کد خبر: ۷۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی:

روحانیون و علمای نی ریز وحدت را در بین خود حفظ کنند/ ساخت بیمارستان جدید نی ریز در آینده نزدیک آغاز می شود

آیت الله ایمانی گفت: انتظار و توقع دارم، هرچند اختلاف فکر و سلیقه وجود دارد، اما متحد، یک صدا و یک سخن باشید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نبض نی ریز، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام صادق(ع) شب گذشته با سخنرانی نماینده ولی فقیه در فارس در مصلی نماز جمعه نی ریز برگزار شد.

امام جمعه شیراز در سخنان خود به تفاوت نظام ولایت وامامت با خلافت پرداخت. وی نیاز جامعه به حکومت را نیازی اساسی تمام جوامع بیان کرد و گفت: حکومت از دیدگاه خداوند برای پیامبران است و راهی که خداوند به بشر ارائه نموده، راه ولایت و امامت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس خلافت و سلطنت را نقطه مقابل امامت و ولایت عنوان کرد و گفت: لازمه وجود ولایت و امامت، هدایت مردم از تاریکی به سوی روشنایی است و خلافت و سلطنت گمراهی مردم از روشنایی به سوی تاریکی است.

آیت الله ایمانی با یادآوری اوضاع نابسامان اجتماعی وسیاسی جامعه در دوران امام صادق(ع) تصریح کرد: اگر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بودند، از اسلام چیزی باقی نمانده بود.

نماینده ولی فقیه در فارس با مقایسه حکومت جمهوری اسلامی با سایر کشورها،  دلیل رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران را وجود حکومت اسلامی و پیشوای عادل عنوان کرد و اظهار داشت: دنیا در تباهی و جنگ است ولی ایران اسلامی به برکت حکومت الهی جزیره ثبات و امنیت است.

امام جمعه شیراز در بخش دوم سخنان خود به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پرداخت و گفت: طبیعتا این برجام نقاط ضعف هم دارد، اما امروز تیم مذاکره کننده ما 22ماه با شش قدرت  بزرگ دنیا چانه زنی و ایستادگی می کند که این قدرت رهبری و حکومت عدل، نظام امامت و ولایت است.

آیت الله ایمانی به وحدت و همدلی بین روحانیون، مسئولین و مردماشاره کرد و  بر ضرورت وحدت، همدلی، همزبانی، برادری و برابری جامعه به عنوان نیاز اصلی امروز جامعه تاکید کرد وبیان داشت: وحدت از مدت ها قبل آغاز شده و نشانه های آن هم دیده شده و به تمام مواردی که اختلاف وجود داشته، رسیدگی شده است.

وی با اشاره به رفع مشکل قبله و تاکید بر تقویت وحدت و همدلی ایجاد شده افزود: مشکل اسناد زمین های مصلی حل شده و فقط یک مورد باقی مانده است که به زودی نتیجه آن از طریق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در فارس اعلام می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس از دیدار خود با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد و گفت: در این دیداردکتر ایمانیه  از تامین بخش اول اعتبارات ساخت بیمارستان از سوی بنیاد برکت، تعیین پیمانکار پروژه بیمارستان نی ریز و آغاز کار ساخت بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد.

امام جمعه شیراز ضمن تشکراز استقبال مردم نی ریز گفت: انتظار دارم وحدت کلمه، صفا و صمیمیت در بین روحانیون و عالمان شهرستان باقی بماند.

وی با تاکید بر نیاز امروز جامعه به وحدت کلمه افزود: انتظار و توقع از شما که بصیرت و هشیاری خود را نشان دادید این است، هرچند اختلاف فکر و سلیقه وجود دارد، اما متحد، یک صدا و یک سخن باشید.

لازم به ذکر است بخش اول سخنان آیت الله اسدالله ایمانی در این مراسم یادآوری گذشته درخشان و پرافتخار نی ریز در تمامی عرصه های تاریخ بود.


نظرات بینندگان