کد خبر: ۷۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
فرماندار آباده:

خبرنگارانی که کمیت بالای تولید دارند برای جذب مخاطب هزینه و وقت صرف کنند

زارع گفت: سطح فرهنگی شهرستان بالا، اما سطح تحمل افراد در کنار یکدیگر بسیار کم است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما؛  17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی است، خبرنگاری که با ایثار جان خود در راه رسیدن به اهداف والا ، نامی در تاریخ این مرزوبوم ثبت می‌کند که فرصتی می‌شود برای تقدیر؛ تقدیر از قلم نگارنده هایی که در طول دوران، تاثیر شگرف بر سرنوشت آدمی داشته است.

خبرنگاران شهرستان که هر چند روز دارند اما حال و روزی ندارند، در این روز میزبان سیل پیامک های تبریک و لوح های تقدیر چند امضایی از سوی مسئولین دریافت کردند اما...

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر آباده و شهرداران و مسئولان ادرات و خبرنگاران در سالن اجتماعات شهرداری آباده برگزار شد.

فعالان عرصه خبر، پیش از آن در ابتدای این روز برای دیدار فرماندار شهر، در فرمانداری آباده گرد هم جمع شدند و پای سخنان محمدرضا زارع فرماندار آباده نشستند.


فرماندار آباده ضمن تبریک روزخبرنگار، به نقش خبرنگاران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس از جمله حوادثی بود که توسط خبرنگاران به ثبت رسید و اگراین عزیزان حضور نداشتند، احتمال بی اطلاعی از اخبار آن زمان وجود داشت حال آنکه خبرنگاران و عکاسان با به تصویر کشیدن وقایع و به قلم درآوردن مطالب سبب حفظ آثار دفاع مقدس شدند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید منافع ملی را در نظر داشته باشند تا بتوانند کمک مناسبی برای دولت فراهم آورند؛ البته منافع ملی شامل منافع حوزه خبری خود خبرنگار نیز می شود و او باید به گونه ای خبر خود را تنظیم کند که آن انتقاد یا پیشنهاد قابل درک و فهم باشد.

فرماندار آباده از رسانه‌های شهرستان خواست تا به سهم خود در شفاف سازی سیاست‌های دولت در منطقه کمک کنند و اظهار کرد: سطح فرهنگی شهر بالا است اما سطح تحمل افراد در کنار یکدیگر بسیار کم است و این مسئله بسیار بدی است که باید سعی بر آن داشته باشیم که آن را حل کنیم.

زارع با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اواخر سال جاری، گفت: مسئولیت خبرنگاران در این انتخابات سنگین است و خبرنگاران باید فضایی دوستانه را در انتخابات سال جاری رقم بزنند.

زارع با بیان اینکه آسیب ها و مشکلات زیادی در حوزه حرفه ای خبرنگاری وجود دارد تصریح کرد: خبرنگارانی که کمیت بالای تولید اخبار را دارند باید برای جذب مخاطب نیز هزینه و وقت صرف کنند که چگونگی جذب مخاطب به عهده مدیر مسئول آن واحد خبری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آباده به ویژگی های یک خبرنگار خوب و حرفه ای اشاره و اظهار کرد: از جمله این خصلت ها می توان به صداقت، شهامت، سرعت انتقال، تعهد در اخلاق نام برد و امید است این خصلت ها در تمام خبرنگاران موجود باشد.

وی افزود: ادارات نیز باید انتقاد پذیر باشند تا خبرنگار در بهترین حالت کار خود را انجام دهد چرا که خبرنگاران دریچه های ورود به افکار مردم هستند.

پس از اظهارات فرماندار آباده خبرنگاران شهرستان برای حضور در مراسم گرامیداشت این روز وارد تالار شهرداری شدند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار و شهردار آباده از سخنرانان این مراسم بودند.

علی اکبر عرب شیبانی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده نیز در این مراسم ضمن گلایه از غیبت برخی مسئولان در مراسم روز خبرنگار گفت: خبرنگاری امر بسیار حرفه ای است و باید قدر آن را بدانیم.

در ادامه خبرنگاران و برخی از مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری ها به بیان مشکلات خود در عرصه خبرنگاری پرداختند.

گفتنی است درپایان از خبرنگاران ، نویسندگان ، روزنامه نگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی شهرستان آباده تقدیر بعمل آمد.



انتهای پیام/

نظرات بینندگان