کد خبر: ۷۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

نماینده لار، خنج و گراش: در صورت موافقت رهبر انقلاب، حجت الاسلام شیرمردی امام جمعه لار می شود

نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس به همراه جمعی از معتمدان این شهر با مسئول ستاد نماز جمعه تهران دیدار کردند.
به گزارش شیرازه به نقل از لادستان، جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مردم و معتمدان لارستانی با حجت الاسلام سید یدالله شیرمردی مسئول ستاد نماز جمعه تهران دیدار کردند.

در این سفر علاوه بر رایزنی‌هایی با حجت الاسلام شیرمردی، مردم لار با حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و همچنین غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری نیز دیدار کردند.


جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در این باره خاطرنشان کرد: هیاتی که امروز از لار حرکت کرده و با هدف پیگیری تعیین امام جمعه جدید برای لار به تهران آمده بود برنامه‌های فشرده و مفیدی داشت.

وی افزود: این تیم که متشکل از معتمدین، نمایندگان روحانیت، نمایندگان اصناف، نمایندگان فرهنگیان و گروه‌های مختلف مردم بود با تحمل رنج راه از لار تا تهران امروز طبق برنامه دیدارها را انجام داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اولین دیدار طبق برنامه ریزی‌های قبلی با حجت الاسلام سید یدالله شیرمردی، دبیر ستاد نماز جمعه تهران انجام شد که وی با بررسی‌های انجام شده با شاخص‌ها و معیارها از میان سایر افراد واجد شرایط، اجماع لار که متشکل از طیف‌های مختلف فکری و اجتماعی بود به اتفاق وی را برای انتصاب به سمت امامت جمعه لار پیشنهاد دادند و بر همین اساس بنده به عنوان نماینده مردم پیگیری کرده تا جلسه‌ای با حضور معتمدین با خود آقای شیرمردی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه قبل از این سفر نیز، فعالیت‌هایی از جمله دیدار بنده با حجت الاسلام تقوی و بیان دیدگاه و خواست مردم و تقاضای پیگیری آن، و همچنین جلسه‌ای به همراه جناب بروجردی با آقای شیرمردی که در آن اهمیت امامت جمعه لارستان را با توجه سابقه قدمتش مطرح شد، داشته‌ایم و خواستار پذیرش این امر از جانب وی شدیم.

جعفرپور افزود: پیش از این با غلامعلی حدادعادل در مجلس صحبت کرده و اوضاع لارستان و خلأ ناشی از فقدان آیت الله آیت اللهی و بعداز ایشان مرحوم نوربخش و همچنین لزوم وجود شخص واجد الشرایطی برای جبران این خلا را با وی در میان گذاشتم و تقاضای مساعدت کردم.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: بر همین اساس امروز دیدارهایی تدارک دیده شد که اولین آن نُه صبح با حجت الاسلام شیرمردی در محل دبیرخانه نماز جمعه تهران صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه که بیش از یک ساعت طول کشید ابتدا بنده راجع به خواست مردم و شرایط ویژه لارستان، تدین و ویژگی‌های مردم، لزوم حضور روحانیون متعهد و بصیر برای تداوم راهی که بزرگان راحل منطقه پایه گذاری کرده بودند، تقویت و توسعه فرهنگ دینی در منطقه، پاسخگویی به شبهات و مسائل متعددی که نسل جوان با آن درگیر بوده و همچنین تداوم وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در منطقه، از قول مردم تقاضا کردم که آقای شیرمردی مسئولیت امامت جمعه لار را هرچند در تهران هم در سمت خطیری هستند، بپذیرند.

جعفرپور با اشاره به سحنان حجت الاسلام شیرمردی تصریح کرد: حجت الاسلام شیرمردی ابتدا راجع به سوابق دینی و انقلابی مردم لارستان صحبت کردند که آشنایی کامل داشته و پس از یاد کردن از بزرگان منطقه مانند سید عبدالحسین لاری پیرامون مسئولیتش در تهران و سرنوشت ساز دانستن آن صحبت کرد.

جعفرپور افزود: آیت الله شیرمردی پس از مواجهه با اصرار مردم با اشاره به اینکه وی در سمت فعلی خود توسط بزرگان نظام منصوب شده طبیعتا نظر آنها و مشخصا مقام معظم رهبری مهم بوده و اگر ایشان کار را به جناب شیرمردی واگذار کنند در این شرایط موافقت میکند.

رئیس کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: پس از دیدار با حجت الاسلام شیرمردی به دیدار حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور رفته و در آن جلسه بنده و دیگران به نیاز به وجود روحانی آگاه در منطقه اشاره کردیم.

تقوی در این دیدار از دیدگاه خود مساله لارستان را بسیار مهم ارزیابی کرده و با مشاهده درخواست مصرانه مردم گفت: من خود نیز موافقم و این نظر موافق را به مقام معظم رهبری عرض کرده و اگر ایشان مخالفتی نداشت ما ابلاغ جناب شیرمردی را انجام می دهیم.

جعفرپور گفت: همچنان طوماری را که مردم و هیئت‌های مختلف آن را امضا کرده و در آن از مقام معظم رهبری تقاضا کرده بودند که حجت الاسلام شیرمردی را به امامت جمعه لار نصب کنند به سید رضا تقوی تقدیم کرده تا به مقام معظم رهبری برسانند.

وی افزود: پس از آن به دیدار حدادعادل در منزل وی رفتیم که در آن جلسه نیز همان توضیحات را در مطرح کردم و اینکه مردم به وی به عنوان یک عنصر انقلابی که آشنای به منطقه و تاریخ آن است نگاه می‌کنند و همچنین در صحبت های کوتاهی حجت الاسلام رمضانی، محتاجی و نراقی مطالبی را بیان کردند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حدادعادل با توجه به اهمیت لارستان و به مردم فهیمی که در آنجا زندگی می‌کنند گفتند من کاری که بتوانم انجام داده و این موضوع را خدمت مقام معظم رهبری عرض می‌کنم.


لازم به ذکر است برخی از حاضران از جمله حجت الاسلام رمضانی، منصور محتاجی از طرف اهل سنت منطقه و نراقی از طرف بدنه مردم و اصناف لارستان درخواست‌های مردم را در جلسات مطرح کردند.
برچسب ها: لارستان ، امام جمعه
نظرات بینندگان