کد خبر: ۷۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

سنگ تمام جم تی وی برای اسرائیل

در گرماگرم اعتراضات جهانی علیه سوزاندن یک نوزاد فلسطینی توسط صهیونیست‌ها، گروه شبکه های ماهواره ای جم یک فیلم ضدفلسطینی را در برنامه های خود گنجاده است.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، با انتشار خبر سوزانده شدن یک نوزاد فلسطینی در حمله یک صهیونیست و اعلام انزجار افکار عمومی جهان از این جنایت بی سابقه، یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان با پخش یک فیلم تلاش کرد تا مردم فلسطین را مقصر اینگونه جنایات نشان دهد!

شبکه «جم» که پیش از این تلاش می کرد تا به صورت غیر رسمی از جنایات صهیونیست‌ها دفاع کند، در این روزهای پر چالش رژیم صهیونیستی به صورت علنی وارد صحنه شده و اقدام به بزک کردن صهیونیست ها و تخطئه دفاع مبارزان فلسطینی از مردم مظلوم این کشور کرد.

این شبکه پس از گسترش انتقادها به رژیم کودک سوز صهیونیستی، فیلمی با مضمون به چالش کشیدن عملیات استشهادی به نمایش گذاشته که در آن تلاش می کند مقصر اصلی را طرف فلسطینی معرفی کند.

فیلم The Attack، یک فیلم درام و محصول ( ۲۰۱۲ ) سینمای فرانسه است و ماجرای فیلم درخصوص یک خانواده روشنفکر عرب فلسطینی است که در تل آویو زندگی می کند.

داستان از آنجا شروع می شود که مرد خانواده، - دکتر امین جعفری-  به عنوان اولین عرب از سوی جامعه پزشکی اسرائیل نامزد دریافت جایزه می شود. در روزی که مهمترین روز زندگی این دکتر است طی یک عملیات استشهادی دهها اسرائیلی از جمله چندین کودک کشته می شوند و کش و قوس های فیلم آغاز می شود.

با آغاز تحقیقات و با گذشت چند ساعت مشخص می شود که همسر دکتر جعفری عملیات را انجام داده و داستان فیلم در ادامه به بررسی دلایل این اتفاق و نتایج اجتماعی آن می پردازد.

در این فیلم به دفعات از مبارزان فلسطینی با عنوان «تروریست» یاد شده و برای تخریب وجهه بانوان مجاهد فلسطینی که برای پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع فلسطین اقدام به انجام عملیات استشهادی کرده اند، دلایل سخیف و ناروایی ذکر می شود.

جم تی وی

جم تی وی

جم تی وی

داستان فیلم  The Attack کاملا جانبدارانه بوده و عمدتا به زیر سوال بردن عملیات استشهادی، رفتار غیرانسانی فلسطینیان و سوء استفاده آنها از امنیت ایجاد شده توسط صهیونیست ها، رحم و شفقت رژیم صهیونیستی و اجبار سربازان این رژیم در برخورد های افراطی می پردازد.

این فیلم در دو بخش تل آویو و نابلس فیلم برداری شده و دو جامعه صهیونیست و مسلمان را به نمایش می گذارد. یکی پیشرفته و متمدن و دیگری بدوی و آشوب زده و گویا سازندگان این فیلم فراموش کرده اند که وضعیت امروز مردم فلسطین حاصل اشغالگری ۶۵ رژیم صهیونیستی است.

در روزهای اخیر و با بالا گرفتن اعتراضات عمومی به اقدام صهیونیست‌ها در کودک سوزی، این چندمین واکنش شبکه های جم در حمایت از رژیم صهیونیستی است و به نظر می رسد این شبکه ماهواره تلاش دارد در راستای تطهیر این رژیم فعالیت کند.

گفتنی است گروه شبکه های جم شامل بیش از ۱۰ شبکه اچ دی است که با گذشت چندین سال از آغاز فعالیت، مدیریت این شبکه ها در خصوص منابع مالی و اسپانسرهای شبکه شفاف سازی نکرده است.

نظرات بینندگان