کد خبر: ۷۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
دکتر ایمانیه در پاسخ به شیرازه:

مقصر حادثه ممسنی مشخص نشده است/ نتیجه رسیدگی به پرونده تا دوهفته آینده اعلام می شود

ایمانیه گفت: هنوز مقصر حادثه ممسنی مشخص نشده اما آیت الله لاریجانی از طریق سازمان بازرسی کل کشور پیگیر قضیه هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حدود 800 نفر عضو هیئت علمی، 17 دانشکده، 60 مرکز تحقیقاتی، 41 بیمارستان و 6 مرکز رشد (incubator) به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران شناخته شده است.

دکتر محمدهادی ایمانیه در هشتمین کنگره بین المللی پزشکان مسلمان در شیراز ابراز امیدواری کرد که این گردهمایی آغازی برای توسعه ارتباطات علمی و همکاری مشترک بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی و پزشکان کشورهای اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه این کنگره با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می گردد، اظهار کرد: این کنگره و این انجمن بستری فراهم نموده است که پزشکان مسلمان مقیم کشورهای مختلف از آمریکا گرفته تا اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه با تخصص ها و مسئولیت های مختلف گردهم آیند و به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل علمی پرداخته و بدین صورت فرصت ارتقای علمی و همکاری های مشترک را فراهم آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به برخی افتخارات این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور و در خاورمیانه به عنوان قطب پیوند اعضا شناخته شده است و سالیانه ده ها پیوند کبد و صد ها پیوند کلیه در این بخش انجام می شود، پیوند مغز استخوان، پیوند لوزالمعده و پیوند قلب از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه انجام انواع جراحی های پیشرفته قلب و عروق، چشم، مفاصل، جراحی های کم تهاجمی و درمان ناباروری به روشIVF در کشور سرآمد است.

ایمانیه ادامه داد: مراکز تحقیقاتی میکروب شناسی، سرطان شناسی، پیوند اعضا و شیمی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هرساله جزو برترین های مراکز تحقیقاتی کشور هستند و با ایجاد برج پژوهشی تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه در بیمارستان نمازی تجمیع شده اند، وجود بستر و تجهیزات مناسب در کنار فراهم بودن نمونه های بیولوژیک در شیراز، به لطف همکاری نزدیک بخش های بیمارستانی و مراکز تحقیقاتی، فرصت مغتنمی برای انجام کار های تحقیقاتی مشترک فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود 70 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات بهداشتی درمانی و آموزش پزشکان و دانشمندان حوزه پزشکی دارد و شاخص ترین قطب آموزش پزشکی در جنوب کشور است، گفت: بیمارستان نمازی شیراز که در سال 1953 با همت خیر بزرگ، مرحوم محمد نمازی در شیراز بنیان گذاری شد از دیرباز به عنوان یک مرکز درمانی بین المللی در خاورمیانه مطرح بوده و الگویی برای سایر خیرین برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت فراهم آورده است.

ایمانیه افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاسیس مجمعی به نام «مجمع خیرین سلامت» جمع بزرگی از نیک اندیشان را گردهم آورده است و سالیانه هزاران دلار در حوزه سلامت توسط این خیرین صرف ساخت بیمارستان و مراکز درمانی و یا تجهیز آن ها می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک نمونه های بیولوژیک بیماران سرطانی در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه دارای حدود 11 هزار نمونه بیولوژیک (عمدتا DNA) از بیماران مبتلا به سرطان های مختلف است که در کنار اطلاعات پاتولوژیک بیماران، بستری برای انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک فراهم کرده است.

ایمانیه اظهار کرد: از حدود 60 سال پیش، شهر شیراز همواره به عنوان قطب گردشگری پزشکی (Health Tourism) جنوب ایران شناخته شده و هرساله میزبان هزاران بیمار خارجی بویژه از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده است، مدیریت توریسم درمانی معاونت درمان دانشگاه، متولی برنامه ریزی و نظارت بر موضوع توریسم درمانی بیمارستان های دانشگاهی و بیمارستان های خصوصی سطح شهر شیراز می باشد.

