کد خبر: ۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

واکنش صدا و سیما به خبر «ازدواج دو هم‌جنس در کارتون شبکه پویا»

روابط عمومی صدا و سیما به خبر «ازدواج دو هم‌جنس در کارتون شبکه پویا» که چند رو پیش در سایت مشرق نیوز درج شده بود، واکنش نشان داد.
به گزارش شیرازه، در پی انتشار مطلبی، با عنوان «ازدواج دو هم‌جنس در کارتون شبکه پویا» در وب سایت مشرق و طرح این ادعا که در قسمت 55 کارتون «اردوگاه حیوانات» ازدواج دو حیوان هم‌جنس در شبکه پویا به نمایش درآمده است و بیان این نکته که مسئولان دوبله سعی کردند با تغییر دیالوگ این سکانس، واقعیت اصلی داستان را تغییر دهند، روابط عمومی سازمان صدا وسیما نکات زیر را برای تنویر افکار عمومی متذکر می‌شود:
1- ظاهراً نویسنده مطلب، صرفاً بیننده همین یک سکانس بوده است و از روند داستان اطلاعی ندارد؛ چرا‌که اگر بیننده قسمت‌های قبلی داستان "اردوگاه حیوانات" بود متوجه این نکته می‌شد که دو فرد مورد نظر در داستان، برادر دوقلو هستند.
2- در کارتون "اردوگاه حیوانات" این دو برادر بر سر مسائلی با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند و تنها می‌شوند که نهایتاً به وساطت یک مؤسسه دوستیابی بایکدیگر آشتی می‌کنند و مجدداً پیمان دوستی می‌بندند.
3- سناریوی دوستیابی را حیوانات جنگل طرح‌ریزی کرده‌اند تا این دو نفر مجدداً به یکدیگر برسند که متأسفانه در مطلب منتشر شده در وب سایت مشرق و برخی وب سایت های دیگر این پیمان دوستی به منزله سند ازدواج تعبیر شده است.
4- باوجود ارتباط گسترده تلفنی و اینترنتی مخاطبان با رسانه ملی، هیچ مطلب یا واکنشی مشابه برداشت نویسنده مطلب از سوی مخاطبان به صداوسیما منتقل و منعکس نشده است. در واقع باید گفت که چنین مطالب و نقدهایی، از جنس خبرسازی‌های سطحی و به اصطلاح «زرد» به شماره می‌آید که، موجب سوءبرداشت و ایجاد ذهنیت‌های منفی خوانندگان می‌شود.
نظرات بینندگان