مجمع نمایندگان فارس با خبرگزاری تسنیم است. رضایی گفته: «سهم دولت در خانه دار کردن مردم بیشتر شود، به گونه ای که با رایزنی های صورت گرفته، مقرر شده، این سهم به 120 تا 150 میلیون تومان افزایش یابد». گرچه این خبر می تواند خبری خوش برای «خانه به دوشان» باشد، اما از آن جایی که سیاست های دولت در زمینه مسکن، هیچ گاه نتوانسته زمان خانه دار شدن مردم را کم کند، خیلی نمی توان به چنین اخباری دلخوش بود.

«هر پروژه جدیدی که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس بیاید روی آن خط کشیده می شود». این بخشی از صحبت های تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در جمع هیئت موسس انجمن مدیریت پروژه است. تاجگردون گفته: «تمام توان خود را روی اتمام پروژه هایی خواهیم گذاشت که مدیریت غیرمسئولانه و فاقد کارشناسی آن را نیمه کاره گذاشته است». انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دولت قبل اقدامی غیرکارشناسی بود و کسی در این باره تردیدی ندارد، اما آیا می توان همه پروژه های روی زمین مانده را غیرکارشناسی خواند؟ اگر این پروژه ها غیرکارشناسی است چرا آقای تاج گردون و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر اجرای آن تاکید دارند؟ از طرفی اگر سرمایه گذار خارجی که به طمع تصرف بازار ایران برای ورود به کشور صف کشیده اند، بخواهد در این استان سرمایه گذاری کند، چند پروژه کارشناسی و بسته سرمایه گذاری برای آن ها تعریف شده است؟

موضوع دیگری که خبرجنوب به نقل از برخی رسانه ها، ویژه به آن پرداخته، «شیراز سکولارترین شهر ایران!؟» است. این گزارش که ماحصل تحقیقات معنادار چند استاد و دانشجو در دانشگاه تهران است، ناجوانمردانه شیراز را سکولارترین شهر ایران معرفی کرده. البته این موضوع مربوط به چند ماه قبل است و شیرازه هم در این باره گزارشی نوشت. رئیس شورای شهر شیراز در واکنش به این تحقیق، آن را دور انصاف دانسته است. نیک مرام معاون فرماندار شیراز هم که این روزها در خبرگزاری فارس حضور پررنگی دارد، در واکنش به این موضوع گفته است: «این اخبار و آمار را تکذیب می کنم». قطعا اعلام موضع و بیان مشخصه های شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت از سوی مسئولین قابل تقدیر است اما معلوم نیست چرا مسئولین فارس در واکنش به حوادث پیرامونی، این اندازه محافظه کار هستند و به ندرت می توان مسئولی را یافت که سریع و قاطع مسائل را رصد و نسبت به آن واکنش نشان دهد.

نظرات بینندگان