وی ورود به برنامه آموزش بین الملل را از برنامه های جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان و خاطرنشان کرد: این دانشگاه با داشتن دانشکده پزشکی شناخته شده در سطح بین المللی، دانشکده داروسازی، دندانپزشکی و 14 دانشکده دیگر و نیز مراکز تحقیقات مجری دوره های دکترای تخصصی پژوهشی (PHD by Research)، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از چند دانشگاه کشور انتخاب شده است که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران برای آنها مأموریت بین المللی تعریف شده است.

ایمانیه ضمن یادآوری اینکه پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح پایینی وجود داشت اما دانشجویان ابتدا دوره آموزش زبان فارسی را دریافت می کردند و سپس در کلاس ها به زبان فارسی شرکت می کردند، تصریح کرد: از نیمسال تحصیلی گذشته پذیرش دانشجوی خارجی به صورت پذیرش آزاد و برگزاری کلاس های درس به زبان انگلیسی شروع شده است و به سرعت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از تمام اساتید و دانشمندان شرکت کننده در هشتمین کنگره بین المللیIMI دعوت به همکاری کرد و خواستار آن شد که پیام دانشگاه علوم پزشکی شیراز را برای توسعه هرچه بیشتر ارتباطات بین المللی و همکاری‌های مشترک پژوهشی-آموزشی به همکاران خود در سراسر جهان برسانند.

ایمانیه در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز گفت: گروه جامعه پزشکان مسلمان 16 سال است که ایجاد شده است و هشتمین گردهمایی آن در ایران برگزار شده است که به ترتیب شهرهای تهران، قم، مشهد و شیراز میزبان این گردهمایی‌ها بوده‌اند و اکنون در هشتمین کنگره حدود 600 نفر از پزشکان مسلمان متخصص از سراسر جهان حضور یافته‌اند و در زمینه‌های مختلف آموزش، جراحی، اخلاق پزشکان و غیره به تبادل دستاوردهای خود می‌پردازند.

وی هدف از ایجاد گروه پزشکان مسلمان را توسه آموزش پزشکی، ترویج روش‌های نوین درمان و کمک به آسیب‌دیدگان حوادث در سراسر جهان به‌ویژه در کشورهای اسلامی عنوان و اضافه کرد: به اشتراک گذاری تجارب در حوزه‌های تخصصی درمانی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی و استفاده از توانمندی‌های سازمان پزشکان شیعه، از جمله اهداف هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص سرانجام پرونده قضایی پزشک نورآباد ممسنی گفت: هنوز مقصر حادثه مشخص نشده است؛ ما مکاتباتی با آقای القاصی، رئیس دادگستری فارس داشته‌ایم و وی نیز آن را به آیت‌الله لاریجانی ارجاع داده‌اند که آیت الله لاریجانی نیز از طریق سازمان بازرسی کل کشور پیگیر قضیه هستند و تا یکی دو هفته آینده نتیجه آن مشخص می‌شود.

بنابراین گزارش در این سمینار که با حضور پزشکان مسلمان سراسر دنیا و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسط سازمان بین المللی امامیه (IMAMIA MEDICS INTERNATIONAL) تقدیر شد.

دکتر حیدری، نماینده سازمان بین المللی امامیه در ایران از خدمات دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر فرهاد هنجنی مدیر امور بین الملل پیشین دانشگاه و دکتر نصرالله عرفانی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیم هدایایی از سوی سازمان بین‌المللی امامیه تقدیر کرد.

نماینده سازمان بین المللی امامیه در ایران گفت: بار گذشته که برای برنامه ریزی برپایی این سمینار به ایران آمدم، استقبال خوبی از سوی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت.

حیدری همچنین از برپایی منظم این برنامه دو روزه در شیراز و میهمان نوازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر کرد.


نظرات بینندگان