کد خبر: ۷۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 19 مرداد 94

طلای کثیف شیراز در گونی های سیاه/یک بسته پیشنهادی عجیب برای هیات مالزیایی

موضوع هتل آسمان، سخنان استاندار در جمع خبرنگاران از جمله محور های مشترک روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد شهردار منطقه سه شیراز با اشاره به اقدامات عمرانی و فرهنگی در این منطقه، کاهش ساخت و سازهای شهری را باعث کاهش درآمد شهرداری ها عنوان کرده و گفته: «درآمد شهرداری ها سیر نزولی به خود گرفته است». این مطلب تیتر یک امروز این روزنامه است.

رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه اولین نشست خبرنگاران، نیازهای حرفه ای و مسایل اجتماعی، گفتگویی کوتاه با خبرنگار این روزنامه داشته و گفته: «سرمایه خارجی ها و ایرانیان خارج نشین را جذب می کنیم».

سالاد امروز هم صفحه نخست خود را به خبرنگاران اختصاص داده و تیتر زده: «تجلیل از خبرنگاران و تلاشگران عرصه های اطلاع رسانی در فارس». تصاویر امروز هم مربوط به مراسم تجلیل از خبرنگاران با حضور استاندار است.

برگزاری همایش بین المللی پزشکان شیعه در شیراز برگزار شد. آیت الله حائری که از سخنرانان این همایش بود با بیان اینکه داعش هم اکنون با هدف اسلام هراسی تفکر ناب اسلامی جانمایه کتاب وحی را به خطر انداخته است گفته: «اسلام، تفکر اسلام را نمی پذیرد».

و در پایان پاسخگویان استان؛

سالاد

سالاد اولین هیات سرمایه گذاری آسیایی بعد ازتوافق هسته ای وارد شیراز می شود. این هیات سومین هیات سرمایه گذاری خارجی است که طی یک ماه گذشته به شیراز سفر می کند تا از نزدیک با پتانسیل استان آشنا شود. خبرجنوب در همین رابطه مصاحبه ای با مدیر کل سازمان تعاون روستایی فارس داشته است. احمد بهجت حقیقی یکی از بسته های آماده شده پیشنهادی به این هیات خارجی را « تولید خوراک حیوانات خانگی که ضایعات حاصل از فرآوری گوشت طیوراست» عنوان کرده! اگر اشتباه نکرده باشیم سرمایه گذاران مالزیایی در شیراز قرار است برای سگ و گربه های خانگی خوراک تولید کنند.

«مرگ ارگ»، بازتاب اظهارات مالک هتل آسمان شیراز در جلسه با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به شماره امروز خبر جنوب هم رسیده است. سجادیان مالک هتل در جلسه دیروز( نشست فصلی تشکل های گردشگری) گفته است:« من در حضور همه اعلام می‌کنم که می‌خواستم در ۴۶ هزارمتربع، ۲۲ طبقه هتل بسازم، در صورتی که ۲۰ سانتی‌مترآن، خلافی دارد ولی به من گفته‌اند باید چهار طبقه را حذف کنی» خبر جنوب درباره اظهارت مالک هتل نوشته است: « در خرداد ماه امسال شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب کرد ضمن تعدیل ارتفاع هتل آسمان به میزان 14 طبقه نسبت به لغو مجوزهای صادره مازاد اقدام و از ادامه فعالیت احداث و تکمیل طبقات فوقانی پروژه ممانعت به عمل آید و ظرف دو ماه، اخذ تاییدیه سازمان میراث فرهنگی برای انطباق با رعایت حریم منظری ثبت جهانی الزامی است»

روز گذشته خبر جنوب در گزارشی نوشته بود: «طبق آخرین آماری که مدیرعامل دیه فارس ارائه داد در این استان 340 نفر به خاطر ناتوانی از پرداخت مهریه در زندان به سر می برند» امروز این روزنامه محلی خبری را به نقل از رئیس کل دادگستری فارس در صفحه نخست استانی کار کرده که اشاره دارد به زندانیان مهریه در فارس، القاصی مهر در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان کوار گفته است: « باید با اعمال تدابیر و سیاست ها از ورود افرادی که به معنای واقعی مجرم نیستند مانند محکومین مالی جرایم غیر عمد، نفقه و مهریه به زندان جلوگیری شود و آمار جمعیت کیفری را کاهش داد».

