کد خبر: ۷۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
بحران آب در پرآب ترین نقطه فارس

کوزه گرانی که از کوزه شکسته آب می خورند + تصاویر

پیر زنی که بشکه های آب را لیوان به لیوان پر از آب می کند می گوید: «ما کسی را نداریم، بارها مسئولین به ما قول داده اند که مشکلات آب آشامیدنی را حل کنند اما هنوز اقدامی صورت نگرفته.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، کسی در استان فارس نیست که سپیدان و تفرجگاه های بی نظیر آن را به خوبی نشناسد و از چشمه های جوشان و گوارای آن بهره مند نشده باشد. اردکان فارس به لحاظ بهره مندی از منابع آب گوارا بخش عظیمی از آب معدنی داخل و خارج از کشور را تامین می کند این در حالی است که در فاصله 8 کیلومتری جنوب غرب اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) و در کنار جاده شیراز به یاسوج، منطقه ای وجود دارد به نام «خفری» که اهالی منطقه از نعمت آب آشامیدنی محروم هستند.
مردمان روستا که در بین آنها کودکان و سالمندان نیز هستند برای بدست آوردن آب شرب مورد نیاز خود در این گرمای تابستان فاصله ای زیادی را باید طی نمایند. طی سال های گذشته با توجه به کمی نزولات آسمانی این مشکل بیشتر به چشم می آید و با توجه به خشکسالی های اخیر مشکل آب شرب بیشتر گریبانگیر مردم روستای «باغستان» و «ده گاه» و دیگر روستاها شده است. پیر زنی که بشکه های آب را لیوان به لیوان پر از آب می کند می گوید: «ما کسی را نداریم، بارها مسئولین به ما قول داده اند که مشکلات آب آشامیدنی را حل کنند اما هنوز اقدامی صورت نگرفته و به همین دلیل بیشتر وقت ما صرف پر کردن آب آشامیدنی از تنها ترین چشمه روستا می شود و همین چشمه آب هم آب سالم و بهداشتی ندارد به نحوی که فرزندان ما دچار بیماری های گوارشی شده اند». یکی دیگر از اهالی این منطقه از نوشتن نامه مردم به مسئولین خبر می دهد و گفت: «نامه هایی به نماینده مجلس، فرمانداری و ارگانها و مسئولین نوشته شده و در آن اهالی روستا با توجه به کمبود شدید آب به شدت معترض و خواهان رفع این مشکل شده اند»
یکی از اهالی روستا می گوید: «در ماه مبارک رمضان مشکلات بیش از پیش بود و به خاطر نبود آب، طهارت، طاعات و عبادات مردم نیز با مشکل مواجه شده بود».

ساکنین این منطقه می گویند که تامین آب شرب این روستا به اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان واگذار گردیده و این معضل با لوله گذاری کمتر از سه الی پنج کیلومتر می تواند کمبود آب شرب را کاملا مرتفع سازد.



































نظرات بینندگان