کد خبر: ۷۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
مشاور استاندار فارس:

خلاقیت و اخلاق مداری از عناصر کلیدی حرفه خبرنگاری است/ خبرنگاران برای حضور درجلسات و مطرح کردن سوالات آزاد هستند

رزمجو گفت: استاندار فارس به من تأکید کرده‌اند که اصحاب رسانه برای حضور یافتن در جلسات و مطرح کردن سوالات خود آزاد هستند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌المللی استانداری فارس گفت: من به عنوان یک دانشگاهی کار خبرنگاری را به منزله یک کار تحقیقاتی تلقی می کنم و همانطور که یک محقق عصاره پژوهش های خود را در اختیار جامعه قرار می دهد خبرنگاران نیز در جلسات حضور می‌یابند و عصاره و چکیده آن را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

آیت الله رزمجو در مراسم قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران حوزه استانداری فارس که بدون حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: سلام و احترام استاندار فارس را خدمت شما اصحاب رسانه ابلاغ می‌کنم و نکاتی که مطرح کردید را به نمایندگی از شما به استاندار عرض خواهم کرد ضمن اینکه مسائل مطرح شده می‌تواند به عنوان بخشی از نقشه راه تعامل و همکاری خبرنگاران با حوزه استانداری تلقی شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه اطلاع‌رسانی و خبرنگاری گفت: خلاقیت و رعایت اخلاق از عناصر کلیدی حرفه خبرنگاری است و می‌تواند به ارتقای جایگاه این حرفه کمک کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس تصریح کرد: وقتی یک محقق کار پژوهشی انجام می‌دهد از او انتظار می‌رود که اخلاق را رعایت کند در حرفه خبرنگاری هم انتظار داریم که هرآنچه هست و واقعیت دارد را منعکس کنید نه اینکه تفسیر خودتان از یک واقعه به عنوان آنچه اتفاق افتاده مطرح کنید.

رزمجو با بیان اینکه فارس در کشور و جهان جایگاه ویژه ای دارد، گفت: باید در وهله اول بتوانیم نشاط را بین مردم ایجاد کنیم و مسئولیت تک‌تک ما برای اینکه بتوانیم خبری بنویسیم که موجب ایجاد نشاط و شادابی در استان شود بسیار سنگین است.

مشاور استاندار فارس ضمن تأکید بر رفیع بودن جایگاه فارس اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری در سفر پربرکت خود به استان فارس وارد دانشگاه شیراز می‌شوند می‌فرمایند «دانشگاه شیراز دارالعلمی است در دارالعلم» و این تعبیر نشان‌دهنده وجود نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در این استان است.

رزمجو با بیان اینکه اگر داشته‌های فارس را کنار هم بگذاریم با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست، گفت: رسانه‌ها باید تیترها و گزارشاتی از این استان کار کنند که فارس را آنطور که شایسته فارس و شیراز است به سایرین معرفی کنیم چرا که سرمایه‌گذاران هم قبل از سرمایه‌گذاری در استان وضعیت و فضای کسب و کار و شادابی و تحرک را از طریق رسانه‌ها رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم موفقیتی داشته باشیم مگر اینکه اصحاب رسانه در کنار ما باشند، اظهار کرد: باید همه ما با همفکری، همدلی و همکاری بتوانیم استان را در مسیر توسعه قرار دهیم هرچند اختلاف سلیقه و نظر وجود دارد و ما آنرا می‌پذیریم اما می‌توانیم درکنار هم فضایی را ترسیم کنیم که اگر استان فارس از ریل توسعه خارج شده است دوباره به مسیر توسعه بازگردد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: استاندار فارس به من تأکید کرده‌اند که اصحاب رسانه برای حضور یافتن در جلسات و مطرح کردن سوالات خود آزاد هستند و در اتاق من و همکارانم به روی همه اصحاب رسانه باز است چراکه در عصر انفجار اطلاعات هیچ چیزی را نمی‌توان کتمان کرد.

وی با یادآوری اینکه به تمام ادارات کل نامه زده‌ایم که پیام تبریک برای استاندار چاپ نکنند، از مدیران مسئول و سردبیران مطبوعات نیز خواستار آن شد که به هیچ عنوان انتشار پیام تبریک برای استاندار فارس را از طرف هیچ شخص حقیقی و حقوقی قبول نکنند.

بنابراین گزارش، در این جلسه تعدادی از اصحاب رسانه به بیان مسائل و مشکلات خبرنگاران در حوزه کاری خود پرداختند و از عدم حضور استاندار فارس در این جلسه گلایه مند بودند. همچنین خبرنگاران علت عدم دعوت از آنان برای پوشش اخبار جلسات استانداری را جویا شدند و خواستار حضور در جلسات شدند.


نظرات بینندگان