«تکثر رسانه های مجازی باعث از دست رفتن اعتماد عمومی می شود» رئیس کل دادگستری فارس در جمع خبرنگاران صدا و سیمای مرکز فارس تعدد و تکثر رسانه های مجازی را باعث از دست رفتن اعتماد عمومی نسبت به اخبار دانسته و گفته است:« آنچه می تواند این اعتماد و اطمینان را به جامعه باز گرداند تلاش فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی های به موقع و صادقانه است» القاصی مهر بیان داشته:« امروز قدرت رسانه در سطحی است که می تواند از تصمیمات ناصحیح و خارج از ضوابط مدیران و مسئولان جلوگیری نماید، بنابراین با پررنگ تر شدن نقش نظارتی رسانه ها و برنامه ریزی صحیح و کار کارشناسی با روشنگری و آگاهی بخشی عمومی می توان زمینه اجرای صحیح قوانین و مقررات را فراهم کرد». این سخنان رئیس کل دادگستری فارس نشان از شناخت وی از جایگاه و قدرت رسانه می باشد اما باید در نظر داشت دستگاه ها برای تحقق این امر بایستی ارتباط نزدیک و سازنده ای با رسانه ها داشته باشند تا در مواقع ضروری بتواننند از توان و ظرفیت این مراکز اطلاع رسانی استفاده کنند.

سالاد گزارشی تحت عنوان «طلای کثیف شیراز در گونی های سیاه به تاراج می رود!» تیتر یک امروز این روزنامه است. نویسنده یک زباله دزد را سوژه خود کرده و پس از پرداختن به جنبه های ظاهری در مورد کار و اقدامات وی به نوشتن پرداخته است. به گفته مدیر عامل سازمان پسماند اکثر این افراد کارتون خواب و معتاد هستند و از این طریق پول مواد خود را در می آورند.

نشست روز خبرنگار که با حضور استاندار برگزار شده با تیتر «ایجاد امید، مهم ترین نیاز جامعه امروز است» به نقل از استاندار در صدر اخبار داخلی افسانه جا گرفته است.

نشست خبری فرمانده بسیج دانش آموزی استان هم در سومین صفحه این روزنامه خودنمایی می کند. دوستدار در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات این سازمان در سطح استان از جمله طرح موفق مسجد دانش آموزی پرداخته است. به گفته وی اکنون دو مسجد دانش آموزی در سطح شیراز و 15 مسجد در سطح شهرستان ها فعالیت می کنند. «امسال تمام مسئولیت پایگاه بسیج مدارس به دانش آموزان واگذار می شود» تیتری است که برای این خبر انتخاب شده است.

سالاد گزارش مبسوطی از ماجرای هتل آسمان که چندی است به سوژه رسانه ها تبدیل شده در جایگاه تیتر یک این روزنامه کار شده است: «پایان مهلت نجات ارگ کریم خان». موضوع اختلاف نظرها و جبهه گیری های سازنده با سازمان میراث فرهنگی اصلی ترین محور این گزارش است. در حالی که از نظر سازمان میراث فرهنگی و شهرداری می بایست 4 طبقه این هتل حذف شود مالک هتل در اظهاراتی گفته: «تنها 20 سانتی متر خلافی داریم کیک تولد نیست که 4 طبقه را حذف کنیم».

صدر مطالب داخلی هم به گزارشی دیگر اختصاص یافته که به بررسی موضوع کیفیت نان پرداخته است. نویسنده با طرح پرسش «چرا تلاش های چندین ساله برای افزایش کیفیت نان به ثمر نمی نشیند؟» به بررسی موانعی پرداخته که بر سر راه افزایش کیفیت نان قرار دارد. عکس امروز صفحه نخست مربوط به همین گزارش است و با «نان شیراز بردنی است خوردنی نیست» تیتر شده است.

نظرات بینندگان